جامعه مجازی بادی پرسی خود را حرفه ای تر کنید

خانه / آموزشی / جامعه مجازی بادی پرسی خود را حرفه ای تر کنید

جامعه مجازی بادی پرسی خود را حرفه ای تر کنید

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

جامعه مجازی بادی پرسی

جامعه مجازی بادی پرسی ،سلام به دوستان اگر نگاهی به پست اخیر انداخته باشید متوجه خواهید شد که فعالیت‌های mansix از وردپرس فراتر رفته و از این به بعد به ارائه آموزش٬ معرفی افزونه در زمینه‌ی بادی‌پرس نیز پرداخته می‌شود .

اگر می‌خواهید با بادی‌پرس و چگونگی ایجاد جامعه‌مجازی با این افزونه قدرتمند در طراحی سایت آشنا شوید به ای نوشته نگاهی بیندازید : ایجاد جامعه مجازی با بادی پرس فارسی

جامعه‌ی مجازی حرفه‌ای تفاوت بسیاری با جامعه‌ی مجازی شخصی دارد ٬ حال اینکه جامعه‌های مجازی حرفه‌ای نیز در هر زمینه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند . به عنوان مثال جامعه‌مجازی برای طراحان وب با جامعه‌مجازی دوست‌یابی با یکدیگر تفاوت‌هایی در زمینه عملکرد و ساختاربندی دارند .

بادی‌پرس افزونه قدرتمندی در زمینه‌ی ایجاد جامعه‌مجازی‌ست اما نه جامعه‌ی مجازی حرفه‌ای برای پیشرفت و توسعه دادن بادی پرس نیازمند نصب و فعال‌سازی افزونه‌های دیگر نیز هستید . در این نوشته ۱۱ افزونه برای حرفه‌ای تر کردن جامعه‌ی مجازی ایجاد شده با بادی‌پرس معرفی می‌شود.

۱۱ افزونه برای توسعه‌ی بادی‌پرس

۱. BuddyPress Followers

2013-12-29 18_07_03-WordPress › BuddyPress Follow « WordPress Plugins

این یک افزونه بسیار مهم برای بادی‌پرس است چرا که کامپوننت دوستان کمی غیر حرفه‌ای و محدود است. BuddyPress Followers چیزی مشابه دنبال‌کردن در توئیتر است و نیازی به تایید و یا رد کردن ندارد. شاید با نصباین افزونه بخواهید کامپوننت دوستان را غیرفعال کنید تا سردرگمی‌ برای کاربرانتان را از بین ببرید.

خب در این قسمت ٬‌ می‌خواهم یک افزونه قدرتمند وردپرس در زمینه جامعه‌ساز مجازی معرفی کنم !

خب؛ بادی پرس از دیدگاه خودش :

بادی‌پرس یک جامعه مجازی قدرتمند با ویژگی‌های بسیار زیاد است . با استفاده از بادی‌پرس می‌توانید برای شرکت٬ مدرسه٬ تیم ورزشی یا .. یک جامعه‌مجازی راه‌اندازی کنید ! جالب‌تر اینکه بادی‌پرس برپایه قدرت و انعطاف‌پذیری وردپرس بنا شده ! این‌افزونه رایگان و متن باز است. بادی‌پرس تجربه‌ای‌ست باور نکردنی .

.در واقع هر آنچه که از یک جامعه‌ساز مجازی انتظار دارید در بادی‌پرس وجود دارد؛ از جمله @فراخوانی‌ها ٬ نمایه (profile) کامل برای کاربران٬ پیام شخصی٬ روزنوشت٬ گروه‌ها٬ انجمن‌های گفتمان و … .

126

نصب بادی‌پرس

بادی‌پرس به‌عنوان یک بسته‌ توسعه‌ای ( افزونه ) برای وردپرس از گروه توسعه‌ وردپرس منتشر می‌شود و همانند هر افزونه‌ی دیگری نصب ساده‌ای دارد !

وارد محیط مدیریت وردپرس شوید ٬ به بخش افزونه‌ها > جست‌وجو بروید٬ در جعبه جست‌وجو buddypress را تایپ کرده و دکمه‌ی جست‌وجو را بزنید و  بعد BuddyPress را نصب کنید . ( به همین راحتی )

پیوند به سایت مرجع بادی‌پرس

پیوند به برگه‌ی افزونه در وردپرس در طراحی سایت در کرج ، در مرحله بعدی فعال‌سازی پوسته‌ی پیش‌فرض بادی‌پرس است برای اینکار به قسمت “نمایش > پوسته‌ها” بروید و پوسته پیش‌فرض بادی‌پرس را فعال‌سازی کنید.

فارسی‌سازی افزونه

افزونه بادی‌پرس به‌صورت پیش‌فرض شامل زبان فارسی نیست برای فارسی‌ سازی افزونه بادی‌پرس می‌توانید افزونه جهان فارسی وردپرس را نصب کنید!

توسعه‌دهی بادی‌پرس

بادی‌پرس همانند وردپرس دارای یک سری بسته‌های توسعه ( افزونه ) مختص به خود است. در ادامه بخوانید ساخت شبکه اجتمایی با وردپرس برای مشاهده‌ی پوسته‌های رایگان سازگار با بادی‌پرس می‌توانید این پیوند را مشاهده کنید !

پیکربندی افزونه بادی‌پرس

پس از نصب افزونه یک زیربرگه به فهرست تنظیمات با نام بادی‌پرس و یک زیر برگه نیز به فهرست کربران با نام زمینه‌های نمایه افزوده می‌شود. که شامل ۳ زبانه ( تب ) می‌باشد : کامپوننت‌ها٬ برگه‌ها٬ تنظیمات .

زبانه‌ی تنظیمات

در این قسمت می‌توانید تنظیمات کلی را ویرایش کنید ! ( در این بخش همه‌چیز واضح است و نیازی به توضیح اضافه ندارد‌ ! )

زبانه‌ی کامپوننت‌ها

مرحله‌ی بعدی فعال‌سازی کامپوننت‌هاست ! در این بخش شما مشخص می‌کنید که کدام بخش فعال یا غیرفعال باشد !

شرح کلی کامپوننت‌ها :

  • گسترش اطلاعات نمایه : جامعه مجازی خود را با زمینه‌های اضافی موجود در نمایه کاربرانتان، بهینه سازی کنید. کاربران می توانند با این زمینه‌هایی که قابل ویرایش هستند. خصوصیات و اخلاق خود را وصف کرده و توضیح بیشتری درمورد خود به نمایش بگذارند.
  • تنظیمات حساب کاربری : به کاربران خود این امکان را بدهید که به صورت مستقیم از طریق نمایه خود بتوانند حساب کاربری و موارد آگاه‌سازی خود را ویرایش کرده و تغییر دهند.
  •  ارتباطات دوستانه : به کاربران خود اجازه دهید تا با دوستان خود در ارتباط باشند. تا بتوانند آنها را دنبال کرده و به آنهایی که بیشتر توجه می کنند، بیشتر پیگیریشان کنند
  • پیام‌های خصوصی : به کاربران خود این امکان را بدهید تا بتوانند مستقیما به یکدیگر پیام خصوصی ارسال کنند.
  • اتفاقات و جریانات : فعالیت‌های گروهی٬ شخصی و همگانی ٬ ارسال دیدگاه٬ پیام شخصی ٬ نوشته‌ی مستقیم و @فراخوانی‌ها ٬ همگی از طریق ایمیل و خوراک آر‌اس‌اس پشتیبانی می‌شوند.
  • اعلانات : آگاه‌سازی کاربران از فعالیت‌های مرتبط از طریق نوار ابزار٬ ایمیل و اجازه برای سفارشی ‌سازی تنظیمات آگاه‌سازی
  • گروه‌های کاربران : گروه‌های کاربری به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند گروه‌های خود را ایجاد و یک جا جمع شده و به تبادل اطلاعات یا ارسال و دریافت فایل بپردازند. آنها می توانند گروه‌های عمومی یا خصوصی ایجاد کنند. که جریانات فعالیتهای آنها و همچنین فهرست کاربران آنها از هم جدا است.
  • پیگیری سایت : فعالیت رکورد نوشته ها و نظرات تازه از سایت شما.
در ادامه بخوانید  جامعه مجازی بادی پرسی خود را حرفه ای تر کنید …
ftre

زمینه‌های نمایه

این بخش٬ بخش یکتای طراحی سایت در کرج شماست و بستگی دارد. به اینکه شما چه اطلاعاتی از کاربران را برای جامعه‌مجازی خود می‌خواهید. این بخش به شما امکان افزودن زمینه‌های بسیاری را می‌دهد! مثلا جامعه‌ی مجازی شما مکانی برای گفتمان طراحان است پس شما زمینه‌هایی از قبیل آدرس نمونه‌کار٬ درباره٬ عنوان شغل ٬ نشانی سایت و طراحی سایت‌ کرج های مورد علاقه٬ نیاز دارید !

جامعه مجازی بادی پرسی

هر زمینه‌ای که به گروه Base افزوده شود در هنگام نام‌نویسی نیز نمایش داده می‌شود !

جامعه مجازی بادی پرسی

راه‌اندازی انجمن گفتمان

برای این‌کار نیاز به انجمن‌ساز گروه وردپرس با نام بی‌بی‌پرس دارید ٬ که کار با آن بسیار سادست !

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 6 میانگین: 5]