تکنولوژی های جدید طراحی سایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / تکنولوژی های جدید طراحی سایت

تکنولوژی های جدید طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

تکنولوژی های جدید در طراحی سایت

و تکنولوژی های جدید در طراحی سایت یک موضوع بسیار مهم برای توسعه دهندگان وب و طراحان وب سایت و صاحبان وب سایت ها میباشد در گذشته استفاده از تکنولوژی فلش در طراحی سایت بسیار رایج بود ، اما با گذشت زمان و آمدن تکنولوژی های جدید در طراحی سایت مثل جی کوئری و آجاکس دیگر استفاده از تکنولوژی قدیمی مثل فلش دیگر از طرف افرادی که به دنبال طراحی سایت بودند مورد توجه قرار نگرفت .
تکنولوژی فلش به دلیل سنگین بودن و سرعت پایین دیگر در طراحی سایت مورد استفاده قرار نمیگیرد ، اگر یک بررسی کلی از نظر تعداد سایت های فلش در دنیای اینترنت داشته باشیم متوجه می شویم که این نوع طراحی  سایت ها دیگر در دنیای وب وجود ندارند و سایت های موجود در دنیای اینترنت هم اکنون از تکنولوژی های جدید ساخته شده اند.
طراحان سایت همواره بدنبال مجموعه مهارت های جدید و تسلط بر روی عوامل مختلف مثل تکنیک های جدید CSS یا jQuery هستند.

سازگاری طراحی سایت با تمامی دستگاه ها

طراحی سایت ریسپانسیو

این فلسفه در تکنولوژی های جدید طراحی سایت در کرج به این معنی است که زمانی که شما طراحی سایت در کرج را انجام میدهید، کاربران باید قادر باشند تا وب سایت شما را در هر صفحه نمایش با هر سایزی به درستی مشاهده کنند. در سال های گذشته وب سایت ها تنها در کامپیوترهای رومیزی (Desktop pc) و لپ تاپ ها قابل رویت بودند اما در حال حاضر پلتفرم های جدید مانند انواع موبایل ها تبلت ها نیز به این گروه اضافه شدند که طراحان سایت نیز باید بتوانند وب سایت خود را به نحوی طراحی کنند که با تمام مرورگرهای موبایل و سایر دستگاه ها سازگاری کامل داشته باشد.

در واقع در گذشته وب سایت ها حالت ریسپانسیو نداشته و تمام صفحات آنها بسیار ریز دیده می شد اما بسیاری از مالکان وب سایت نیاز به داشتن نسخه مخصوص موبایل را به عنوان نیازی ضروری احساس کرده و تصمیم به طراحی سایت کرج سازگار با انواع پلتفرم های موبایل گرفتند.

استفاده از گرافیک زیبا

در سال های پیش هرگاه کسی قصد ساخت انیمیشن مناسبی برای وب سایت خود را داشت، می توانست از فرمت های GIF استفاده کند. ساخت انیمیشن توسط این فرمت ممکن است در بسیاری از موارد خسته کننده باشد و نیازمند مصرف مقدار نسبتا زیادی از حافظه باشد، بنابراین با رونمایی از تکنولوژی های جدید، هم اکنون می توان از ابزارهایی مانند jQuery، CSS3، و HTML 5 برای ساخت چنین انیمیشن های ساده ای در طراحی سایت استفاده کرد.

استفاده از فونت های سفارشی و خوانا

تابحال طراحان وب سایت که علاقه به استفاده از فونت های خاص در طراحی سایت خود را داشتند. همواره از نرم افزارهای دارای مشکل و متفرقه این زمینه شکایت میکردند و ادعا داشتند. که هیچ گاه نتیجه نهایی نتیجه مناسبی نبوده است. اما درحال حاضر با پیشرفت فناوری، تکنیک های کد نویسی بهتری برای استفاده از فونت های سفارشی ارائه شده است. که با استفاده از آنها می توان طراحی سایت خود را انجام داد.

بهینه سازی سایت ،سئو

بهینه سازی سایت به فرآیندی گفته می شود که با استفاده از ترکیب تکنیکهای برنامه نویسی، محتوای سایت و عوامل خارجی تاثیر گذار در رنکینگ گوگل و استفاده از علم سئو باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شما خواهد شد.

برندسازی (Branding)

یکی از تکنولوژیهای جدید در طراحی سایت برندسازی یا برندینگ (Branding) است که برای ایجاد آگاهی و افزایش تعداد مشتری بیشتری استفاده میشود.برند سازی یا برندینگ مفهومی فراتر از مارک و نام شرکت می باشد. برند یک واژه و نام تجاری ست که در ذهن همه جا افتاده و ماندگار شده است.
در طراحی سایت برای دنیای تجارت نیاز به یک نام تجاری داریم که شناخته شویم. نام تجاری یا یک برند اهمیت زیادی در فرایند بازاریابی و فروش دارد.

برند سازی در تکنولوژیهای جدید در طراحی سایت

برند سازی دیجیتال، مهمترین و موثرترین نوع از برند سازی است. که می توانیم از طریق طراحی سایت به این هدف برسیم. ولی نوع طراحی سایت ما باید به شکلی باشد که تمامی روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شود. که در این صورت موتورهای جستجو راحتتر می توانند ما را شناسایی کنند. شیوه طراحی سایت می تواند کمک بزرگی برای ما در تجارت الکترونیک و جذب مخاطب داشته باشد. درضمن می تواند با استفاده از مخاطبین زیادی که دارد بهترین کمک را برای برند سازی انجام دهد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]