تفاوت میان پروتکل www و http در طراحی وب سایت

خانه / آموزشی / تفاوت میان پروتکل www و http در طراحی وب سایت

تفاوت میان پروتکل www و http در طراحی وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

پروتکل

پروتکل ، http ابتدای کلمات Hypertext Transfer Protocol (پروتکل انتقال سرفصل متن) میباشد. امروزه این کاربردی ترین پروتکل موجود است.

یک استاندارد ارتباطی که از مرورگر وب جهت ارتباط با سرور های طراحی سایت مورد نظر شما استفاده می کند. www یا همان The World Wide Web (پهنای وب جهانی) پیشوند نامی است.

که مشخص می کند چه نوع طراحی سایتی را ملاقات می کنید. امروزه پروتکلهای زیادی در اینترنت موجود هستند. و بسته به هدف استفاده شما، نام پروتکل خاص به شما این امکان را می دهد.

که هنگام اتصال به طراحی سایت در کرج یا هر نوع منبع اطلاعاتی دیگر، تعریف شوند. برخی پروتکلهای قابل قبول در مرورگر ها عبارتند از HTTP, HTTPS, FTP, NEWS, FILE اگرچه بیشتر سایت ها از یک سرور استفاده می کنند.

اما برخی از میزبان های سایت ها از خدمات چندگانه روی دامنه ای استفاده می کنند. که با توجه به نوع دسترسی و مشخص شدن پروتکل مورد استفاده انتخاب می شود.

فرمت خاص وبسایت ها

با نگاه کردن به کلمه ی اول نوار ابزار می توانید ببینید کدام پروتکل در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است. بیشتر اوقات وب سایت ها در فرمت خاصی ظاهر می شوند.

اغلب فرم کلی آنها www.anything.com است. کلمه ی انتهایی مشخص می کند که این سایت یک سایت تجاری است. کلمه ی میانی نام دامنه بوده و کلمه ی ابتدایی www نشان می دهد.

که این یک طراحی سایت کرج است و ازپروتکل http استفاده کرده است. به همین دلیل نوشتن http://www.anything.com کاملا بی معنی است چون www به شما می گوید که مرورگر باید از http استفاده کند.

و همانطور که می بینید اینکار را هم انجام می دهد. اما به دلیل اینکه اکثر افراد عادت دارند URL را به این شکل بنویسند. حتی برخی از متخصصین هم این اشتباه را مرتکب میشوند.

گذشته از اینکه نام پروتکلهایی صرفا جهت هدف خاصی به کار میروند. شما می توانید از پیشوندهای دیگر جهت ساخت زیر دامنه استفاده کنید.

در رابطه با زیر دامنه ها نیازی نیست از زیر دامنه استفاده کنید تاپروتکل مورد نظر را تشخیص دهد. به همین دلیل است که باید پروتکل خود را با به کار گیری http://, FTP:// یا بقیه ی پروتکل ها مشخص کنید.

خلاصه:

1. http پروتکل به کار رفته به منظور انتقال اطلاعات از وب سایت به سرور یا از سرور به وب سایت است.

2. www شناسه مخصوص نشان دادن یک وب سایت طراحی سایت در کرج است. و مشخص می کند که از پروتکل http استفاده میکند.

3. http://anything.com و www.anything.com یکی هستند.

4. هر نوع پیشوندی که قبلا رزرو نشده باشد و به پروتکل خاصی تعلق نداشته باشد می تواند به عنوان زیر دامنه به کار رود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]