تفاوت میان طراح وب سایت و توسعه دهنده وب

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / تفاوت میان طراح وب سایت و توسعه دهنده وب

تفاوت میان طراح وب سایت و توسعه دهنده وب

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

تفاوت میان طراح وب سایت و توسعه دهنده وب

تفاوت میان طراح وب سایت و توسعه دهنده وب، عبارت طراح سایت در صنعت طراحی سایت یک عبارت عامیانه شده است. درحقیقت، در مواقعی که با یک شخص غیرحرفه ای در حوزه وب صحبت میکنید اصطلاح طراحی سایت یک اصطلاح کلی است. اما هنگامی که شما با کسی در حوزه وب صحبت می کنید. این اصطلاح کلی ممکن است به اندازه کافی برای آن چه که شما آن را انجام می دهید، کافی نباشد.

بسیاری از مردم از دو اصطلاح «طراح سایت» و «توسعه وب» به جای همدیگر استفاده می کنند. اما در اصل در دنیای طراحی سایت در کرج این دو بسیار متفاوت هستند.

طراح وب ( Web Designer )

طراح سایت کسی است که با استفاده از طراحی های تصویری و زیبا تلاش دارد. تا به گونه ای درست طراحی سایت کرج را از لحاظ بصری ارتقا بخشد. و طراح وب در طراحی سایت همیشه از کدنویسی استفاده نمی کند. اغلب طراحان وب از خلاقیت خود در زمینه ایجاد یک طراحی در وب سایت استفاده می کنند. یک طراح وب سایت بیشتر بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، تایپوگرافی، روابط اجزا و مخاطب تمرکز دارد.
طراحی وب رایج ترین واژه برای متخصصان این صنعت است.

زمانی که کسی از طراح وب صحبت می کند. در واقع به مجموعه وسیعی از مهارت ها اشاره می کند. که یکی از آن ها طراحی سایت به صورت بصری است.

بخشی از طراحی مربوط به قسمتی هست که کاربران میبینند. و یا درواقع، بخش Front-End وب سایت می باشد. یک طراح وب دغدغه این را دارد که وب سایت چگونه بررسی می شود و کاربران چگونه با آن ارتباط برقرار می کنند. (UX Designer )

یک طراح سایت خوب، می داند که چگونه از اصول طراحی برای طراحی سایت استفاده کند که عالی به نظر برسد. آن ها همچنین درباره کارایی یک وب سایت و نحوه ایجاد وب سایت هایی که کاربرپسند (user-friendly) هستند تخصص دارند.

توسعه دهنده وب (Web Developer)

توسعه و طراحی سایت به دو بخش کلی front-end و back-end تقسیم می شود. همچنین توسعه دهنده front-end طراحی بصری یک وب سایت را در کد ایجاد می کند. یک توسعه دهنده front-end از Html برای ساختار وب سایت ، از Css برای تعیین سبک و طرح بصری و شاید از جاوا اسکریپت استفاده خواهد کرد. برای برخی از سایت های کوچک ممکن است تنها به توسعه front-end نیاز باشد اما برای پروژه های پیچیده تر ، توسعه back-end به بازی خواهد آمد.

back-end در طراحی سایت با برنامه های پیشرفته تر و تعاملات در صفحات وب همراه است. یک توسعه دهنده وب بر روی اینکه سایت چگونه کار می کند و کاربران چگونه کارهای خود را با قابلیت های خاص انجام می دهند تمرکز دارد. این میتواند شامل کار با کدی باشد که با پایگاه داده ارتباط برقرار میکند و یا ویژگی هایی مانند سبدخرید در فروشگاه های اینترنتی که به درگاه های پرداخت آنلاین متصل هستند.

توسعه دهندگان خوب

توسعه دهندگان خوب در طراحی سایت میدانند چگونه CGI و یا اسکریپت هایی مانند PHP را برنامه نویسی کنند. و یا در طراحی سایت در کرج حرفه ای خود بکار ببرند. آنها همچنین درباره نحوه کارکرد فرم های وب و چگونگی استفاده از بسته های نرم افزاری مختلف و API ها برای اتصال انواع مختلف نرم افزار به یکدیگر برای ایجاد راه حل هایی که نیازهای خاص مشتری را برای حضور آنلاین خود برآورده می کنند، اطلاعات دارند.

در گذشته توسعه دهندگان وب و طراحان وب دو شغل جدا و مجزا بودند.
عموماً طراحان وب از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و … استفاده می کنند تا شکل ظاهری وب سایت و عناصر را ایجاد کنند. این ظاهر گرافیکی در مراحل بعد با استفاده از HTML، جاوا اسکریپت، CSS، PHPو دیگر زبان های برنامه نویسی توسط توسعه دهنده وب کدنویسی میشود تا در محیط وب کار کند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]