تفاوت توسعه و طراحی وب سایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / تفاوت توسعه و طراحی وب سایت

تفاوت توسعه و طراحی وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

توسعه وب سایت

توسعه وب سایت ، عبارات طراحی سایت و توسعه وب سایت در جامعه و در تبلیغات بیشتر مواقع بجای یکدیگر استفاده می شوند. ولی درواقع دو چیز متفاوت از هم میباشند. طراحی سایت در کرج شامل چیزیست که بیننده در سایت می بیند، و توسعه وب سایت شامل عملکرد سایت می باشد.

هر سایت شامل قسمت های متفاوتی است:

  • طراحی سایت : شامل گرافیک، رنگها، منوها و …
  • محتوای سایت : شامل اطلاعات، محصولات، و … در سایت
  • عملکرد سایت : شامل ویژگی های تعاملی سایت با کاربر است که یک وب سایت به کاربران خود ارائه میدهد. که نیاز به زیر ساخت های درونی برای ارائه به کاربران میباشد.

طراحی سایت

طراحی سایت شامل ظاهر کلی سایت است. طراح وب سایت تصمیم می گیرد از چه رنگها و فونت هایی استفاده شود و صفحات سایت چگونه آرایش داده شوند.

طراح گرافیک سایت باید حس زیبا شناسی خوبی را داشته باشد و دقیقا بداند چه ترکیبی از رنگها و عکسها مناسب پروژه ای است که صاحب وب سایت می خواهد به کاربران سایت ارائه دهد.

محتوای سایت

تمامی اطلاعاتی که داخل سایت قرار میگیرد را شامل میشود. متن و کلیه مطالب و تصاویر و فایل هایی که مرتب با محتوای سایت گرفته تا محصولاتی که وارد سایت قرار میگیرند جزئی از محتوای سایت هستند.

عملکرد سایت

عملکرد، درواقع همه ویژگی های تعاملی وب سایت و همچنین انیمیشن ها میباشد. درواقع چیزی که برنامه نویسان با بهره گیری از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، کلیه ویژگیهای تعاملی سایت را طراحی می کنند.

Perl، PHP و جاوا زبانهای برنامه نویسی هستند که در وب سرور استفاده می شوند تا صفحاتی دینامیکی را بوجود آورند. این صفحات می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند اما همه آنها از یک دیتابیس(پایگاه داده) استفاده می کنند تا همه نیازهای کاربران که از سایت انتظار دارند برآورده شود.

از جاوا اسکریپت برای ایجاد افکتهای جالب در مرورگرها استفاده می شود نظیر عوض شدن عکسها وقتی موس را روی آنها حرکت میدهید، یا تغییر رنگ لینکها، و …. جاوا اسکریپت روی مرورگر کابران اجرا خواهد شد و بر روی وب سرورها اجرا نمیشود.

دیگر عملکردهای یک وب سایت، میتواند شامل نرم افزارهایی باشند که کاربران با آنها کار خواهند کرد نظیر فرم ها، مدیریت محتوا و برنامه های مدیریتی دیگر که این امکان را برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند فراهم می کند تا داده های وب سایت را مدیریت کند.

تمامی این برنامه ها باید از زبان HTML پشتیبانی کنند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند.

تفاوت طراحی سایت و توسعه سایت

مبحث طراحی سایت و توسعه سایت با یکدیگر گره خورده است. وقتی صحبت از ساخت متن و آزمایش قابل استفاده بودن سایت مطرح میشود، بوضوح به این مشکل برخورد خواهیم کرد.

طراحی سایت کرج معمولا شامل ساخت مطالب و قالب سایت می باشد در حالیکه توسعه وب شامل ساخت عملکرد سایت و آزمایش قابل استفاده بودن آن می باشد.

طراحان وب سایت می بایست مهارت کافی در استفاده از ابزارهایی نظیر فتوشاپ را داشته باشند. اکثر آنها همچنین با زبان HTML نیز آشنایی دارند تا بتوانند طرحهایشان را پیاده سازی کنند.درواقع استفاده از انیمیشن در سایت و قالب سایت و طراحی آنها برای صفحات مختلف نیز از وظایف طراحان وب سایت می باشد.

اغلب صاحبان سایت، مطالب سایت را در اختیار طراحان سایت قرار می دهند ولی پیش می آید که طراح سایت نیاز باشد تا در صورت امکان متون سایت را ویرایش کند و در بعضی موارد آنها را از نو بنویسد. طراح سایت معمولا آزمایش قابل استفاده بودن سایت را نیز برای بررسی منوها و سرعت بارگذاری سایت انجام میدهد.

برنامه نویسان توسعه وب، عملکردهای یک سایت را برنامه نویسی میکنند، ولی تمام برنامه نویسیها باید در چهارچوب HTML در صفحات جاسازی شوند. و بلعکس، محتویات HTML می توانند درون برنامه ها جاسازی شوند. توسعه دهندگان وب، همچنین میتوانند طراحی سایت در کرج را از لحاظ قابلیت استفاده کاربر، مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.در نتیجه برنامه نویسان همچنین نیاز به داشتن دانشی در خصوص HTML دارند.

طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، باید در کنار هم کار کنند تا این اطمینان حاصل شود که وب سایت، دقیقا همان چیزی میشود که مشتری درخواست کرده است.

طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، دو تیم جداگانه هستند که باید برای طراحی سایت موفق در کنار هم مشغول بکار باشند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]