تفاوت بین UI و UX

خانه / آموزشی / تفاوت بین UI و UX

تفاوت بین UI و UX

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

.تفاوت بین UI و UX

تفاوت بین UI و UX :

UI و UX دو عنوان شغلی در طراحی سایت هستند. که به برخی UX Designer و برخی دیگر UI Designer نام دارند.

UX )User Experience design)چیست؟(تجربه کاربر از رویت وب سایت)

User Experience – UX شامل رفتار، حالت و احساست کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد. که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری است. بر اساس تعریف ISO عنوان user experience شامل کلیه عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده و بعد از آن برمیگردد.

وظیفه طراح سایت چیزی بیش از طراحی محیطی زیبا برای سایت است که درواقع طراح باید هیجان و احساسات کاربران را نیز در نظر بگیرد. و طراحی سایت در کرج را به گونه ای طراحی کند تا با وب سایت ارتباط احساسی برقرار کند. طراح وب سایت یک شخص بسیار مهم در کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود که اگر به درستی کار خورد را انجام دهد کسب و کارتان رونق بسیاری میابد. مهندسان در کار طراحی سایت در کرج بخش هایی را پیاده سازی می کنند که کاربر مشاهده نمیکند. و منطق و اصول کار را پیاده سازی می کند حال آنکه طراحان طراحی سایت کرج رابط کاربری وب سایت را پیاده سازی می کند.

UI )User Interface design) چیست؟ (بخشی از طرح که کاربر در سایت مشاهده میکند.)

UI که مخفف user interface می باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و انسان در صنعت طراحی، فضایی است که اثر متقابل بین انسان و ماشین به وجود می آید. هدف این اثر متقابل اجازه برای عملکرد موثر و کنترل ماشین از سمت انسان است.

در حالیکه ماشین اطلاعاتی را باز می گرداند که کمک به تصمیم گیری های کاربران کند. برخلاف طراحان UX که بر روی حس کلی کار تمرکز می کند طراحان UI بر روی نحوه ارائه محصول کار می کند. طراحان صفحه ای را طراحی میکنند که کاربر با آن در ارتباط باشد. و تلاش  UI را در جهت محقق ساختن اهداف طراح UX پیش میبرند. به عنوان مثال ممکن است طراح UI تصمیم بگیرد اسلایدری در بالای صفحه تعبیه نماید و یا دکمه ای برای انجام فرآیند خرید در مکانی از صفحه ایجاد نماید. همچنین طراح UI مسئول ساخت راهنمای استایل منسجم می باشد. تا ثبات و یکپارچگی در طراحی دیده شود.

تفاوت بین UI و UX

UI و UX مخفف هایی هستند که معمولا توسط افراد مبتدی به صورت اشتباه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها کاملا معناهایی متفاوتی دارند که معمولا توسط افرادی که معناهای آن را نمی دانند به جای یکدیگر استفاده می شوند در صورتی که تقاوت این دو کاملا مشخص است.

UI مخفف User Interface می باشد. که در صنعت نرم افزار به هر چیزی که در صفحه نمایش داده می شود. گفته می شود که شامل تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همچنین رنگ ، سایر و مکان آن ها می باشد.

UX مخفف User Experience می باشد که بسیار وسیع تر از UI می باشد. و به تجربه و احساس کاربر زمانی که از محصول شما استفاده می نمایند گفته می شود.

در حقیقت کل یک محصول UX می باشد و و هر بخش از آن UI نامیده می شود. UI در حقیقت سیستمی می باشد که انسان از طریق آن با ماشین در ارتباط می باشد و شامل کامپوننت های فیزیکی و نرم افزاری می باشد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]