تغییر دادن متن سایت بر اساس مرورگر

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / تغییر دادن متن سایت بر اساس مرورگر

تغییر دادن متن سایت بر اساس مرورگر

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

تغییر دادن متن سایت

تغییر دادن متن سایت ، بعضی طراحی سایت ها URLهای شبیه به هم، هم برای متن دسکتاپ و هم برای متن سایت موبایل دارند. اما فرمتشان بر اساس مرورگر تغییر می کند.

به عبارتی دیگر، هم کاربران موبایل هم کاربران دسکتاپ به همان URL دسترسی دارند. اما متن/فرمت به آرامی و طبق و طبق مرورگر تغییر می کند.

همان URL هم برای جست و جوی موبایل و هم جست و جوی دسکتاپ ظاهر می شود. و کاربران دسکتاپ می توانند نسخه ی دسکتاپ متن را زمانی کاربران موبایل می توانندیک نسخه از متن را ببینند، مشاهده کنند.

اگرچه، توجه کنید اگر شما موفق نشوید که سایتتان را به درستی پیکربندی کنید. طراحی سایت در کرج شما ممکن است به صورت cloaking در نظر گرفته شود. که می تواند منجر به ناپدید شدن سایت شما از نتایج جست و جوی ما شود.

Cloaking

cloaking به یک تلاش برای بالا بردن نتایج جست و جو به وسیله ی داشتن متن های مختلف در Googlebot نسبت به کاربران عادی اشاره می کند.

Cloaking یا پنهان‌سازی محتوا یک تکنیک در بهینه‌سازی موتورهای جستجو در طراحی سایت است که در آن، وب‌گاه به دو شکل مختلف را به نمایش می‌گذارد: یک نسخه برای موتورهای جستجو و یک نسخه دیگر برای بازدیدکنندگان. در نسخه‌ای که برای موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود، محتوای کلیدی با کلمات کلیدی مرتبط بهینه‌سازی شده و ممکن است بسیار متفاوت با نسخه دیگری باشد که برای بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود.

این روش به دلیل برخورد با قوانین موتورهای جستجویی مثل گوگل، موجب تخریب اعتماد مخاطبان به وب‌گاه می‌شود. در نتیجه، استفاده از این روش توصیه نمی‌شود و به جای آن بهینه‌سازی محتوای وب‌گاه با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهینه‌سازی کد و محتوای وب‌گاه، توصیه می‌شود.

بروز مشکلات

این موضوع باعث بروز مشکلاتی مثل کم شدن نتایج مرتبط (صفحاتی که در نتایج جست و جو ظاهر می شوند. که حتی متن آن ها دقیقاّ با آن چیزی که کاربر می خواهد یا می بیند بی ربط است). بنابراین cloakingها را خیلی جدی گرفتیم.

بنابراین “صفحه ای که کاربر می بیند” چه معنی می دهد اگر شما هر دو نسخه ی URL را فراهم کنید؟ همان طوری که من در نوشته ی قبلی اشاره کردم.

گوگل برای جست و جوی وب از “Googlebot” و برای جست و جوی موبایل از “Googlebot-Mobile” استفاده می کند. این خوب است، اگر متن های Googlebot از آن متن هایی که برای Googlebot-Mobile است، متفاوت است.

اینجا یک مثال است از این که چگونه شما می توانید به طور ناخواسته به عنوان cloaking شناخته شوید. اگر سایتتان یک پیغام مثل “لطفاّ از گوشی موبایل وصل شوید” رو به مرورگر دسکتاپ برگرداند.

اما بعد یک نسخه ی کامل موبایل به هر دو خزنده برگرداند( بنابراین Googlebot نسخه ی موبایل را دریافت می کند).
در این حالت، صفحه ای که کاربران جست و جوی وب می بینند. (مثال: لطفاّ با گوشی موبایلتان وصل شوید) متفاوت از صفحه ای است که Googlebot در آن می خزد (مثال: به سایت من خوش آمدید)

دوباره ما cloaking را شناسایی می کنیم زیرا ما می خواهیم برای کاربران متن مرتبطی که Googlebot یا Googlebot-Mobile در آن می خزند را داشته باشیم.
شکل: مطمئن شوید که کاربر را به طراحی سایت کرج درست برای دستگاهشان راهنمایی می کنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]