ترافیک وب سایت – آیا دربارهء آمار وب سایت خود به خوبی گوگل اطلاع دارید؟

خانه / آموزشی / ترافیک وب سایت – آیا دربارهء آمار وب سایت خود به خوبی گوگل اطلاع دارید؟

ترافیک وب سایت – آیا دربارهء آمار وب سایت خود به خوبی گوگل اطلاع دارید؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

ترافیک وب سایت گوگل

ترافیک وب سایت گوگل ، گوگل می داند که برای حفظ شهرت خود به عنوان یک موتور جستجوی برتر باید خدمات و نتایج بهتری نسبت به بقیه موتورهای جستجو ارائه نماید.

حال شما برای تائید چگونگی عملکرد طراحی سایت خود چه کاری باید انجام دهید؟ آیا شما ابزار آماری بر روی وب سایت خود نصب کرده اید؟ تا آنچه برای گوگل از وب سایت شما قابل مشاهده است، برای شما نیز قابل مشاهده باشد!

گوگل دقیقاً می داند که در وب سایت خود چه زمانی به طور موثر برای کمک به ارتباط با جستجوگران آتی وب سایت خود صرف کرده اید. گوگل از تعداد بک لینک های متصل با وب سایت شما دقیقاً می داند که چقدر وب سایت تان محبوب و معروف می باشد.

در واقع خود اینترنت به وب سایت شما “رای” می دهد. گوگل دقیقاً میزان ارتباط وب سایت شما با محتوای سایت تان را می داند. موتور جستجو مانند یک انسان محتوای سایت شما را “می خواند”.

استفاده از گوگل آنالیز

(تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت) اطلاعات دقیقی که شما از وب سایت تان نیاز دارید را ارائه می نماید. برای مثال: چه تعداد بازدیدکننده در روز از وب سایت شما دیدن می کند.

از کجا وب سایت شما را پیدا کرده اند؟ چه زمانی در طراحی سایت در کرج شما صرف کرده اند؟ چه چیزهایی در وب سایت شما دیده و از چه صفحاتی بازدید کرده اند؟ همچنین چه صفحاتی باعث خروج آنها از وب سایت تان شده است؟

هنگامی که شما این آمارهای تجزیه و تحلیل شده را جمع آوری می کنید. تمامی الگوها، نقایص و راه کارها برای شما قابل مشاهده خواهد شد. اکثر صاحبان وب سایت در مورد اطلاعات مرتبط با وب سایت خود مطلقاً چیزی نمی دانند.

و همین امر قدرت تصمیم گیری آنها را برای گسترش و پیشرفت وب سایت را غیرممکن می سازد. البته تا حدودی بررسی آمار بازدیدها از طریق کانتر وب سایت انجام می شود. اما این آمار اطلاعات کافی برای تشخیص تغییرات مناسب برای وب سایت را ارائه نمی کند.

به منظور ایجاد تغییرات مناسب، باید در مورد بازدیدهای وب سایت خود اطلاعات کافی داشته باشید. به طور مثال: چه روزی از هفته بیشترین آمار بازدید را دارد؟ دلیل آن چیست؟

ترافیک وب سایت در کجا ایجاد می شود و از طریق چه وب سایتی هدایت می شود؛ موتور جستجو و یا بازدیدکنندهء مستقیم؟ کدام کلمه کلیدی را تایپ کرده اند تا به وب سایت شما هدایت شده اند؟

راه های bookmark کردن

کدام وب سایت مستقیماً افراد را به وب سایت شما هدایت می کنند؟ آیا راه های bookmark کردن را برای بازدیدکنندگان سایت خود آسان کرده اید؟ کدام روش برای شما ترافیک وب سایت ایجاد می نماید؟

آیا با ارائه اطلاعات جالب و مطالب مفید و پر اهمیت موجب جلب توجه بازدیدکننده در طراحی سایت کرج تان می شوید؟ تعداد بازدید های هر صفحه از وب سایت چگونه می باشد؟ 

کدام صفحه محبوب تر و پر بازدیدتر از بقیه می باشد؟ زمان صرف شده توسط بازدیدکنندگان در صفحات چقدر می باشد؟ آیا کدام مرورگر بیشتر وب سایت شما را مشاهده می کند؟

اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس؟ آیا وب سایت شما در مرورگرهای متفاوت به درستی ارائه می شود؟ آیا ویژگی های مختلف مانند جاوا در وب سایت شما را پشتیبانی میکند؟

این موارد حداقل اطلاعات آماری است که به آن نیاز دارید. مرحلهء بعد این است که باید دریابید که چه تعداد بازدیدکننده از ترافیک وب سایت برای شما ایجاد شده است.

همچنین باید دریابید که چه تعداد از افراد بلافاصله پس از ورود به وب سایت، صفحه را می بندند. (bounce rate) سطح bounce rate اصلی به شما دگرگونی وب سایت را نشان داده و یا ترافیک وب سایت، مخاطبان نامرتبط را به سمت وب سایت تان هدایت می کند.

ترافیک وب سایت گوگل

آیا برای آن دسته از مخاطبانی که به وب سایت شما باز می گردند، اقدام به اصلاح اطلاعات و مطالب برای جذابیت و تازگی بیشتر کرده اید؟ آیا کسی با تلفن هوشمند خود اقدام به بازدید از وب سایت شما نموده است؟

این مورد بالاترین رشد را در تاریخ اینترنت داشته است. در همین راستا باید بدانید که افراد اغلب از کدام نوع گوشی ها بیشتر استفاده می کنند.

به عنوان مثال: iphone ,android ,blackberry و … در این صورت برای ایجاد تجربهء بهتر برای کاربران بر اساس این آمار بهینه سازی وب سایت خود را انجام می دهید.

گوگل تمام این آمار و نکات را در مورد وب سایت ها می داند، پس بهتر است شما هم بدانید. اگر هنوز ابزار گوگل آنالیز را نصب نکرده اید، به گوگل مراجعه کنید و اطلاعات لازم برای نحوهء استفاده و انجام کار را پیدا کنید.

اگر زمان کافی برای بررسی و تحقیق در مورد داده ها و آمار وب سایت خود را ندارید. شخصی را برای انجام این کار استخدام کنید. اگر آنچه گوگل در مورد وب سایت تان می داند را ندانید. مجبور به صرف زمان بیشتری شده و همچنین بخشی از درآمد ایجاد شده توسط وب سایت تان را نیز از دست می دهید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]