تاریخچه وب سایت – تاثیر وب سایت در اطلاع رسانی، بازاریابی، تبلیغات و در آمدزایی

خانه / آموزشی / تاریخچه وب سایت – تاثیر وب سایت در اطلاع رسانی، بازاریابی، تبلیغات و در آمدزایی

تاریخچه وب سایت – تاثیر وب سایت در اطلاع رسانی، بازاریابی، تبلیغات و در آمدزایی

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

تاریخچه وب سایت

تاریخچه وب سایت ، اولین سایت در سال 1991 طراحی شده است. در ابتدا سایتهای وب با کُدهای «HTML>» نوشته می‌شدند. با پیشرفت وب ، زبان HTML ، پیچیده تر و انعطاف پذیرتر شد.  ابزاری مانند جدول برای نمایش نمودارهای داده‌ای و چیدمان های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش صفحه‌های الگوی وب یا «CSS»، از جدول دیگر برای چیدمان پنهانی در طراحی استفاده نمی شود.

به مرور زمان و با گسترش بیشتر فن‎آوری های یکپارچه‎ سازی داده‌‌ها (Database)، و همچنین پیشرفت و گسترش زبان های برنامه‎ نویسی

مانند CGI, PHP, ASP.NET, ASP, JSP و ColdFusion، ساختار سایت های وب را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده اند.

همچنین با آمدن برنامه های گرافیکی متحرک مانند فلش (Flash)، و استفاده آنها در طراحی سایت ها، طراحی سایت در کرج و ظاهر وب بیشتر از پیش تغییر کرد. و توانمندی های تازه در اختیار طراحان وب قرار گرفته شد.

تاریخچه طراحی سایت در کرج

  • 1- در سال 1990 میلادی ایده اولیه با ابر متن.
  • 2- از سال 1994 میلادی تگ های ابتدایی html به کمک آمد و می گردد گفت اول شروع برای طراحی سایت شد.
  • 3- در سال 1995 میلادی تگ های بیشتری تعریف شد و زبان تحت کلاینت جاوا اسکریپت پیدا شد.
  • 4- در سال 1996 تصاویر و فلش پا به طراحی سایت گذاشتند
  • 5-همه چی آماده شد تا css وارد این عرصه شود و ظاهر بهتری به وب سایت بدهد و در سال 1998 وارد شد.
  • 6- و از سال 2007 به بعد قابل های موبایلی و طراحی واکنش گرا به وجود آمد

اولین مرور‌گر‌ وب سایت

در ابتدا تاریخچه وب سایت ، افرادی که دسترسی به مرورگر وب داشتند، افرادی بودند که در دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی یا شرکت‌های فناوری اطلاعات مشغول به کار بودند این افراد بیشتر جزء دانشمندان، مهندسان، و تحقیق‌گران بودند که به علت نیازهای کاری خود به این فناوری دسترسی داشتند. به تدریج، با گسترش اینترنت و توسعه مرورگرهای وب، استفاده از اینترنت به جامعه عمومی گسترش یافت و این ابزارهای مفید به یک عنصر اساسی از زندگی روزمره تبدیل شدند.

مرورگر “NCSA Mosaic” به عنوان یکی از نخستین مرورگرهای وب در تاریخ شناخته می‌شود. این مرورگر توسط تیمی از دانشمندان در دانشگاه ملی ایالات متحده آمریکا (NCSA) توسعه یافت. یکی از ویژگی‌های مهم این مرورگر، قابلیت نمایش تصاویر در صفحات وب بود، که این امر تاکنون در مرورگرهای قبلی وجود نداشته است. همچنین، Mosaic از قابلیت نمایش متن و لینک‌ها به‌طوری که کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مختلف را در وب جستجو کنند، استفاده می‌کرد.

این مرورگر به عنوان یک نقطه عطف مهم در توسعه وب طراحی سایت در کرج شناخته شد و تأثیرات آن روی صنعت فناوری اطلاعات بسیار قابل توجه بود. با ارتقاء و توسعه مرورگرهای دیگری مانند Netscape Navigator و Internet Explorer، تکنولوژی مرورگرهای وب به سرعت پیشرفت کرد و به شکلی کاملاً جدید و رو به جلو تغییر کرد.

تاثیر سایت در اطلاع رسانی:

داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای بیشتر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد. اما در یک سایت می توان از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز استفاده کرد.

بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. همچنین هزینه یک سایت به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر از یک کاتالوگ است. زیرا برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است.

اما برای یک سایت فقط کافیست هزینه ای بسیار پایین برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود. و بعد از آن در طول سایت هزاران و یا میلیونها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

تاثیر سایت در بازاریابی:

موتورهای جستجو بدون هزینه برای شرکت و کار شما بازاریابی می کنند. بدین ترتیب که بتوانند سایت شما را پیدا کنند.

سپس کابری که به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد. این موتورها کاربر را به سایت شما هدایت می کنند. 

ایجاد قابلیتهای جدید تبلیغاتی:

شما با داشتن یک سایت به راحتی می توانید وارد عرصه تجارت الکترونیک شوید. و امکان استفاده از قابلیت های تجارت الکترونیک برایتان به وجود می آید.

از مهمترین این قابلیتها می توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی و تبادل بنر و لینک اشاره کرد.

در دسترس بودن:

طراحی سایت کرج همواره در تمامی ساعات شبانه روز و حتی روزهای تعطیل نیز فعال و در دسترس کاربران و مشتریان است.

فعالیت در خارج از مرزهای کشور خودتان:

اگر شما سایتی داشته باشید می توانید امکان فعالیت خود را در خارج از مرزهای کشور محل سکونتتان به راحتی ایجاد نمایید.

و کاربران خارج از مرزهای کشورتان نیز می توانند به صورت شبانه روزی با شما و خدمات و محصولاتتان آشنا شوند. و در صورت نیاز از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند.

درآمد زایی:

میزان سودآوری و درآمد زایی سایتها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایتها و بروز رسانی و رسیدگی به آنها نیز عامل بسیار مهمی است.

اما امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]