بهينه سازي صفحات وب سايت

خانه / آموزشی / بهينه سازي صفحات وب سايت

بهينه سازي صفحات وب سايت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

بهينه سازي صفحات وب سايت

بهينه سازي صفحات وب سايت ،همه ما ميخواهيم وب سايتي جذاب داشته باشيم که چشمان بيننده را کاملا خيره کند. معمولا براي جذابيت طراحي سايت در کرج از جنبه هاي گرافيکي استفاده کرده که سايز کلي صفحه را بالا برده و باعث ميشود. با سرعت پايين تري در مرورگر دانلود شود.

اين مقاله نکات مفيدي در ارتباط با رفع اين مشکل به شما مي آموزد. طوري که هم وب سايتي جذاب داشته باشيد و هم سرعت دانلود آن بالا باشد.هنگامي که مدير سايت وب سايت هاي ترکيبي با حجم زياد گرافيکي مي سازد، ميانگين سرعت پهناي باند هر کامپيوتر افزايش مي يابد.

در بعضي شرايط وبسايت هايي را مي توانيد بيابيد که براي کاملا لود شدن چندين دقيقه زمان مي برند. مسلم است که هيچ بازديد کننده اي اين مقدار زمان را براي لود شدن وب سايت صبر نکرده و براي ديدن بقيه وب سايت ها در نتايج جستجويش اقدام مي کند.

به اين ترتيب، چرا مديران وب سايت ها همچنان وب سايت هايي با سرعت پايين مي سازند؟ اولين دليل آن ناشي از عدم دانش کافي در رابطه با تکنيک هاي بهينه سازي گرافيک ساده است. که به آنها امکان داشتن وب سايتي را مي دهد که گرافيک جذاب و در عين حال صفحات با سايز پايين دارد.

بهینه‌سازی صفحات وبسایت یکی از مهم‌ترین وظایفی است که برای بهبود رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو انجام می‌دهید. در ادامه به برخی اصول و روش‌های بهینه‌سازی صفحات وبسایت می‌پردازیم:

کلمات کلیدی: با بررسی واژه‌هایی که کاربران بیشتر در جستجوهای خود استفاده می‌کنند، می‌توانید کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات خود انتخاب کنید و از آنها در عنوان، متن و تصاویر صفحات خود استفاده کنید.

ساختار سایت: ساختار سایت باید منطقی و ساده باشد. صفحات مهم در دسترس و راحت برای کاربران باید قرار گیرند و لینک‌های مناسبی بین صفحات ایجاد شود.

سرعت بارگیری: سرعت بارگیری صفحات وبسایت بسیار مهم است و باید توجه شود که صفحات سایت شما بر روی دستگاه‌های مختلف به سرعت باز شوند. از ابزارهای مختلفی مانند تصاویر با کیفیت کمتر، کاهش حجم CSS و JavaScript و فشرده‌سازی تصاویر استفاده کنید.

محتوا: محتوای صفحات باید ارزشمند و مرتبط با کلمات کلیدی باشد و باید به صورت مداوم به‌روزرسانی شود. استفاده از عناوین مناسب و ارائه اطلاعات به صورت ساده و روان نیز به بهبود رتبه صفحات شما کمک می‌کند.

چن مدل مختلف برای سئو و بهینه‌سازی سایت

  1. سئو تکنیکال: این مدل باعث بهبود عملکرد فنی و ساختاری سایت می شود  به عنوان مثال بهینه‌سازی سرعت بارگیری صفحات، بهینه‌سازی کدهای HTML، استفاده از تگ‌های مناسب برای SEO و رفع اشکالات فنی مانند خطاهای 404.
  2. سئو محتوا: این مدل بر ارتقاء کیفیت و محتوای مطالب سایت توجه دارد، از جمله استفاده از کلمات کلیدی مناسب،به وجود اوردن محتوای ارزشمند و متنوع، بهبود ساختار مطالب و درست کردن پست‌های بلاگ مفید.
  3. سئو لینک‌سازی: بهبود پروفایل پروفایل بک‌لینک سایت وظیفه این مدل است، از جمله جلب بک‌لینک‌های مرتبط و ارزشمند از سایت‌های دیگر، جلوگیری از بک‌لینک‌های ناارزشی و استفاده از استراتژی‌های لینک‌سازی موثر.
  4.   این مدل بر بهینه‌سازی وب‌سایت تمرکز برای دستگاه‌های همراه دارد، ایجاد طراحی وبسایت واکنشگرا (Responsive)، بهینه‌سازی سرعت بارگیری برای دستگاه‌های موبایل و بهبود تجربه کاربری در دستگاه‌های تلفن همراه هم وظیفه این مدل است.
  5. سئو محلی: این مدل وظیفه بهتر شدن حضور و نمایش سایت در جستجوهای محلی را بر عهده دارد از جمله ایجاد و به‌روزرسانی پروفایل در سرویس‌های محلی مثل Google My Business، جمع‌آوری نقدها و امتیازات مشتریان محلی و بهینه‌سازی برای عبارات کلیدی محلی.

طراح وب سایت

چند نفر از شما از اين حقيقت آگاهيد که جعبه اي با گوشه هاي گرد مي تواند. فقط داراي کد  CSS باشد و نيازي به هيچ تصوير گرافيکي ندارد؟! بله اين ممکن است. افرادي که با CSS آشنايي دارند ممکن است بگويند اين کار جز با برنامه هاي پيشرفته و در مرورگر هاي خاص امکان پذير نيست! پاسخ اينست که با بهينه سازي سايت ميتوانيد اين مسئله را به شکلي بسيار ساده حل کنيد.
هيچ گاه براي طراح وب سايت خود محدوديت هايي ايجاد نکنيد که روي نتيجه کار تاثير منفي بگذارد. ممکن است ادعا کنيد آنچه يک طراح وبسايت برايتان طراحي مي کند. را به راحتي با کد هاي نرم افزار هاي موجود انجام مي دهيد. اين تفکر کاملا اشتباه است!

هنگامي که طراحي سايت به پايان مي رسد، آماده ي اين هستيد تا آن را به قطعات تصويري کوچکتر  جهت استفاده به صورت کد html تقسيم کنيد. دقيقا همين جاست که ميزان خلاقيت شما آزمايش مي شود. تمام کارهايي تا اينجا انجام داده ايد در اين بخش روي حجم صفحه وب سايت شما تاثير مي گذارد.  اگر تصاوير شما حاوي اشکال دايره اي شکل هستند بايد در هنگام تقسيم آنها دقت لازم را به عمل آوريد.

تقسيم بندي مناسب به چه معناست؟

1.قطعات بزرگ با رنگ بندي هاي متفاوت به کار نبريد. از قطعات کوچکتري با رنگ هاي نزديک استفاده کنيد.
2.قطعه بزرگي که ساختار گرافيکي همسان دارد نسازيد. بخش کوچکي را بسازيد و آنرا در کد گرافيکي خود کپي کنيد. اين اشتباه متداول اکثر مديران سايت و طراحان گرافيک و برنامه نويسان وب سايت در مورد پشت زمينه هاي مشابه است.
3.دائما از فرمت JPEG استفاده نکنيد.بعضي اوقات فرمت GIF در سايز بسيار کوچکتر است. قانون کلي آن اينست که در مواقعي که تعداد رنگها زياد باشد بيشتر از فرمت JPEG استفاده ميشود. تا فرمت GIF و همينطور هم برعکس آن صادق است. موارد را به صورت جداگانه بررسي کنيد.هر 1کيلو بايت که از حجم هر عکس کم کنيد به سرعت آپلود شدن صفحه شما کمک شاياني مي کند.
4.اگر تصويري با پشت زمينه رنگ سخت داريد به هيچ وجه آنرا تقسيم نکنيد.به جاي آن از کد براي ساخت پشت زمينه استفاده نمائيد. به خاطر داشته باشيد با به کار گيري CSS ميتوانيد هم نوع فونت و هم رنگ پشت زمينه را عوض نمائيد.

تکنيک هاي پيشرفته

بهينه سازي  سايت گرافيکي يک وب سايت بسيار فراتر از بهينه سازي تصاوير است. براي اين منظور تکنيک هاي پيشرفته اي وجود دارند که نيازمند برنامه نويسي پيچيده تري است. CSS2 گزينه ها و انتخاب هاي بيشتري نسبت به CSS دارد. اگر چه همه ي مرورگر ها هنوز براي دريافت اين سبک آماده سازي نشده اند. اما بايد براي آن روز آماده باشيد.

JavaScript  هم به شما گزينه هايي براي انتخاب افکت هاي جالب مي دهد بي آنکه براي لود شدن صفحه نيازمند Flash باشد. مقايسه نرم افزار محدودي چون   JavaScript با نرم افزار پيچيده اي چون Flash کار دشواريست ولي به نتيجه فکر کنيد. در عوض شما يک بار براي هميشه وب سايتي متفاوت با ديگران خواهيد داشت! وب سايتي حرفه اي و جذاب که سرعت لود شدن بالايي خواهد داشت!

نگاهي به آينده

کساني که مي انديشند بهينه سازي طراحي سايت کاري ضروري نيست چون هر کس توانايي خاص خودش را دارد تا حدي حق دارند. اما شرکت هاي نرم افزاري ابزارهايي توليد کرده اندکه قادر به استفاده از پهناي باند بزرگتري هستند. پس به بهينه سازي صفحات وب سايت خود دقيق تر بيانديشيم چون اين بازي موش و گربه هيچ گاه تمامي نداشته و بهتر است قوانين بازي را ياد بگيريم تا خورده نشويم!

بهينه سازي صفحات وب سايت برای موتورهای جست‌وجو

در طراحی سایت بهینه‌سازی برای موتوهای جست‌و‌جو یا همان سئو  به معنی انجام فعالیت‌هایی می باشد که سبب می‌شود سایت‌ها در زمان جست­­جوی کاربران با کلیدواژه‌های مخصوص، در موتورهای جست‌وجو بهتر مشاهده شوند.

تمامیه موتورهای جست­وجو شرایطی را فراهم ساخته اند که هر ساله به‌­روز می‌گردد و به هر وب‌­سایتی که برای آن شرایط بهینه‌­تر طراحی شده باشد، امتیاز بهتری می‌دهند و طبیعتاً در نتایج جست­‌وجوی کاربران، آن سایت را بالاتر قرار می‌­دهند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]