بازاریابی شبکه های اجتماعی – فیس بوک جدید را دوست دارید یا خیر!؟

خانه / آموزشی / بازاریابی شبکه های اجتماعی – فیس بوک جدید را دوست دارید یا خیر!؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی – فیس بوک جدید را دوست دارید یا خیر!؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی ، در این روز و روزگار، فن آوری و تکنولوژی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. هر روز با سیلی از ویژگی های جدید، ظاهر و رابط های جدید، طرح های بهبود یافته که گاهی باعث سردرد می شود، روبرو می شویم.

فیس بوک و کلاً قضیه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز از این مسئله مستثنی نیست. و بسیاری از تحولات عمده خود را در طول چند سال گذشته انجام داده است.

همین اواخر فیس بوک برخی تغییرات عمده ای برای ویژگی های خود ایجاد کرده است. و اینکه چه از آنها خوشتان بیاید و چه آنها را دوست نداشته باشید، این تغییرات ماندگار هستند.

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی چقد اهمیت دارد

با‌وجود طیف گسترده مخاطبان شبکه‌های اجتماعی، هزینه بازاریابی در این رسانه‌ها نسبت به سایر روش‌های دیجیتال بالاتر می باشد و صاحبان مشاغل قبل از استفاده از رسانه‌های اجتماعی اولباید انتظارات خود را از این شبکه‌ها مشخص نمایند. استفاده از این استراتژی برای برندهای معروف، فروشگاه‌های بزرگ آنلاین، کالاهای لوکس و در کل برای افرادی مناسب می باشد که قصد سرمایه‌گذاری زیاد در تبلیغات را دارند.

بعد از اطمینان به نیاز به روش بازاریابی شبکه های اجتماعی ، باید از توان اجرای آن نیز اطمینان حاصل گردد. برای این منظور باید به 3 عامل وب سایت، بودجه و آنالیتیکس توجه شود.

با هدایت کاربران به طراحی سایت در کرج  و افزایش ترافیک آن، وب سایت باید توان پاسخگویی به نیازهای افراد را داشته باشد، به عبارت دیگر با ایجاد راه‌های ارتباطی، ترافیک وبسایت (بازدید) را به مشتری (خریدار) تبدیل نماید.

– طرح بندی ترکیبی Feed های جدید

یکی از ویژگی هایی که فیس بوک تغییر داده است، طرح بندی (Layout) اخبار یا Feed های جدید است. قبلاً دو مدل Feed می دیدید: “Top News” های خودتان و “Most recent News” که این اخبار با توجه به علایق شما مرتبط می باشد. 

بنابراین اگر فقط گاهی اوقات فیس بوک خود را چک می کنید، فعالیت های اخیر یک هفته پیش را نخواهید دید.

اما در حال حاضر جالب ترین داستان ها و مطالب اتفاق افتاده در بالای صفحه برای شما به نمایش در خواهد آمد و دیگر نیازی نیست. که نگرانی در مورد از دست دادن مطالب مهم داشته باشید.

علاوه بر این قبل از این تغییرات برای مشاهده اتفاقات و رخ دادها و مطالب ارسالی افراد مجبور به حرکت تا پایین صفحه بودید.

اگر کسب و کار اینترنتی طراحی سایت شما به شدت وابسته به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. پیش از این ممکن بود کار شما کمی فشرده تر باشد. اما در حال حاضر با ترکیب feed های جدید، اخبارهای جدید برای هر شخص سفارشی تر شده و در دراز مدت در زمان صرفه جویی خواهد شد.

– امکان تنظیمات در اخبار

قابلیت های جدید فیس بوک شما را وادار به کنترل اطلاعات مربوط به دوستان و کسب و کارها برای مشاهده می نماید. شما می توانید به گونه ای تنظیم نمایید که تمامی به روزرسانی ها، یا اغلب به روزرسانی ها و یا فقط اخبار به روزرسانی های مهم را مشااهده نمایید.

وبلاگ فیس بوک برای شما توضیح می دهد که اگر شما انتخاب کنید که همهء به روزرسانی های یک شخص را مشاهده کنید. بنابراین همهء مطالب ارسالی آن شخص را خواهید دید. اگر تنظیم کنید که برخی از مطالب به روزرسانی را ببینید.

پس همان مقدار از مطالبی که می خاهید را مشاهده خواهید کرد. و اگر انتخاب کنید که اخبار و به روزرسانی های مهم را فقط ببینید. پس فیس بوک فقط اخبار مهم را به صورت هایلایت در یک نگاه به شما نشان خواهد داد.

این ویژگی برای کسب و کارهای اینترنتی در طراحی سایت در کرج می تواند سودمند باشد و شما هم اکنون می توانید برای دیدن تمامی مطالب ارسالی افراد خاص، تنظیماتی را انجام دهید. می توانید برای بررسی صفحات مختلفی که در طی روز به یاد نمی آورید.

زمان زیادی را صرفه جویی نمایید. تمامی اطلاعاتی که نیاز به مشاهده آنها دارید، به صورت اتوماتیک به صفحهء شخصی feed های جدید شما منتقل خواهد شد.

– رویدادهای زنده اخیر

این ویژگی امکان دسترسی شما به اخبار و به روزرسانی های جدید و آنی افرادی که در وب هستند را می دهد. مثلاً اگر دوست شما نظری در مورد Status افراد بدهد، همان لحظه شما قادر به دیدن آن خواهید بود.

این ویژگی برای شما وضوح بیشتری در مورد اتفاقات در سراسر جامعه فیس بوک ایجاد می کند. همانطور که خبرهای مهم و بزرگ را به صورت برجسته در feed های جدید خود می بینید. 

اگر یکی از دوستان شما Status دوست دیگری را like کرده باشد که جزء لیست دوستان شما نیست. این فعالیت را بدون نیاز به مراجعه به هر یک از صفحات آنها مشاهده و دریافت خواهید کرد. این امر برای page های تجاری بسیار مفید می باشد.

زیرا که تمامی دوستان شما در فیس بوک بدون در نظر گرفتن اینکه صفحهء شما را بازدید می کنند. یا خیر، می توانند فعالیت های اخیر شما را مشاهده کنند. همیشه این گزینهء لغو اشتراک وجود داشته است.

اما شانس دیگری که وجود دارد این است که اگر آنها دوستان شما باشند. پس می خواهند مطالب ارسالی و یا like های شما را ببینند!

– ارتقاء لیست هوشمند دوستان

این گزینهء افزوده شده می تواند با ویژگی “circles” در گوگل+ مقایسه کرد. می توانید دوستان خود را بر اساس میزان ارتباط شما با آنها دسته بندی نمایید. اگر کسب و کار اینترنتی در طراحی سایت کرج دارید. می توانید افراد را به گروه های مختلف مانند مشتریان فعلی، مشتریان آینده و یا همکاران تفکیک نمایید.

به این ترتیب می توانید مطالب و اطلاعات خود را با گروه خاصی از افراد به اشتراک بگذارید.

فیس بوک در حال حاضر این ویژگی مشابه را برای اضافه کردن افراد به لیست های مختلف ارائه کرده است. در حالی که این ویژگی قبلاً هم وجود داشت. اما فیس بوک چندین “لیست هوشمند” پیش فرض با آنالیز پروفایل ها ایجاد کرده.

و بر اساس سابقه تحصیلی و یا شغل شما گروه هایی ایجاد نموده است. لیست اقوام و یا همکاران به طور خودکار اضافه شده و نیازی به صرف زمان برای اضافه کردن آنها به صورت دستی نمی باشد.

– آیا فیس بوک همیشه به همین صورت می ماند!؟

با انتقال خبرها و feedهای جدید و “real time ticker” و کلاً ویژگی های جدید، فیس بوک را بیش از پیش پیچیده کرده است.

ویژگی های تکاملی مانند توانایی اشتراک گذاری عکس، به روزرسانی مطالب و چت آنلاین با دوستان، دیگر دشوار است. که به یاد بیاوریم برای چه چیزی از کارکردن با فیس بوک خوشمان می آمده است!

در حالی که بسیاری از افراد از این تغییرات اخیر ناراضی هستند. اما در نهایت بسیاری از پیشرفت های زمان ما در تکنولوژی باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد. اگر زمان برابر با پول باشد، پس این تغییرات چیز خوبی می تواند باشد. 

تنها در یک دوره زمانی کوتاه، همه ما از این ویژگی ها استفاده خواهیم کرد. و احتمالاً بسیاری از ما آنها را دوست خواهیم داشت. هر چند که تمامی این ها احتمالاً با گذشت زمان مجدداً تغییر خواهد کرد! 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]