بازاریابی شبکه های اجتماعی-سیستم ربات ممنوعه “Ban Bot” در فیس بوک مانند آپدیت گوگل پاندا

خانه / آموزشی / بازاریابی شبکه های اجتماعی-سیستم ربات ممنوعه “Ban Bot” در فیس بوک مانند آپدیت گوگل پاندا

بازاریابی شبکه های اجتماعی-سیستم ربات ممنوعه “Ban Bot” در فیس بوک مانند آپدیت گوگل پاندا

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟ چگونه میتوانیم از این بازار استفاده کنیم ؟ سیستم ربات ممنوعه “Ban Bot” در فیس بوک چیست ؟همه ی این سوالات در طراحی سایت در کرج در ادامه پاسخ داده شده اند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک ، به نظر می رسد که فیس بوک مواردی را در سیستم خود توسعه و تغییر داده است. ممکن است به یاد داشته باشید که هفته گذشته صفحهء فیس بوک roger Ebert بعد از شکایاتی در مورد او حذف گردید.

(بعد از گذاشتن کامنت بحث برانگیز که در مورد مرگ بازیگر برنامه jackass و بعد از مدت کوتاهی دوباره برقرار شد.) همچنین ممکن است David fagin را نیز به یاد داشته باشید.

که پس از مسدود شدن پروفایلش به دلیل ارسال بیش از حد درخواست دوستی و شناخته شدن به عنوان spammer، تصمیم به شکایت از فیس بوک گرفت. 

ظاهراً آشکار است که به تازگی و بدون اطلاع قبلی شرکت های ارائه کننده تعدادی از برنامه هایی که بر اساس بسترهای نرم افزاری فیس بوک تنظیم بود.

غیر فعال شده اند. سیستم “Ban Bot” یا “ربات ممنوعه” فیس بوک که به تازگی در مورد ممنوعیت برنامه های کاربردی و اسپم کردن آنها بسیار جدی عمل می کند.

– آیا فیس بوک بیش از حد برای حذف برنامه ها تهاجمی عمل کرده است؟ 

این عمل فیس بوک یادآور به روزرسانی های گوگل پاندا است. این برنامه طراحی شده تا مطالب و محتواهایی با کیفیت پایین را مانند علف های هرز حذف نماید.

با این حال به نظر می رسد کمی بیشتر از گوگل از نیروی انسانی در این امر کمک می گیرد. همانطور که برخی برنامه های حذف شده دوباره جایگزین شده و استفاده می شود.

اما گوگل هیچگونه تنظیمات به صورت دستی برای کمک به طراحی سایت های فردی که اشتباهاً تحت فشار قرار گرفته اند، انجام نمی دهد. (هرچند برخی الگوریتم های گوگل به برخی از طراحی سایت در کرج ها کمک کرده اند.)

امروزه هر چیزی به صورت بسیار جالب و سرگرم کننده در اینترنت اتفاق می افتد. مثال بارز آن بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی در طراحی سایت در کرج بیشتر دیده می شود.

و به الگوریتم های موتور جستجو و تغییرات آن کمتر وابستگی دارد. این موضوع نشان می دهد. که راه دیده شدن در رسانه های اجتماعی لزوماً نیازی به صاف و یا هموار کردن زیادی ندارد.

فیس بوک می گوید:

“در طول سال گذشته ما بر روی گسترش و تغییر سیستم ها اتوماتیک که اسپم ها را تشخیص می دهد.

و یا بر روی رفتارهای مخرب پلت فرم ها سخت کار کردیم. در سال 2010 این سیستم به ما اجازه داد تا 95٪ اسپم ها در پلت فرم ها قطع را قطع کنیم.

تا حد زیادی رضایت کاربران بالا رفته برنامه های فیس بوک “apps” بیشتر قابل اعتماد شده است. به تازگی در هفته گذشته شروع به گرفتن بازخورد از کاربران کرده ایم.

به طرز معنی دار و قابل توجهی میزان اسپم ها در برنامه ها، feed ها و wall ها مسدود شده است. در نتیجه ما بر روی یک سیستم اجرایی جدید کار می کنیم.

که اکثر کاربران بازخورد گرفته و نتیجه آن تعدادی از برنامه های با بازخورد های منفی زیاد،غیر فعال شده و یا ویژگی های خاص آنها غیر فعال گردیده است.

یک لینک هم برای developer ها ارسال می کنیم. تا در صورتی که اشتباهاً غیر فعال شده اند، تجدید نظر انجام شود.

همچنین در حال تجزیه و تحلیل جدید برای کمک به developer ها هستیم تا نظارت بهتری بر بازخورد های منفی کاربران در آینده داشته باشند” 

به طور طبیعی در انجمن های گفتگو بین developer ها هیجان و آشوب ایجاد شد. فیس بوک برای تجدید نظر اقدام به ارائه فرمی شبیه به فرم زیر در میان developer ها کرده است:

با این حال به روند درخواست تجدید نظر ها به شدت انتقاد شده است. بازاریابی شبکه های اجتماعی

– از دست دادن بودجه

بسیاری از developer ها و تنظیم کنندگان این نرم افزار ها منابع مالی خود را نیز از دست می دهند. همچنین شرکت های آنها به شدت از ممنوع و مسدود شدن application هایشان آسیب می بینند.

بعضی از کاربران آنها می گویند: “برنامه من بعد از 6 ماه که به طور عادی در حال کار کردن بود. ناگهان از بین رفت… ما هیچ شکایتی نه از طریق فیس بوک و نه از طریق کانال بازخوردهای کاربران دریافت نکرده ایم”.

این برنامه ها انواع بازی های اجتماعی هستند. که بر اساس همین صنعت آنلاین سرمایه گزاری شده. ” ما اسپم نیستیم، تا جایی که شده ما 100٪ در مسیر “TOS” ها کار کردیم.

ما در 12 ماه گذشته بر روی این برنامه ها سخت کار کردیم و به موفقیت رسیدیم. افراد در مورد بازی های ما صحبت می کنند. ما نمی دانیم و درک نمی کنیم که چه کار اشتباهی انجام داده ایم.

ما هزاران دلار برای توسعهء این برنامه خرج کردیم. منصفانه نیست که حتی بدون یک هشدار برنامه های ما را حذف و یا مسدود کرده اید”

صحبت از فقدان ارتباطات است. مشکل اینجاست که آنها ما را برای هفته ها و ماه ها نادیده گرفته اند.

(همچنین بقیه افراد در انجمن ها) ثبت Bug ها تنها راهی است که رسماً امکان پذیر می باشد. اگر چه آنها به سرعت به رفع اشکالات و Bug ها نمی پردازند. 

مهندسین فیس بوک ادعا می کنند. که بر روی این مسئله کار می کنند. اساساً بازتاب بیانیه بعدی فیس بوک همرااه با پوزش و عذرخواهی بیشتری بود:

“اخیراً بازخورد های زیادی از کاربران دریافت کردیم. ما بر روی سیستم اجرایی تازه که بازخورد های بیشتری از عضویت آنها می گیرد، کار می کنیم .

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک

نتایج آن این بود که برنامه های کاربردی با بازخورد های منفی و غیر غعال شدند. و یا ویژگی های خاص آن برنامه ها غیر فعال گردیده اند. خصوصاً بسیاری از برنامه های کاربردی که بر روی wall کاربران ارسال شده به عنوان اسپم شناخته شدند.

عذرخواهی ما را به دلیل ناگهانی بودن این امر بپذیرید. آمارهای اعلام شده و بازخوردهای منفی به اندازه کافی بالا بود تا باعث از بین رفتن اعتماد ما به برنامه های کاربردی شود و تمام پلت فرم ها را تحت تاثیر قرار داد.

ما بر روی برنامه های جدید که در حال راه اندازی هستند سخت در حال تلاش هستیم. اطلاعات دقیق تر در مورد تعاملات مثبت و منفی را متعاقباً می توانید داشته باشید.

اگر فکر می کنید برنامه های شما به اشتباه غیر فعال شده است باید ایمیل تقاضای تجدید نظر از ایمیل برنامه کاربردی اتان به لینک https://www.facebook.com/help/contact.pble_appeal ارسال نمایید.

توجه داشته باشید که هیچ یک از محتواهای برنامه ها حذف نشده است. در صورت درخواست شما و دوباره فعال شدن برنامه اتان تمامی مطالب و محتواها مانند قبل باقی خواهد بود”.

ما حتی انتقاد از روند تجدید نظر برای کسانی که نادیده گرفته شده و هیچ عملی برای آنها انجام نشده، داشته ایم.

و یا برای کارمندان و کسانی که کسب و کار آنها بستگی به آن برنامه ها داشته انجام داده ایم. در حال حاضر در حال سرمایه گذاری بر روی برنامه هایی هستیم که برای کاربران با ارزش بوده است.

کاملاً واضح است که همه چیز تغییر کرده  اولاً سرمایه گذاران این امر برای انجام معامله بیشتر فکر می کنند. اما مهمتر از همه خود ما هم جدای از این اکوسیستم که پر از عدم قطعیت و ریسک بالا برای مسدود شدن و یا اشتباه انجام شدن موارد نیستیم.

خیلی راحت بگویم که در صورتی که برنامه های شما و درخواستتان مبنی بر راه اندازی مجدد خیلی سریع انجام نشد. بدون هیچ تاملی باید بدانید از این چرخه اکوسیستم حذف شده اید.

– کاربران بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک

در مورد وضعیت من در اینجا فکر کنید: کاربر Aladaf در پاسخ به مهندسین فیس بوک می گوید “ما شرکت کوچکی در سائوپائولو هستیم.

در 6 ماه گذشته ما هیچ بازخوردی از هیچکس از فیس بوک نداشتیم. با رتبهء 4.6 و بدون هیچ شکایتی… رتبهء صفحه خوبی است. برنامه ما یکی از پر بازدید ترین برنامه های محلی است.

ناگهان چه اتفاقی افتاد! چه توضیحی برای از بین رفتن کسب و کار ما وجود دارد! این بهترین استراتژی برای مقابله با این موضوع که شما تشریح کرده اید نیست.

من معتقدم روند تنظیم کارها و درخواست تجدید نظر و فراهم آوردن اطلاعات ضروری اصلاً موثر نبوده است. 

من نسخه جدیدی راه اندازی کردم که بعد از 10 دقیقه غیر فعال شد. می خواهم بدانم دقیقاً چه اشتباهی انجام داده ام؟!”

Whitektui که یک شرکت ارائه دهنده نرم افزارهای کاربردی است. می گوید تعداد زیادی از کاربران به آنها “التماس” کرده اند. تا عکس های حذف شده آنها را با آنها بازگردانند.

آنها در طول چند سال عاشقانه این عکس ها را جمع آوری کرده بودند. Whitektui این تصویر را برای کاربران ارسال کرده و آنها نظر داده اند: 

– بازگشت نرم افزارها بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک

همانطور که گفته شد اگر فیس بوک برنامه هایی که از نظر خود مشروع فرض نکند را دوباره فعال نخواهد کرد. GoodReads برنامه ای است که مسدود و مجدداً دوباره توسط فیس بوک فعال گردید. یکی از اعضای آن به نام Mosh951 نوشته:

فیس بوک اکثر برنامه های ما که بیش از 30 نرم افزار بود را مجدداً فعال کرد اما دو تا از آنها هنوز غیر فعال مانده است. عکس های افراد بدون هیچ اخطار قبلی در این برنامه ها حذف شد.

مهندسین فیس بوک در مورد صدمات وارد شده عذرخواهی کردند. چند هفته پیش حتی در این مورد هیچ تضمینی وجود نداشت. حتی اگر به صورت خودکار می خواستید برنامه ها را flag کنید. باید سیستم را برای ارسال پاسخ فوری بررسی می کردید.

حتی Whitektui هم تا به حال برخی از برنامه هایش ابقا شده است. Whitektui می گوید. که به راحتی اعتماد خود به سیستم فیس بوک را از دست داده است.

شاید ما بزرگترین developer با 15 میلیون کاربر در فیس بوک نباشیم. اما فیس بوک ثابت کرد که دیگر جای اعتماد نیست. هنوز بسیاری از developer ها نمی دانند که این غیر فعال سازی ها را به کجا باید گزارش کنند.

– آیا “ربات ممنوعه” یا “Ban Bot” منصفانه عمل می کند؟

برخی از توسعه دهندگان تصور می کنند که هر چقدر برنامه وسیع تر بوده در نتیجه باعث اختلال و مشکلات بیشتری شده است. برنامه هایی مانند Zynga’s Empires و Allies بعد از چند ساعت دقیقاً بعد از راه اندازی دوباره مسدود شدند.

البته یکی از این دو به سرعت دوباره فعال شد. در نهایت فیس بوک اهمیتی در مورد حمایت از developer های کوچکتر غیر از Zynga و … نمی دهد. بنابراین ارسال اظهار نظرات در این مورد فقط اتلاف وقت است.

Zynga سازندهء برنامه های کاربردی محبوبی مانند Cityville, Farmville، Mafia Wars می باشد. شکی نیست مسدود شدن اشتراک گذاری های آنها را دیده اید.

این بازی ها اغلب جزء موارد شکایتی برنامه های کاربردی در فیس بوک بودند. اکثراً افرادی که تمایلی به بازی نداشته اند توسط به روزرسانی دوستان فعال خود در فیس بوک در این امر اذیت می شدند.

مدیر تولید بازی ها در فیس بوک

و بازاریابی شبکه های اجتماعی می گوید: این شرکت اقدام به راه اندازی ویژگی های جدید مربوط به کنترل به روزرسانی های بازی کرده و تنها کسانی که از بازی ها استفاده می کنند.

قادر به مشاهده به روزرسانی ها خواهند بود. این بدان معنی است که کسانی که بازی می کنند. می توانند بر روی wall خود مطلب مربوطه را بدون هیچ نگرانی در مورد اتفاقات غیر مترقبه از طرف دوستان شان که تمایلی به بازی ندارند را ارسال نمایند. همچنین افرادی که بازی نمی کنند feed های مربوط به بازی ها را نخواهند دید.

نگاهی به نمودار بازی Game of Truth با متوسط 10 تا k20 کاربر به صورت روزانه بیاندازید:
این نمودار نشان می دهد که سطح معیارهای قابل قبول بازخوردهای منفی در فیس بوک و بازاریابی شبکه های اجتماعی در چه حدی است. ظاهراً در هفته های آینده مجموعه جدیدی از معیارها در فیس بوک در راه است.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]