ایجاد آدرس صفحات قابل فهم

خانه / آموزشی / ایجاد آدرس صفحات قابل فهم

ایجاد آدرس صفحات قابل فهم

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

آدرس سایت

آدرس سایت ، در اینجا درباره ی ایجاد آدرس صفحات وب قابل فهم آشنایی پیدا می کنیم.

فهمیدن این که URLها مطالب متن را به آسانی انتقال می دهند

ایجاد طبفه بندی های تشریحی و اسم فایل های تشریحی روی وب سایت شما فقط به این که شما بتوانید سایتتان را بهتر سازماندهی کنید کمک نمی کند.

اما این می تواند منجر شود به  کنترل متن شما با موتورهای جست و جو? همچنین این موضوع می تواند ایجاد URL های مرموزی شامل تعداد کمی کلمات قابل تشخیص و خیلی طولانی بترسند.

آدرس سایت هایی مثل (1) می توانند گیج کننده و نا آشنا باشند. کاربران باید زمان زیادی را صرف خواندن URL (فهمیدن) از حافظه یا ایجاد یک لینک به آن بکنند.

همچنین، کاربران ممکن است معتقد باشند که مقداری از URL غیر لازم است. به خصوص اگر URL تعداد زیادی پارامترهای غیر قابل تشخیص را نشان دهد. آن ها ممکن است یک قسمت را ترک کنند یا پیوند را بشکنند.

بعضی کاربران ممکن است به صفحه ی شما پیوند بخورند. با استفاده از URL صفحه ای که به عنوان متن پشتیبان استفاده می شود.

اگر URL شما شامل کلمات مرتبط باشد. این برای کاربران و موتورهای جست و جو اطلاعات بیشتری در مورد صفحه نسبت به یک ID یا ؟؟

URLها در نتایج جست و جو نمایش داده می شوند

در آخر، به خاطر بسپارید که URL یک متن به عنوان یک نتیجه ی جست و جو در گوگل نمایش داده می شود. زیر عنوان متن و تیکه ی کوتاه خبری.

مثل عنوان و تیکه ی کوچک خبری کلمات URL در نتایج جست و جو به صورت پررنگ شده ظاهر می شوند. “اگر آن ها در نتایج جست و جوی کاربر باشند” سمت راست مثال دیگری است.

که یک URL را روی دامنه ی ما برای صفحه ای شامل یک مقاله درمورد کمیاب ترین کارت های بیسبال نمایش می دهد. کلمات داخل URL ممکن است یک کاربر را بیش تر از یک عدد ID مثل”www.brandonsbaseball.com/article/102125/” به خود جذب کند.
گوگل در جا دادن همه ی انواع ساختارهای URL خوب است. حتی اگر کاملا پیچیده باشند. اما صرف زمان برای این که URLهایتان را به سادگی ممکن درست کنید.

هم به کاربران هم به موتورهای جست و جو کمک می کند. بعضی سازندگان طراحی سایت تلاش می کنند. که به این موضوع با دوباره نویسی URLهای پویا به شکل URLهای ایستا دست بیابند.

زمانی که گوگل با این موضوع خوب کنار می آید. ما مایل هستیم که متذکر شویم که این یک روش پیشرفته است و اگر به صورت نادرست انجام شود.

می تواند مسائل مهم (اشکالات مهم) خزیدن در سایت شما منجر شود. برای یادگیری بیش تر در مورد ساختار مناسب URL، ما این مرکز کمک به سازندگان وب را Creating Google-friendly URLs پیشنهاد می کنیم.

بهترین تمرین ها

یک URL انتخاب کنید که برای کاربران و موتورهای جست و جو فهمیدنش راحت باشد.
کلمات را در URL استفاده کنید
URL با کلماتی که مربوط به متن و ساختار سایت شما هستند. برای ردیابی سایتتان توسط بینندگان آسان تر و راحت تر است. بینندگان آن ها را راحت تر به یاد می آورند و ممکن است بیشتر مشتاق باشند تا به آن ها بپیوندند.
اجتناب ها:

  • استفاده کردن URLهای طولانی با پارامترها و بخش های ID غیر لازم
  • و استفاده زیاد از حد کلمات کلیدی مثل “baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.html”
  • استفاده از اسم های عمومی برای صفحات مثل “page1.html”

یک ساختار فهرست ساده ایجاد کنید

یک ساختار فهرستی که متن شما راخوب سازماندهی می کند. و برای کاربران آسان می کنند که بفهمند کجای سایت شما هستند، استفاده کنید.

سعی کنید از ساختار فهرستتان استفاده کنید تا نوع متنی که در آن URL ساخته شده را نشان دهید.

اجتناب ها (اجتناب کنید از):
داشتن زیر فهرست های تو در تویی مثل “…/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html”
استفاده کردن از اسمی برای فهرست ها که هیچ ربطی به متن آن ها ندارد.
از نسخه ای از URL استفاده کنید که قادر باشد به یک متن متصل شود.

برای این که کاربران را از پیوند به یک نسخه از URL و دیگران را از اتصال به نسخه های دیگر منصرف کنید. (این می تواند اعتبار آن متن را بین URLها تقسیم کند).

بر استفاده و ارجاع به یک URL و پیوند داخلی صفحه تان تمرکز کنید. اگر شما دریافتید که مردم دارند به متن مشابه در میان URLهای چندگانه دسترسی پیدا می کنند.

گذاشتن یک “301 redirect” از URLهای خواسته نشده به URL بزرگ (برجسته) یک راه حل خوب است. شما ممکن است همچنین یک URL متعارف استفاده کنید یا از لینک rel=”canonical” استفاده کنید اگر نمی توانید redirect کنید.
اجتناب ها:
• داشتن صفحاتی از زیر دامنه ها و فهرست ریشه (اصلی) متصل به همان متن
برای مثال “domain.com/page.html” و “sub.domain.com/page.html”
• استفاده از بزرگ سازی حروف URL به طور عجیب (نامتعارف)
– خیلی از کاربران انتظار URL با حروف کوچک را دارند و بهتر به خاطر می سپارند.
سایتتان را برای راحت تر ردیابی شدن درست کنید. (سایتتان راحت تر پیدا شود.)

مسیریابی (ردیابی) برای موتورهای جست و جو خیلی مهم است

مسیریابی یک وب سایت در کمک به بینندگان برای پیدا کردن سریع متنی که می خواهند مهم است. این همچنین می تواند به موتورهای جست و جو کمک کند.

که بفهمند سازنده ی سایت فکر می کند چه متنی مهم است. اگرچه نتایج جست و جوی وب در یک سطح از صفحه فراهم شده.

گوگل همچنین مایل است که درکی داشته باشد. از این که یک صفحه در یک تصویر بزرگ تر در یک سایت چه نقشی بازی می کند.

همه ی سایت ها یک خانه یا “ریشه”ی اصلی دارند. که به طور معمول صفحه ای است که به طور متناوب روی طراحی سایت در کرج و زمان شروع مسیریابی برای بینندگان دیده می شود.

مگر اینکه سایت شما تعداد کمی صفحه داشته باشد، شما باید درمورد این که چطور بینندگان از صفحه ی عمومی (اصلی) به صفحاتی شامل جزئیات بیشتر می روند فکر کنید.

آیا شما صفحات کافی در مورد یک موضوع خاص دارید که بتواند یک صفحه را که این صفحات را توضیح می دهد ایجاد کنند؟
)برای مثال : (root page->related topic listing->specific topic
آیا شما صدها محصول مختلف دارید که احتیاج دارند که احتیاج دارند. در زیر طبقه ی چندگانه و صفحات زیر طبقه بندی، مجموعه بندی بشوند؟
با استفاده از لیست های breadcrumb برای کاربران خود امکانات بیشتری فراهم کنید
یک breadcrumb یک ردیف از لینک های داخلی در بالا و پایین صفحه است که به بینندگان اجازه می دهد.

تا به قسمت های قبلی یا صفحه ی اصلی بتوانند برگردند. بسیاری از breadcrumbها بیشترین صفحات اصلی را دارند.

امکان این که قسمتی از URL حذف شود را فراهم کنید

در نظر بگیرید چه اتفاقی می افتد زمانی که یک کاربر قسمت هایی از URL شما را پاک می کند. بعضی کاربران ممکن است سایت شما را با روش های غیر معمول (عجیب) مسیریابی کنند.

و شما باید این را پیش بینی کنید. برای مثال به جای استفاده از لینک های breadcrumb روی صفحات ممکن است یک کاربر قسمتی از URL را کم کند.

به امید این که اطلاعات بیش تری (عمومی تری) پیدا کنند. آن ها ممکن است در حال دیدن http:///www.brandonsbaseballcards.com/news/2010/upcoming-baseball-card-shows.htm,but باشند.
سپس وارد http:///www.brandonsbaseballcards.com/news/2010/into شوند.

در داخل قسمت آدرس در مرورگر، باور این که تمام اخبار 2010 را نشان می دهد. آیا سایت شما آماده شده که متن را در این شرایط نشان دهد و یا به کاربر “صفحه پیدا نشد” را می دهد.

دو نقشه سایت درست کنید:

یکی برای کاربران و یکی برای موتورهای جست و جو
یک نقشه ی سایت (با حروف کوچک) یک صفحه ی ساده روی سایت طراحی سایت در کرج شماست که ساختار وب سایت شما را نمایش می دهد.

و معمولاّ شامل یک لیست از صفحات شما (که به ترتیب اهمیت مرتب شده اند) می باشد. بینندگان ممکن است این صفحه را ببینند. اگر آن ها در پیدا کردن صفحه ای روی سایت شما مشکلی دارند.

زمانی که این صفحه را چک خواهند کرد، پس یک پوشش خوب از صفحات روی سایتتان بگذارید، این موضوع به طور عمده برای بیندگان انسانی است.
یک فایل نقشه ی سایت XML (با حروف بزرگ)، که شما بتوانید سراسر ابزار سازندگان سایت گوگل قرار دهید. برای گوگل این که صفحاتی را روی سایت شما پیدا کند آسان می کند.

استفاده از یک فایلد نقشه ی سایت همچنین یک روش است (اگرچه تضمین شده نیست) که به گوگل بگوید که کدام نسخه ی یک URL را شما به عنوان یک استاندارد ترجیح می دهید.

یک روند طبیعی که به ترتیب اهمیت باشد ایجاد کنید

تا آنجایی که ممکن است برای کاربران رفتن از متن عمومی به متن هایی با جزئیات بیشتر داخل وب سایتتان را راحت کنید. صفحات مسیریابی را زمانی که به درد می خورد و به طور تأثیر گذار روی ساختار داخلی لینک شما کار می کند.
اجتناب ها:
ایجاد وب های پیچیده ای از لینک های مسیریابی مثل لینک کردن هر صفحه روی سایتتان برای هر صفحه ی دیگر.
گسترش دادن ابعاد با برش دادن متن تان (بنابراین آن متن نیاز دارد که 20 بار روی آن کلیک شود)

از متن بیشتر برای مسیریابی استفاده کنید

کنترل کردن بیشتر مسیریابی از صفحه ای به صفحه ی دیگر روی سایتتان در سراسر متن لینک ها فهمیدن و خزیدن را برای موتورهای جست و جو آسان تر می کند.

کاربران دیگر همچنین این را به علاوه راه های برقراری راه های دیگر ترجیح می دهند. به خصوص در مورد وسایلی که ممکن است Flash یا JavaScript را ساپورت نکنند.
اجتناب ها:
•    داشتن یک مسیریابی براساس منوهای بالا- پایین، عکس ها یا انیمیشن ها.
–    خیلی از موتورهای جست و جو اما نه همه ی آن ها می توانند لینک های شبیه را روی سایت پیدا کنند.

اما اگر کاربری بتواند بر همه ی صفحات روی یک طراحی سایت کرج با لینک هایی با متن نرمال دست پیدا کند. این موضوع میزان دسترسی سایت شما را افزایش (ارتقا) می دهد. آدرس سایت
شکل: برای مسیریابی، تمرکز باید روی سادگی استفاده از آن باشد.
یک نقشه ی سایت XML روی سایتتان بگذارید، و از یک فایل XML Sitemap استفاده کنید
یک نقشه ی سایت ساده با لینک هایی به تمام صفحات یا مهم ترین صفحات (اگر صدها یا هزاران صفحه دارید) روی سایتتان می تواند مفید باشد.

ایجاد یک فایل نقشه ی سایت XML برای سایتتان کمک می کند. یا موتورهای جست و جو حتماّ صفحات را روی سایت شما پیدا کنند.
اجتناب ها:
اجازه دادن به نقشه ی آدرس سایت HTML خود که با لینکهای شکسته شده به روز نباشند.
ایجاد یک نقشه ی آدرس سایت HTML که به سادگی صفحات را لیست کند بدون این که آن ها را سازمان دهی کند، برای مثال با استفاده از عنوان.

یک صفحه ی 404 مفید داشته باشید

کاربران به طور اتفاقی (گاه گاهی) به صفحه ای می آیند که روی سایتتان وجود ندارد. خواه با دنبال کردن یک لینک شکسته یا با تایپ کردن در URL اشتباه.

داشتن یک صفحه ی 404 دلخواه که به خوبی کاربران را برای برگشتن به صفحه ای که روی سایت شما کار می کند بتواند راهنمایی کند. می تواند یک تجربه ی کاری را خیلی زیاد پیشرفت (ارتقا) دهد.

صفحه ی 404 شما باید به طور مناسب یک لینک برگشت به صفحه ی اصلی داشته باشد. و همچنین بتواند لینک هایی را به متن محبوب یا مربوط روی سایتتان فراهم کند.

گوگل یک محصول 404 که شما بتوانید در صفحه ی 404 خود جا بدهید. که به طور خودکار با ساختارهای مفید پر شود را فراهم می کند.

شما می توانید از ابزار طراحی سایت در تهران گوگل استفاده کنید تا منابع ایجاد خطاهای URL های “پیدا نشد” را پیدا کنید. آدرس سایت .

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]