اهمیت طراحی صفحه اول سایت

خانه / آموزشی / اهمیت طراحی صفحه اول سایت

اهمیت طراحی صفحه اول سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

طراحی گرافیک سایت

طراحی گرافیک سایت بسیار مهم است زیرا اولین انطباق کاربر با سایت شما است و ممکن است تصمیماتش برای بازدید و استفاده بیشتر از سایت شما تاثیر بگذارد. بنابراین، طراحی صفحه اول سایت شما باید شامل عناصری باشد که به کاربران کمک کند تا به سرعت و با آسانی به هدف خود برسند.

بازدیدکنندگان وب سایت ها فقط در کمتر از 20 ثانیه اول تصمیم گیری می کنند. که در این سایت باقی بمانند و از سایر اطلاعات صفحات سایت استفاده بکنند یا نه؟! به نظر شما در این 20 ثانیه به جز طراحی گرافیک سایت عامل دیگری در جذب کاربر وجود دارد؟جهت طراحی سایت و راه اندازی یک وب سایت فعالیت های مختلفی مانند آنالیز ، شناخت رقبا ، شناخت نیاز ها ، شناخت مشتری هدف ، تهیه اطلاعات و متون مرتبط ، طراحی گرافیک سایت ، برنامه نویسی ، تهیه هاست و دامنه انجام می گردد.

که یک وب سایت راه اندازی و به بهره برداری برسد. در تمامی عوامل ذکر شده بالا که در 20 ثانیه اول بر روی کاربر تاثیر گذار می باشد. فقط و فقط طراحی گرافیک سایت و یا قالب طراحی شده سایت می باشد.

اگر طراحی سایت و گرافیک استفاده شده در آن بتواند کاربر را جذب نماید کاربر متقاعد می گردد. که به سراغ سایر صفحات برود تا از محصولات و خدمات شرکت و سایر اطلاعات ارائه شده مطلع گردد. در غیر اینصورت تمام هزینه های انجام شده برای یک وب سایت هرچند پر محتوا و یا با رتبه بالا در موتور جستجو بر باد خواد رفت.

اهمیت طراحی سایت در چیست؟

  • اولین برداشت: وب سایت شما اکثرا اولین نقطه تماسی می باشد که مشتریان بالقوه با برند شما دارند. یک وب سایت با طراحی خوب قادر است تاثیر اولیه مثبتی بگذارد و بین مخاطبان شما اعتماد ایجاد نماید.
  • تجربه کاربری: وب سایتی که به راحتی قابل پیمایش می باشد و از نظر بصری جذاب است، بازدیدکنندگان را درگیر می کند و آنها را تشویق می کند تا محتوا، محصولات یا خدمات شما را کشف کنند. طراحی وب خوب بر تجربه کاربر تمرکز می کند، و بازدیدکنندگان را آسان تر می سازد تا آنچه را که به دنبال آن می باشند پیدا کنند و به اهداف خود در سایت شما دست یابند.
  • برندسازی: وب سایت شما توسعه هویت برند شما است و باید ارزش ها، زیبایی شناسی و پیام های شرکت شما را منعکس نماید. یک وب سایت خوب طراحی شده به ایجاد ثبات برند در تمام کانال های بازاریابی کمک می کند.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو: موتورهای جستجو وب سایت هایی با طراحی خوب، محتوای با کیفیت بالا و تجربه کاربری خوب را در اولویت قرار می دهند. طراحی وب خوب قادر است به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی شما کمک کند و پیدا کردن شما را برای مشتریان بالقوه آسان تر کند.
  • مزیت رقابتی: یک وب سایت با طراحی خوب می تواند شما را از رقبای خود متمایز کند و به شما کمک کند در یک بازار شلوغ برجسته شوید. با سرمایه گذاری در طراحی سایت خوب می توانید مزیت رقابتی کسب کنید و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
  • نرخ تبدیل: یک وب سایت با طراحی خوب می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود که به معنای فروش و درآمد بیشتر برای کسب و کار شما است. با بهینه سازی وب سایت خود برای تجربه کاربری و طراحی، می توانید یک قیف فروش متقاعد کننده تر و موثرتر ایجاد کنید که بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل می کند.

محتوایی که باید در صفحه اصلی قرار گیرد

همه ی ما برامون پیش امخده که وارد سایتی بشویم و در چند ثانیه چیزی را که مد نظرمون بود را پیدا نکرده ایم  از سایت اومدیم بیرون.

در حقیقت اکثر ما به صورت شرطی انتظار داریم که آنچه را که به دنبال ان می باشیم در مدت زمانی کوتاهی پیدا کنیم. بازدیدکنندگان شما وقتی به صفحه اصلی وب سایت مراجعه کرده انددر کثری از ثانیه تصمیم می گیرند در وب سایت بمانند یا آن را ترک نمایند و این که طراحی صفحه اول وب سایت شما چگونه می باشد بر این تصمیم تاثیر گذار است و تصمیم مشتریان در بلند مدت بر سرنوشت کسب و کار شما تاثیر می گذارد.

به بیان خیلی ساده، طراحی صفحه اصلی شما به دو قسمت ذیل تقسیم بندی می گردند:

بالای صفحه (above-the-fold): این عبارت به صورت سنتی برای صفحه اول روزنامه مورد استفاده قرار داده می شوند و منظور محتوایی که شما بدون اسکرول کردن در صفحه و پایین آمدن می توانید آن را ببینید

پایین صفحه (below-the-fold) محتوایی که برای دیدن آن نیاز دارید به سمت پایین اسکرول نمایید.

با توجه به اینکه محتوای بالای صفحه اولین قسمتی می باشد که توسط صفحه نمایش کامپیوتر به نمایش گذاشته می شود. 100% بازدیدکنندگان شما محتوای بالای صفحه را خواهند دید و طبق آمار، به محض حرکت به سمت پایین صفحه، تعداد افرادی که به محتوای شما توجه می کنند به شدت پایین می اید. به همین علت این که چه مطالبی در قسمت بالای صفحه و پایین صفحه اول سایت قرار گیرد بسیار حائز اهمیت می باشد

نکاتی که باید طراحی سایت رعایت کرد:

سادگی و خلوتی صفحه : همیشه سادگی و خلوتی را در طرح سایت و اطلاعات خود مد نظر داشته باشید. سعی نکنید که تمام آنچه را که در سایت دارید بخواهید در صفحه اول استفاده کنید. هر چه سایت خلوت تر باشد شیک تر به نظر می رسد . ( بجز سایت های فروشگاهی)

طرح متمایز : در طراحی سایت خود سعی کنید که از گرافیک متمایز استفاده کنید و استفاده از تم و برنامه های آماده و یا CMS ها باعث عدم اطمینان خاطر بازدیدکنندگان به سایت شما می گردد. و کپی کاری از روی طرح سایر سایت ها نیز هیچگاه وب سایت شما رو موفق نخواهد کرد.

طرح خلاقانه : استفاده از گرافیست هنرمند و خلاق در طراحی سایت کرج یکی از مهمترین گزینه های طراحی می باشد. همواره از ایده های طراح خود استقبال کنید و سعی نمایید با ایده های خود آنرا بهتر کنید.

عدم دخالت در طراحی :

اگر شرکت طراحی سایت طرحی را به شما ارائه داد سعی نمایید آنرا بهینه کنید و همواره از آنها در بهتر شدن طرح کمک بخواهید . هیچگاه نخواهید که آنها سعی کنند که بخش های مختلف سایت را از تعدادی سایت کپی کنند. و در این سایت بهم وصل کنند. زیرا که تلفیق آنها با هم به هیچ عنوان در سایت شما زیبا نخواهد شد و هر کدام آنها در سایت خود زیبا هستند.

فقط چیزی را که در ذهن دارید به طراح خود منتقل کنید مطمئن باشید. که طراح شما به بهترین نحوه ممکن سعی خواهد کرد نیاز شما را برآورده کند. ولی اگر سایتی را به او نشان دادید مطمئن باشید که طراح دیگر از خلاقیت خود استفاده نخواهد کرد.

و عینا مطابق همان طرح را به شما ارائه خواهد داد که این امر بسیار مضر است. استفاده از رنگ های گرم : در طراحی سایت سعی کنید که از رنگ های گرم به اندازه مناسب استفاده کنید. تا سردی صفحات وب را بتواند از بین ببرد.

طراحی برای هدف شما :

طراحی سایت ها باید مطابق با بازار هدف ، نوع مشتریان سایت شما باشد پس هر نوع طراحی برای همان طراحی سایت در کرج مناسب می باشد. سعی کنید نیاز مشتریان خود را در مرحله اول بشناسید. و با توجه به سلیقه آنها طراحی خود را انجام دهید. با این حساب خیلی طرح هایی که در سایت های خارجی وجود دارد مورد نیاز شما نخواهد بود.

متحرک بودن بخشی از صفحه : همواره سعی کنید که بخشی از اطلاعات صفحه اول مانند بنر ، عکس و یا گواهینامه ها  متحرک باشند. و هر از گاهی تعویض گردند که این حرکت نشانی از زنده بودن سایت دارد. و باعت بالا بردن انگیزه کاربر در دیدن صفحات سایت می گردد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]