اهمیت استفاده از گرافیک مناسب در طراحی سایت – شماره 2

خانه / آموزشی / اهمیت استفاده از گرافیک مناسب در طراحی سایت – شماره 2

اهمیت استفاده از گرافیک مناسب در طراحی سایت – شماره 2

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

گرافیک

گرافیک ، طراحی گرافیکی سایت، علاوه بر زیبایی و جذابیت، باید کارآیی و قابلیت استفاده آن را نیز در نظر داشته باشد. در مقاله قبل در مورد استفاده از گرافیک مناسب در طراحی سایت صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که بیان کننده نحوه کاربرد گرافیک در طراحی سایت است، بپردازیم.

1) استفاده از رنگ و فونت مناسب در سایت:

  • استفاده از فونت مناسب، تسهیل در خوانایی را به دنبال دارد.

فونت های مناسب و خوانا، می توانند به کاربران کمک کنند تا با سایت شما بیشتر ارتباط برقرار کنند. فونت هایی را انتخاب کنید که برای خواندن آسان هستند و با موضوع سایت هماهنگ باشند.

  • تا حد امکان از تغییر دادن و استفاده از رنگ های مختلف بپرهیزید. تا طراحی سایت خود را ساده و شکیل جلوه دهید.

رنگ های مناسب و زیبا، می توانند ظاهر سایت را بهبود بخشند. در انتخاب رنگ های مناسب، باید به تعادل، سلیقه کاربران، شناسایی برند و مطابقت با موضوع سایت توجه کرد.

در طراحی سایت خود رنگ های مناسب را برگزینید تا احساس مشتریان و کاربران را زنده کنید. و آن ها را تشویق به انجام معاملات بیشتر با سایت نمایید. به عنوان مثال، از نگاه طراحی و گرافیک، رنگ سبز حس حرکت و فعالیت را در کاربر زنده می کند.

و رنگ قرمز، کاربر را از انجام اعمال مختلف باز می دارد. گاهی اوقات ممکن است رنگ هایی که از نظر شما جذاب نیست. بهترین باز خورد را برای سایت داشته باشد.

پس، رنگ های مختلف را در طراحی سایت کرج خود امتحان کنید. تا به بهترین رنگی که به کاربران سایت شما احساس خوبی را القاء می کند، برسید.

2) نکات دستوری و ویرایشی

همیشه متن های موجود در سایت خود را دو بار چک کنید و از صحت نکات دستوری و ویرایشی درون متون سایت، اطمینان حاصل کنید.

3) برند سازی قوی و قدرتمند

از واضح بودن پیغام سایت خود اطمینان حاصل کنید. اگر طراحی سایت شما گیج کننده باشد سبب دفع مخاطبان سایت شما می شوند. همچنین می توانید از رنگ های لوگوی برند خود در طراحی سایت استفاده نمایید.

4) استفاده از فضای خالی

با استفاده از فضای خالی خوانایی محتوای خود را بالا ببرید تا کاربر در سایت سردرگم نشود.

5) اطلاعات تماسی

اطلاعات تماس خود را به راحتی در دسترسی کاربران سایت قرار دهید.

هر چه اطلاعات تماسی شما قوی تر و مطمئن تر باشد، اعتبار برند شما را بالا تر خواهد برد.

6) هم ترازی و مرتب بودن صفحات

طراحی سایت در کرج مناسب، هم تراز و مرتب، چشمان کاربران، بازدیدکنندگان و خوانندگان مطالب سایت را به طور خودکار به سمت محتوا هدایت می کند.

یک طرح بندی مناسب، از مهمترین عناصری است که باید در طراحی گرافیکی سایت مدنظر قرار گیرد. طرح بندی باید ساده، کارآمد و آسان برای استفاده باشد و کاربر را به راحتی به نقاط مختلف سایت هدایت کند.

7) استفاده از تصاویر و گرافیک ها:

استفاده از تصاویر و گرافیک ها، میتوانند به طراحی گرافیکی سایت زیبایی بیشتری ببخشند. باید به حجم تصاویر و کیفیت آن ها توجه کنید و تصاویر مناسب و درست را انتخاب کنید.

سایت شما اولین جایی است که از طرف برند شما بر کاربر تأثیر می گذارد. و اولین دیدی است که کاربر از سایت شما پیدا می کند و همیشه برند شما را با همان دید مناظره می کند. پس، از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

طراحی گرافیک در طراحی سایت

در طراحی سایت در کرج استفاده از یک قالب زیبا که توجه بالایی در استفاده از رنگ های جذاب و متناسب با موضوع سایت داشته باشد حائز اهمیت است

همچنین استفاده از عکس های با کیفیت و با حجم مناسب قادر است مخاطبان را به سایت شما ترغیب کند به عنوان مثال در یک فروشگاه اینترنتی، اگر عکس های باکیفیتی  از محصولاتی که برای فروش است، وجود داشته باشد؛ بیننده در یک نگاه ارزش و کیفیت واقعی آن محصول را درک مینماید. پس گرافیک در طراحی سایت مفهوم بسیار عمیقی دارد .

  • طراحی گرافیک سایت شامل رنگ‌بندی، ساختار ارائه اطلاعات، تصاویر به کار رفته در طرح و حجم طرح گرافیکی می‌شود.
  • گرافیک نقش تزئینی و جانبی در طراحی سایت ندارد بلکه از عوامل مهم در جذب و نگهداری کاربر و گرفتن امتیاز سئو سایت می باشد.
  • گرافیک صفحات وب در مرحله اول باید سهولت دسترسی و نظم‌ دهی به محتوا را تضمین نماید و بعد به جنبه‌های تزئینی بپردازد.
  • نوع و سایز فونت‌ها، رنگ‌ها، نحوه چینش محتوا و طراحی علائم باید با در نظر داشتن محدودیت‌های برنامه‌ نویسی و در راستای هدف اصلی وبسایت قرار بگیرند و مهارت برنامه نویس سایت را تکمیل کند.

امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله شما را در بهبود طراحی سایت و همچنین استفاده از گرافیک مناسب در وب سایت یاری نماید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]