چرا شما نیاز به یک طراحی سایت معتبر دارید؟

خانه / آموزشی / چرا شما نیاز به یک طراحی سایت معتبر دارید؟

چرا شما نیاز به یک طراحی سایت معتبر دارید؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی, مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت معتبر

طراحی سایت معتبر ، بسیاری از مشتریان این سوال را می پرسند. که چرا با وجود اینکه “وب سایتشان در حال حاضر به خوبی و به طور کامل کار می کند”. باید یک طراحی سایت معتبر و تایید شده انجام دهند؟

متن مقالهء زیر راهنمایی است که به روش واضح و ساده و مختصر، برای رسیدن به پاسخ به شما کمک زیادی خواهد کرد. اولاً باید توضیح دهیم که منظور از طراحی سایت معتبر و قابل قبول چیست؟
خیلی ساده است. اعتبار در واقع عمل نوشتن و طراحی وب سایت به “واضح ترین” روش ممکنه و آزمایش آن در برابر استانداردهای موجود می باشد. در این کار از شیوهءCSS برای فرمت صفحه بندی صفحات و متون استفاده می شود. و همچنین برای پاک سازی هرگونه “کد نویسی ناقص” است. که در غیر این صورت باعث مشکل می شود نیز از CSS استفاده می کنند.

برای توضیحات بیشتر به گزیده ای از وب سایت W3C که حرف آخر در اعتبارسنجی را می زند توجه فرمایید. اعتبار وب سایت، روند چک کردن دوبارهء اسناد وب سایت در برابر استاندارد های رسمی است. مانند آنهایی که در کنسرسیوم شبکه جهانی وب W3C برای اسنادی از نوع Html و Xml منتشر شده است.

همچنین در این مراحل، روند مشابهی با هدف چک کردن دستور زبان محتوا وجود دارد. که بسیار دقیق تر و قابل اعتمادتر از هر یک از روندهای دیگر این فرآیند می باشد. زیرا این روند با ماشین های تشخیص زبان سروکار دارد نه با تشخیص طبیعی دستور زبان انسانی.

  • مزایای طراحی وب سایت معتبر و قابل قبول

1- سازگاری

هنگامی که کدهای برنامه نویسی وب سایت شما دارای اعتبار نباشد. در واقع با ریسک بالایی وب سایت شما اجرا می شود. زیرا نمایش و یا عدم نمایش وب سایت شما در مرورگرهای مختلف غیرقابل پیش بینی است. به عنوان مثال مرورگر اینترنت اکسپلورر احتمالاً با صفحاتی با “کدنویسی ناقص” سازگارتر بوده و درگیری کمتری خواهد داشت. در حالی که مرورگرهایی مانند موزیلا فایرفاکس و یا سافاری که سخت گیرانه عمل می کنند. صفحات وب سایت را به همان صورت کدگذاری شده نشان می دهند.
اعتبار در طراحی وب سایت به معنی یکنواختی و یکپارچگی کدها در برنامه نویسی است. که در این صورت وب سایت شما غیرحرفه ای و غیر قابل پیش بینی به نظر نخواهد رسید. و خطر از دست رفتن کاربران اصلی که از اکسپلورر استفاده نمی کنند کمتر خواهد بود.

2- بهینه سازی وب سایت

طراحی سایت به صورت “واضح” برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و… و خواندن و ایندکس شدن صفحات آنها به مراتب آسان تر می باشد. هر چقدر این کار آسانتر انجام شود. رویارویی موتورهای جستجو برای پیدا کردن و خواندن محتوای وب سایت شما نیز آسان تر خواهد بود.
نکته دیگر در اینجا این است که اگر وب سایت شما معتبر نباشد. ممکن است برروی بخش ناقص کدهای برنامه نویسی وب سایت شما تاکید بیشتری انجام شود. و در نتیجه دست یابی به بخشهای مناسب تر توسط موتورهای جستجو را از دست خواهید داد.

3- دسترسی

طراحی سایت به صورت استاندارد و معتبر نیاز به استفاده از تکنیک های دسترسی از قبیل استفاده از Alt تگ در تصاویر می باشد. انجام مراحلی مانند این مرحله، وب سایت شما را برای کاربران در آینده و یا آنهایی که در موتورهای جستجو مهارت پیدا کرده اند و یا در شناخت دچار اختلال می باشند. خوانا تر خواهد کرد.
اعتبار و استاندارد در طراحی سایت در کرج باعث می شود که وب سایت شما برای کاربرانی که خوانندگان سطحی و زودگذر وب سایت ها هستند. نیز خوانا بوده و آنها نیز می توانند به درستی مطالب وب سایت شما را مطالعه نمایند. اگرچه اعتبار به هیچ وجه ضمانتی برای این نیست که وب سایت شما همیشه قابل دسترس باشد. اما جهش بزرگی به این سمت است و به مراتب بهتر از وب سایت های نامعتبر و غیرقابل قبول می باشد.

4- بارگزاری سریع

طراحی وب سایت های معمولی به گونه ای است که در آن از جداول و مقدار بسیار زیادی تگ های قالب بندی برای ساختارهای صفحه و محتوا استفاده شده است. استفاده از CSS باعث جدا سازی ساختار محتوا شده و به مرورگرها کد کمتری می دهند. و این امر باعث بارگزاری موفق تری از صفحهء وب سایت خواهد شد. طراحی وب سایت معتبر و قابل قبول باعث کمک به مرورگرها شده تا سریعتر بارگزاری صفحات انجام شود. و هیچ “کد ناقصی در برنامه نویسی” باعث اختلال و اتلاف وقت مرورگرها و تلاش آنها برای حل مشکل و در نتیجه عدم بارگزاری سریع نخواهد شد.

  • حال شما چه کاری باید انجام دهید؟
    اولاً، باید تمایل به بررسی اعتبار طراحی سایت کنونی خود را داشته باشید.
    دوماً، تصمیم بگیرید که آیا اعتبار وب سایت شما چیزی است که شما باید حس کنید! و یا با آن در ارتباط باشید! لطفاً به خاطر داشته باشید در حال حاضر وظیفه قانونی شما داشتن یک وب سایت قابل دسترس می باشد.
    سوماً، از شرکت های حرفه ای ارائه دهندهء خدمات طراحی وب سایت و سئو برای بررسی وب سایت و انجام تغییرات لازم کمک بگیرید.
    در برخی ازموارد ممکن است طراحی سایت کرج و بهینه سازی و ساخت مجدد آن به طور کامل برای شما ارزان تر از رفع عیوب موجود در وب سایت تان باشد. به این مسئله به عنوان فرصتی برای فعالیت و نوسازی و شروعی دوباره در وب سایت تان نگاه کنید!
  • برای ارزیابی اعتبار وب سایت تان از این ابزار استفاده نمایید:
  • 1- به وب سایت W3C بروید
    2- درURL نام وب سایت خود را تایپ نمایید
    3- گزینهء “بررسی” را کلیک نمایید
    4- لیستی از نتایج را دریافت خواهید کرد. در صورت معتبر بودن وب سایت تان، خیال شما آسوده خواهد شد و در غیر این صورت می توانید از شرکت های حرفه ای خدمات طراحی وب سایت برای بررسی و رفع عیوب وب سایت تان کمک بگیرید.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]