وب سایت؛ کلید ورود به تجارت الکترونیک

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / وب سایت؛ کلید ورود به تجارت الکترونیک

وب سایت؛ کلید ورود به تجارت الکترونیک

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک ، امروزه بازار، بازاریابی و فروش تحت تاثیر توسعه تکنولوژی ارتباطات از طریق رایانه ها قرار گرفته است. با توجه به گستردگی شبکه اینترنت و تجارت الکترونیکی در دنیای امروزی، بازار دیگر مفهوم قدیم خودرا ازدست داده و شکل و شمایل و ویژگیهای جدیدی پیدا کرده است.

بسیاری از فروشندگان حتی خریداران محصولات خود را نمیبینند و با آنان صحبت هم نکرده اند. ولی محصول خود را فروخته و وجه آن را دریافت کرده اند.

این نوع خرید و فروش نشان از وجود سیستمهای جدید در عرصه تجارت دارد سیستم هایی که به سرعت گسترش مییابند. و هر روز سهم بیشتری از بازار را نصیب خود می نمایند.

در این سیستم فروشگاههای فیزیکی جای خود رابه فروشگاههای الکترونیکی داده اند. دیگر نیازی نیست تا در گرانترین نقاط تجاری پر رفت وآمد، مکانی را برای محل عرضه محصول و دریافت سفارش خرید، باهزینه بسیار زیاد تهیه كرد.

امروزه میتوان این مکان بزرگ و بسیارگران قیمت را در محیطی کوچک و با هزینه های کم اما با کارایی بسیار زیاد بوجود آورد. درواقع هر شرکتی که بخواهد سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد. قطعاً ناگزیر است از این سیستم و تکنولوژی پیشرفته مرتبط با آن استفاده کند.

شبکه گسترده جهانی

امروزه شما به عنوان یک واحد تجاری میتوانید گوشهای از شبکه گسترده جهانی را به خود اختصاص دهید. و از آنجا تمامی محصولات خود رابه معرض دید تمامی مردم درسراسر جهان قرار دهید.

شما میتوانید دراین محیط بامشتریان ارتباط برقرارکنید. نیازهای آنان را بفهمید ومحصول خود رابه آنان بفروشید. هرکسی از هر گوشه جهان میتواند به این وسیله از شما خرید كند و…

بهره مندی از این سیستم خرید و فروش و امتیازات آن نیازمند داشتن محیطی تحت عنوان ( طراحی سایت ) است. وب سایت شما در واقع محیطی از شبکه جهانی اینترنت است. که به شرکت شما اختصاص داده شده است. و دارای آدرس مشخصی است که به آن آدرس وب سایت میگویند.

دردهه اخیر استفاده از اینترنت در سراسر جهان با سرعت شتابان در حال گسترش بوده است. و هماکنون اکثریت جوانان با این فناوری همراه ( به روز ) هستند.

درمیان تعداد بیشماری افراد و شرکتها که در سراسر جهان از اینترنت استفاده میکنند. قطعا برخی در جستوجوی محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک وبسایت درواقع شما شرکت خود را برای استفاده از فرصتهای بیشمار آماده میکنید.

وبسایت باعث میشود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد. با کلیک ساده موس، هر کسی میتواند در تمامی ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسی داشته باشد.

ابزار موثر بازاریابی و فروش

وبسایت یک ابزار موثر بازاریابی و فروش است. ارائه محصولات از طریق یک فروشگاه الکترونیکی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما در یک فروشگاه الکترونیکی یک ویترین دائمی و سهل الوصول که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه فیزیکی است دارید.

ضمن اینکه افراد بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. امکان ارائه اطلاعات موردنیاز مشتری درسطح وسیع، تبلیغات الکترونیکی جدید و جذاب، امکان ارتباط بیشتر و وسیعتر با مشتری، شناسایی آخرین سلایق بازار، قرارگرفتن در محیطی پرتحول که امکان استفاده ازفرصتها را به شما میدهد و…

همگی از مزایای بازاریابی الکترونیکی است که لازمه آن وجود وبسایت است. با توجه به محدودیتهای تجارت الکترونیکی درکشور حتی اگر شما از طریق اینترنت نتوانید محصول خود را بفروشید، وبسایت شما یک سرمایه مهم و ضروری است.

وبسایت شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک میکنید سپس از آنها دعوت میکنید که با شما تماس بگیرند.

وبسایت به شما کمک میکند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید. افراد و شرکتهای زیادی وجود دارند. که به آنچه شما تولید میکنید علاقه مند هستند ولی ممکن است هم اکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند.

اطلاعات بیشتر سایت

آنها برای خرید و انتخاب ممکن است نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا ضمن ارائه اطلاعات موردنیاز به آنان زمانی که برای خرید آمادگی یافتند. با خبر شده و اقدام کنید.

وبسایت یک روش عالی برای تسهیل این فرایند است. شما میتوانید از طریق وبسایت آدرس مشتریان بالقوه را جمعآوری کنید. سپس میتوانید مطابق خواست آنان به تناوب، نامه یا پست الکترونیکی برایشان ارسال کنید.

در ارتباط بودن با مشتریان بالقوه به تازه ماندن شرکت شما در اذهان آنان کمک شایانی میکند.
داشتن وبسایت این امکان را فراهم میکند که سایت های دیگر به راحتی طراحی سایت در کرج شما را به دیگران معرفی كنند.

در واقع وجود وبسایت، امکان معرفی مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم میکند. دردنیای تجارت الکترونیکی برای بسیاری از تجار، یک منبع مهم دستیابی به مشتریان جدید، معرفی شدن توسط سایر سایت ها است.

توجه داشته باشید در صورتی که برای وبسایت خود آدرس مناسبی انتخاب کرده باشید. به خاطرسپردن آن برای مشتریان جدید بسیا راحتتر از شماره تلفن است.

دسترسی از طریق وبسایت بسیار راحتتر و موثرتر از سایر روشهای ارتباطی راه دور است. داشتن آدرس سایت به همگان کمک میکند که هر زمان که در مورد شما میشنوند و یا تبلیغات شما را میبینند.

مراجعه به سایت

به راحتی امکان عکس العمل نشان دادن به پیام شما را داشته باشند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از نوشتن نامه یا رفتن به نمایندگی یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتی دریافت میکنند.

همچنین در بازدید از وبسایت هیچ معذوریتی وجود ندارد و بازدیدکنندگان از لحاظ زمان ، تعداد مراجعه و… تحت فشار نیستند.
وجود وبسایت، اعتبار شرکت شما را در نزد مشتریان افزایش میدهد.

وبسایت تائیر فراوانی بر اعتماد مشتریهای بالفعل شما خواهد داشت. یک طراحی حرفهای، متن مناسب با نوشتاری خوب، اطلاعات مفید از محصولات و امکان تبادل اطلاعات باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما میشود.

وجود وبسایت برای شرکتتان نشاندهنده آن است که شما دارای دانش موردنیاز و اطلاعات به روز هستید. (درصورت روزآمد بودن سایت). اگر شما در طراحی یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

در پایان نکته مهمی که باید ذکر شود این است اگر تصمیم به ایجاد طراحی سایت کرج دارید. باید توجه داشته باشید که برای انجام هر بازی باید قواعد آن را بدانید. و رعایت کنید، اگر وب سایت میخواهید باید به روز باشید.

باید آموزشهای لازم را برای تمامی کارکنان و مخصوصا خودتان (بعنوان مدیر) برگزار كنید. توجه داشته باشید اگر فرض کنیم برای وب سایت تنها یک ویژگی وجود دارد آن ویژگی (به روز بودن) است.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 5 میانگین: 5]