نحوه ی تنظیم DNS اختصاصی

خانه / راهنمای کاربران / نحوه ی تنظیم DNS اختصاصی

نحوه ی تنظیم DNS اختصاصی

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در راهنمای کاربران

تنظیم DNS

تنظیم DNS :DNS مخفف کلمات Domain Name System می باشد. نام دامین اسمی یکتا است که به طراحی سایت اشاره می کند. دی ان اس سیستمی است که این اتصال را برقرار می نماید. زمانی که شما وب سایتی را ایجاد می کنید برای ثبت دامنه آن باید نامی را مشخص کنید که به طراحی سایت در کرج شما اشاره کنید.

با تنظیم DNS یا  Domain Name Server دامنه شما به هاست مورد نظر اتصال می یابد. جهت تنظیم DNS به پنل خود در سایت www.nic.ir وارد شوید.

اگر هنوز به عضویت این طراحی سایت در کرج درنیامده اید ابتدا عضو شوید سپس وارد پنل خود شوید.

نحوه تنطیم dnsپس از آن وارد گزینه ی دامنه های من شوید. در بخش دامنه های من، دامنه های خود را می بینید. دامنه مورد نظر را انتخاب کنید.

نحوه تنطیم dns

در پایین صفحه ی جدید بر روی گزینه ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه کلیک نمایید.

همانند شکل زیر در قسمت نام کارگزار DNS های مربوط به سرور هاست را وارد کنید. و در قسمت آی پی کارگزار آی پی مورد نظر را وارد کنید. و سپس کلید اعمال را بزنید.

به جای نام کارگزار نام دامنه ی خود را وارد کنید.

در صورتیکه سرور خود را از منسیکس خریداری کرده اید آی پی به صورت زیر می باشد: 17695114

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چه عاملی باعث می‌شود، که با تایپ نام یک طراحی سایت کرج به آن دسترسی داشته باشیم؟ پاسخ این سوال DNS است. DNS  مخفف عبارت Domain Name Service است. در واقع یک ویژگی است که توسط آن ارتباط میان هاست و دامنه برقرار می‌ شود. زمانی که می‌خواهیم دامنه ای را به یک هاست اختصاص دهیم از DNS استفاده می‌ کنیم.

DNS اختصاصی چیست؟

دی ان اس اختصاصی یا Dedicated DNS در واقع رکوردهایی است که موجب می‌ شود. دامنه ما با مقادیر دلخواه خود به سرور معرفی شود. در زمان  Whois نیز بجای دامنه Owner اطلاعات DNS اختصاصی نمایش داده می‌شود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 7 میانگین: 5]