معرفی نرم افزارهای طراحی سایت

خانه / آموزشی / معرفی نرم افزارهای طراحی سایت

معرفی نرم افزارهای طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی, مبانی طراحی وب سایت

معرفی نرم افزارهای طراحی سایت

معرفی نرم افزارهای طراحی سایت ، طراحی و ساخت صفحات وب سایت به وسیله متدها و روش های مختلفی صورت می گیرد. بسته به میزان دانش و آگاهی طراح، از نرم افزارهای مختلفی جهت ایجاد صفحات وب استفاده می شود. در نگاه اول دو روش کلی برای طراحی سایت وجود دارد. روش اول روشی است که مدیر یا طراح سایت از نرم افزارهای تولید محتوای تحت وب رایگان و یا غیر رایگان برای ایجاد سایت خود استفاده می کند. در روش دوم طراح بدون استفاده از نرم افزارهای آماده و با استفاده از دانش برنامه نویسی، صفحات سایت خود را طراحی می کند. بر اساس دو روش بیان شده به معرفی چند نرم افزار در این زمینه می پردازیم.

استفاده از cms جهت ایجاد صفحات سایت

معرفی نرم افزارهای طراحی سایت ،یکی از روش های رایج برای تولید محتوای تحت وب یا همان صفحات وب سایت استفاده از نرم افزارهای cms و یا پورتال است. مزیت استفاده از چنین نرم افزارهایی این است که مدیر نیازی به دانش برنامه نویسی وب جهت ایجاد سایت خود ندارد.

برخی از این نرم افزارها:

Joomla

جوملا یک نرم افزار مدیریت محتوای سایت است که با داشتن پنل مدیریتی و پلاگین های متعدد محیط انعطاف پذیری برای مدیر سایت جهت ایجاد صفحات سایت فراهم می سازد.
joomla

نرم افزار جوملا یک نرم افزار سورس باز یا open source است. به این معنا که برنامه نویسان می توانند در کدهای این نرم افزار تغییرات اعمال کرده. و یا بر اساس نیازی که در وب سایت خود دارند کدهای آن را customize کنند. علاوه بر ویژگی های مثبت این نرم افزار رایگان و انعطاف پذیری بالای آن وجود باگ های امنیتی، استفاده از این نرم افزار را برای مدیران طراحی سایت در کرج ها مورد تردید قرار داده است.

Word press

نرم افزار word press هم مانند جوملا یک نرم افزار سورس باز است. که هسته آن از php و my sql تشکیل شده است. از این نرم افزار علاوه بر مدیریت سایت، به عنوان ابزار وبلاگ نویسی استفاده می شود. هر یک از نرم افزارهای ذکر شده بالا امکانات متعددی برای طراحی صفحات دارند. که بر اساس نیاز و صلاحدید مدیر مورد استفاده قرار می گیرند.
word press

علاوه بر نرم افزارهای ذکر شده بالا، نرم افزارها و پورتال های متعددی وجود دارد. که مدیران سایت ها بر اساس نیاز و همچنین بودجه خود از آن ها استفاده می کنند. در این میان برخی مدیران استفاده از نرم افزار های غیر رایگان و بومی را بر نرم افزار های رایگان و سورس باز ترجیح می دهند. چرا که علاوه بر امنیتی که در این گونه نرم افزارها به دلایل مختلف از جمله بسته بودن سورس آن وجود دارد. اصولا و معمولا اینگونه نرم افزار ها از پشتیبانی قوی برخوردارند. که باعث می شود مدیران سایت ها از لحاظ وجود مشکلات احتمالی، نیاز به راهنمایی ها و یا گرفتن بکاپ از اطلاعات، اطمینان خاطر داشته باشند.

ایجاد سایت بدون استفاده از نرم افزار های آماده طراحی سایت

همانطور که قبلا گفته شد، روش دوم ایجاد صفحات وب، استفاده از دانش برنامه نویسی تحت وب به همراه نرم افزارهای مربوطه آن است. در این روش صفحات وب به صورت استاتیک و یا داینامیک ایجاد می شوند. که در هر دو حالت آن طراح باید آگاهی لازم در زمینه کدنویسی وب داشته باشد. بر اساس نوع سایت و میزان و نوع اطلاعات سایت ها نرم افزارهای متعددی جهت ایجاد سایت وجود دارد. به عنوان مثال ساده ترین نوع نرم افزار، notepad می باشد. که در هر سیستم کامپیوتری به صورت پیش فرض وجود دارد. برنامه نویس و یا طراح وب با داشتن آگاهی لازم از کدهای مورد نیاز می تواند صفحات طراحی سایت در کرج خود را در این نرم افزار ایجاد نماید. این گونه سایت نویسی معمولا به طراحی سایت کرج های استاتیک تعلق دارد.

برخی نرم افزارهای دیگر در این زمینه:

Front page

از جمله ساده ترین نرم افزارهای طراحی صفحات وب است که با استفاده از templateهای موجود در آن و با استفاده از امکانات تعبیه شده در آن می توان صفحات وب را طراحی نمود.
fontpage

Dreamweaver

این نرم افزار یکی از محصولات شرکت ادوبی (adobe) است. که می توان گفت پس از انتشار نرم افزار FrontPage و در جهت رقابت و هم ترازی با آن ایجاد شده است. و هم اکنون یکی از قویترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی وب می باشد. در این نرم افزار علاوه بر استفاده و پشتیبانی از HTML 5 و CSS 3 امکان استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند PHP، ASP.NET و غیره وجود دارد.
dream

Adobe Edge Animate

نرم افزار edge یکی از نرم افزارهای جدید شرکت adobe می باشد. که با ویژگی های منحصر به فرد خود قادر به ایجاد صفحات وب به صورت متحرک و انیمیشن است. برای استفاده از این نرم افزار هیچ نیازی به دانستن کدهای html و css وجود ندارد.
معرفی نرم افزارهای طراحی سایت

Visual Studio

یکی از نرم افزارهای حرفه ای و قوی شرکت مایکروسافت است. که یکی از مصارف آن تولید صفحات وب با استفاده از زبان هایی مانند ASP.NET می باشد. که بیشتر در جهت ایجاد سایت به همراه پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد.
معرفی نرم افزارهای طراحی سایت

علاوه بر این نرم افزارها، نرم افزارهای متعدد و با امکانات متفاوتی وجود دارد. که معرفی تمام این نرم افزار ها از طریق یک مقاله، قطعا وجود نخواهد داشت. آنچه که اهمیت دارد. انتخاب نرم افزار مناسب به همراه امکانات طراحی و نیز داشتن کمترین باگ امنیتی است. بر اساس میزان آگاهی و توانایی مدیران سایت ها از هریک از این هزاران نرم افزار ایجاد شده می توان استفاده نمود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]