توضیحات متا چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟

خانه / آموزشی / توضیحات متا چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟

توضیحات متا چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی, بهینه سازی سایت

  توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا ، در میان متا تگ‌ها، توضیحات متا (Meta Description) از اهمیت بالایی برخوردار است. تگ متا در واقع توضیح کوتاهی از محتوای طراحی سایت را نمایان میکند که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است. و فقط برای درک هرچه بهتر موتورهای جستجو استفاده می شود.

متا بطور غیرمستقیم بر رتبه شما در گوگل تاثیرگذارند. در ادامه دلیل آن را بررسی خواهیم کرد.

توضیحات متاچه اهمیتی دارد؟

متا در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت است. زمانیکه طراحی سایت در کرج شما در میان صفحات دیگری در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده میشود. تنها توضیحات آن و عنوان صفحه قابل مشاهده است. و این دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک میکند.

تعداد کلیک به نسبت نمایش یا نرخ کلیک طراحی سایت کرج تان در صفحه نتایج جستجوی گوگل تاثیر بسیاری بر رتبه بندی شما در گوگل دارد. هرچه CTR صفحات سایت شما بالاتر باشد در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری خواهید داشت. که این موضوع بیانگر اهمیت متای توضیحات است. تحقیقات جدید سئو نشان میدهد که گوگل در الگوریتم رتبه بندی رنکبرین (RankBrain) خود اهمیت زیادی برای توضیحات متااز جهت افزایش نرخ کلیک CTR قائل است.

نکاتی برای بهینه سازی تگ توضیحات متا

1- یکتا بودن توضیحات متا

بهترین کار نوشتن متا برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت متفاوت از هم است. زمانیکه گوگل یکسان بودن توضیحات متا در چند صفحه را میبیند آن را در گوگل وبمستر هایلایت میکند

مجزا بودن متا برای دو صفحه دید بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت شما به ارمغان می آورد. با توجه به اینکه هر صفحه محتویات خجداگانه ای دارد. یکسان بودن  متا منطقی نخواهد بود. گاهی نوشتن متا برای هر صفحه بصورت جداگانه امکان پذیر نیست بخصوص برای سایت‌ هایی که بیش از 1000 صفحه دارند. که میتوان توضیحات آن را برای صفحه اول و صفحات اصلی طراحی سایت در کرج خود کامل کرد.

2- تعداد کاراکتر توضیحات متا

تعداد کاراکترهای متا هیچ محدودیتی ندارد. ولی از آنجایی که گوگل تنها 150 تا 170 کاراکتر را در صفحه نتایج خود از متا نشان میدهد. با قراردادن کلمات کلیدی خود آن را بهینه کنید. جملات خود را جذاب بنویسید تا احتمال کلیک کاربران بر روی آن‌ها افزایش یابد.

3- کلمات کلیدی در توضیحات متا

برای استفاده از کلمات کلیدی در متا محدودیتی وجود ندارد. ولی بهتر است که بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده نشود. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متابصورت پررنگ تر نشان داده میشوند. و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان یاری میکند.

4- از کاراکترهای ریاضی استفاده نکنید

موتورهای جستجو کاراکترهایی مانند +، – و ” را بعنوان کد HTML میشناسد. در صورت استفاده از این حروف در توضیحات متا امکان دارد. گوگل آن را بعنوان کد بشناسد و آنرا نادیده بگیرد.

5- بازتابی از تجارت شما

متا باید به گونه ای باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان را به سمت شما بکشد، اطلاعات متفاوتی مربوط به کسب و کار خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متاقرار دهید تا محتوای تخصصی تری ارائه داده باشید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]