لزوم داشتن یك وب سایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / لزوم داشتن یك وب سایت

لزوم داشتن یك وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

لزوم داشتن یك وب سایت

لزوم داشتن یك وب سایت ، این دفعه این كارت ویزیت را با یك تغییر كوچك در متن آن معرفی می كنیم: نام، زمینه، فعالیت، سمت دارنده، كارت، تلفن، فكس، آدرس، ایمیل و آدرس وب سایت!

تا چندی پیش برای معرفی خود و تجارتمان به مخاطبین از یك روش معمولی استفاده می كردیم؛ چاپ كارت ویزیت! این كارت شامل اطلاعات عمومی نام، زمینه فعالیت، سمت دارنده كارت، تلفن، فكس و آدرس بود. آنهایی كه سطح تجارتشان كمی گسترده تر بود برای معرفی بیشتر به چاپ بروشور و كاتالوگ می پرداختند.

و یا بسته به نوع فعالیت كتابچه های كوچكی حاوی رزومه، نوع فعالیت، معرفی محصولات یا خدمات و نحوه دسترسی به آنها و چگونگی برقراری ارتباط با آن مجموعه منتشر می نمودند.

تذكر و یادآوری

این نكته شاید بد نباشد كه چاپ یك بروشور مرغوب (یا به اصطلاع خودمانی آبرومند!) گذشته از وقتی كه باید صرف آن شود. تا به دستمان برسد با احتساب هزینه طراحی چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

و چاپ كتابچه راهنما كه قطعاً برای هر شركتی مقدور نخواهد بود.با گذشت زمان و افزایش نیازها، روش ها تغییر كرد تا آنجایی كه بعضی از شركت های بزرگ برای اطلاع رسانی كافی رو به تهیه فیلم های تبلیغاتی آوردند و با تكثیر و توزیع آن به اطلاع رسانی پرداختند.

كه البته همانگونه كه همه می دانیم سخت افزار حجیم و پارامتر زمان برای مشاهده این فیلم ها عدم موفقیت این روش را به دنبال داشت. با پیشرفت تكنولوژی و آمدن كامپیوتر كه مانند تلویزیون و سایر رسانه ها از حالت تجملاتی خارج گردیده.

و به یك نیاز تبدیل شده كار اطلاع رسانی ساده تر شد. و اول دیسكتهای ۱۵/۴ و بعد ۵/۳ رسالت انتقال دیتا و اطلاعات را به عهده گرفتند. ولی كار به اینجا ختم نشد.

كامپیوتر در عرصه تكنولوژی

و با به بازار آمدن دیسكهای فشرده (Compact Disk (CD و ابداع چند رسانه ایها (Multi Media) انقلاب بزرگ در عرصه IT بوجود آمد. تا حدی كه به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران انقلابی كه CD در كامپیوتر به وجود آورد. از انقلابی كه كامپیوتر در عرصه تكنولوژی كرد به مراتب بزرگتر بود.

ضمن اینكه قابلیت فهرست گذاری و امكان دسترسی از فهرست به زیرمجموعه ها خود به تنهایی مزیت بسیار بزرگی برای استفاده از دیسك های فشرده (و البته در نسل قبل دیسكت) محسوب می گردد.

CDها هنوز از بهترین ابزار انتقال اطلاعات در هر زمینه ای از دیتاهای كاربردی گرفته تا Multi Media، فیلم، موسیقی و فایل های Hyper Text Markup language (Html) و… به شمار می آیند.

كه لااقل در بازار ایران به این زودی ها رقیبی نخواهند داشت. چرا كه برای جایگزینی سیستمی جدید به دلیل هزینه بر بودن برای استفاده كننده ها سالها وقت لازم است.

Cool Disk و MO از رقبای جدی این پدیده محسوب می گردند. و به دلیل قابلیت های متفاوت جایگزین خوبی برای CD به نظر می رسند.

در نظر بگیرید كه ما برای تبلیغات و اطلاعاتی نیاز به تهیه یك CD داشته باشیم. قبول كنید كه برای جلب مشتری بهتر است از یك مشاور خوب استفاده كنیم. و طبیعی است كه برای آن هزینه خوبی هم باید پرداخت نمود.

ولی نباید این را از نظر دور داشت كه در هر حال می توانیم برای كار راه اندازی آموزش مختصر خودمان هم یك CD تهیه نموده و آنرا توزیع كنیم.

به یاد داشته باشید كه هنوز ۳ عامل وجود دارد كه استفاده از این وسیله سودمند را محدود می كند.

۱- هزینه
۲- تكثیر
۳-توزیع
پارامتر توزیع را از این جهت وارد بحث كردیم. كه آنرا نهایتاً با سهولت توزیع كارت ویزیت و كاتالوگ و بروشور مقایسه كنیم. اما پیشرفت تكنولوژی راه دیگری را نیز برای اطلاع رسانی كامل و دقیق ایجاد كرده. و آن استفاده از اینترنت یا بهتر بگوییم فراگیرترین رسانه است.
حال اگر توانسته باشیم مختصری به اطلاعات شما افزوده باشیم توضیح این مطلب برای ما راحت تر خواهد بود چرا كه حالا می خواهیم بدانیم لزوم داشتن یك وب طراحی سایت چیست؟
بیایید برگردیم به اولین روش تبلیغات كه در ابتدای مطلب عنوان كردیم: كارت ویزیت!
اما این دفعه این كارت ویزیت را با یك تغییر كوچك در متن آن معرفی می كنیم: نام، زمینه، فعالیت، سمت دارنده، كارت، تلفن، فكس، آدرس، ایمیل و آدرس وب سایت!
امكان معرفی به موتور جستجوهای مختلف و تبادل لینك (پیوند) از رایج ترین روش های تبلیغات و معرفی یك طراحی سایت در کرج اینترنتی است. كه معمولاً رایگان بوده و بسیاری از هزینه های بازاریابی را كاهش می دهد.

و خود به تنهایی و در صورتی كه یك طراحی سایت در کرج حرفه ای طراحی گردد. می تواند در رشد یك واحد تجاری یا خدماتی (و حتی شخصی) نقش به سزایی داشته باشد.

امیدواریم با بیان این مختصر توانسته باشیم لزوم داشتن یك طراحی سایت کرج را برای شما روشن نموده باشیم.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]