قوانین و مقررات

خانه / قوانین و مقررات

فصل اول: تعاریف

1.1 مشتری: حقیقی یا حقوقی که اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می نماید.

1.2 سرویس: هر یک از خدمات ثبتی، نرم افزاری، فنی و ارتباطی قابل ارایه توسط منسیکس.

1.3 پرتال پشتیبانی: وب سایتی به آدرس my.mansix.netکه مشخصات مشتری در آنجا ثبت شده و مشتری در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده، تمدید یا ارتقا داده و یا ویرایش و بروز رسانی کند.ضمن اینکه کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیلهای مشتریان و سایر کاربران با منسیکس در آنجا ثبت شده و از طریق شماره درخواست (تیکت) قابل پیگیری است.

1.4 تعرفه: فهرست کامل سرویس های قابل ارایه همراه با ویژگی ها، محدودیتها و قیمتها، به نحوی که مشتری کاملاً آگاه گردد.

1.5 هرزنامه (SPAM): ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.

1.6 دیتا سنتر: محل نگهداری سرورها می باشد که در داخل ایران و یا خارج از ایران می باشد.

1.7 تحویل خدمات: ارایه اطلاعات سرویسهای مشتری و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین مشتری و منسیکس.

1.8 منابع RAM (بر حسب مگابایت): میزان استفاده از حافظه اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت مشتری سرویس میدهند؛ هنگامی که کاربران آن سایت  درحال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.

1.9 منابع CPU (بر حسب درصد): میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت مشتری سرویس میدهند؛ جهت پردازش درخواست ها وا جرای  کدهای داینامیک آن سایت، نسبت به کل توان پردازنده سرور؛ هنگامی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می باشند.

1.10 فضای هاست: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایلهای مشتریان، اعم از وب سایت ها، ایمیلها، پایگاه داده ها و همچنین لاگهای آنها، که توسط یک وب سایت مصرف می گردد.

1.11 پهنای باند / ترافیک ماهیانه (برحسب گیگابایت): میزان تجمعی انتقال اطلاعات بین کاربران یک وب سایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وب سایت مشتری در یک ماه میلادی.

1.12 بالا بودن سرور: در دسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل 2 نقطه مختلف از دنیا، که بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قراردارد باید پاسخ تستهای زیر مثبت باشد:

  • وب سرور: Ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت 80 ازطریق Telnet
  • ایمیل سرور: Ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت 25 یا 110 ازطریق Telnet
  • دیتابیس سرورپاسخدهی سرور روی پورت MSSQL Server و MySQL

1.13 آپ تایم (Uptime): نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویس دهنده به وب سایت مشتری در شبکه اینترنت بالا می باشند، به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد. در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویسها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود.

1.14 قیمت و اعتبار آن: آن دسته از مشتریانی که که سرویس خود را بصورت آنلاین از منسیکس تهیه می کنند , قیمتی که در هنگام سفارش مشتري درپیش فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد

1.15 قیمت قراردادی: درصورتی که مشتری تمایلی به سفارش آنلاین نداشته و درخواست بستن قرارداد کتبی و فاکتور رسمی داشته باشد، سرویس موردنظر با قیمت قراردادی محاسبه می شود که قبلش باید با واحد فروش هماهنگی صورت بگیرد.

فصل دوم: احراز هویت – مالکیت سرویس

2.1 سرویسها با توجه به حقیقی / حقوقی که خریداری می شود، مالک و صاحب امتیاز سرویس خواهند بود.

  • شخص حقیقی: بصورت آنلاین از داخل وب سایت سفارش میدهد. با مشخصات و ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد می کند بعنوان مالک سرویس شناخته می شود. اطلاعات محرمانه سرویس (مانند درخواست رمز)، پشتیبانی و پاسخگویی فقط به ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد شده داده می شود. بدیهیی است مشتری می تواند در هر لحظه که می خواهد ایمیل خود را در پورتال پشتیبانی تغییر دهد. چنانچه به ایمیل خود دسترسی نداشته باشد، تنها با ارایه کارت شناسایی معتبر که منطبق بر مشخصات خریدار در هنگام ثبت نام می باشد و درخواست نامه کتبی، می تواند مشخصات و ایمیل خریدار را از طریق پشتیبانی تغییر دهد.
  • شخص حقوقیبصورت کتبی و با قرارداد رسمی که بصورت حضوری یا فاکس ارسال می گردد، سرویس خریداری می شود و از منسیکس فاکتور رسمی دریافت می کند. مالک سرویس شرکت می باشد و شخصی را بعنوان نماینده و مدیر سایت خود معرفی می نماید. شرکت هرلحظه که بخواهد می تواند با نامه سربرگ شرکت بهمراه مهر شرکت و صاحبان امضا، مدیر و اشخاصی که مجوز دریافت رمز را دارند به منسیکس اعلام نماید.

توجهشرکت ها نمی بایست سرویس های را از داخل وب سایت و بصورت شخص حقیقی خریداری نمایند. در غیراین صورت منسیکس به روش شخص حقیقی عمل کرده و تغییر مالکیت تنها با رضایت خریدار قبلی می باشد.

2.2 در مورد مشتریان با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تام الاختیار شرکت (که معمولا مدیرعامل شرکت می باشد) در پرتال پشتیبانی معرفی می گردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده مشتری بوده و منسیکس در صورت عدم دریافت اعلام کتبی مسئولیتی نسبت به حقوق و عملکرد مالکیتی ومسئولیتی مشتری نخواهد داشت.

2.3 برای حفظ حقوق قانونی مشتریان، کلیه مشتریان موظف به ارایه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و درخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات به منسیکس می باشند. در صورتیکه منسیکس، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل و تسریع امور، اقدام به دریافت و کنترل این مدارک ننماید پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای منسیکس محفوظ بوده و با عدم ارایه مدارک در زمان مقرر به منسیکس، حقوق مالکیتی مشتری ملغی محسوب می شود و ضمناً عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیماً بر عهده مشتری خواهد بود. منسیکس مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاﺀ یا مدارک مشتریان و نمایندگان آنها ندارد.

2.4مشتری اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارایه شده و آدرسها و شماره تماس و امثال آن صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال پشتیبانی میکوشد. منسیکس حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از مشتری دریافت نماید. منسیکس حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.

فصل سوم: پشتیبانی

3.1 پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان بر مبنای پرتال پشتیبانی بوده و درخواست به 4 روش انجام میشود:

  • ارسال درخواست (تیکت): مشتری میتواند مشکلات و درخواستهای خود را از ناحیه کاربری به ناحیه پشتیبانی ارسال نماید.
  • ارسال از طریق ایمیلمشتری موطف است مشکلات خود را با همان ایمیلی که در پرتال پشتیبانی ثبت کرده و به واحد پشتیبانی ایمیل بزند. با ارسال ایمیل به واحد پشتیبانی یک کد درخواست(شماره تیکت یا پیگیری) به مشتری جهت پیگیری های بعدی بصورت خودکار داده میشود.
  • تماس تلفنیمشتری با داشتن رمز پاسخگویی تلفنی میتواند گزارشات خرابی سایت، مشکلات و موارد اضطراری را به صورت تلفنی و در ساعات کاری شرکت مطرح نماید. بدیهی است از آنجا که شناسایی صاحب سرویس از پشت خط تلفن مقدور نمیباشد، دارنده کد پاسخ تلفنی مشخصه صاحب سرویس میباشد. همچنین بدیهی است رمز پاسخگویی تلفنی جزو اطلاعات محرمانه مشتری بوده که باید در حفظ آن کوشا باشد و مشتری میبایست هر چند وقت یکبار این رمز را جهت امنیت در پرتال پشتیانی خود تغییر دهد.

3.2 به لحاظ حفظ امنیت، ارائه اطلاعات بسیار محرمانه (همانند اطلاعات کاربری و رمز هاست) حتی با داشتن رمز پاسخگویی تلفنی در تماس ها مقدور نمیباشد و  دریافت آنها تنها با ارسال درخواست در ناحیه کاربری مشتری مقدور میباشد.

فصل چهارم: تغییرات

4.1 تغییرات توافق نامه: توافقنامه استفاده از خدمات منسیکس تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بین المللی و توافقات مجامع بین المللی ناظر بر سرویسهای قابل ارایه منسیکس و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، منسیکس حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه شرایط و قوانین در وب سایت منسیکس در دسترس عموم خواهد بود. ضمنا منسیکس مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر درخصوص تغییرات احتمالی نداشته ومشتری می بایست موارد را عندالزوم کنترل نماید.

4.2 تغییرات تعرفه:

  • در صورت تغییر تعرفه درحین استفاده از سرویس، مشتری در صورت تمایل به ارتقا سرویس فعلی خود، موظف به رعایت قیمتهای جدید خواهد بود. لیکن خدمات مشتری با تعرفه قبلی تا پایان دوره آن ارایه می گردد.
  • هزینه های کارشناسی نیروی فنی و یا سایر خدماتی که در هنگام استفاده از یک سرویس اولیه مورد نیاز مشتری واقع می گردد، تابع تعرفه روز درخواست جدید مشتری می باشد. لیکن خدمات مشتری با تعرفه قبلی تا پایان دوره آن ارایه می گردد.
  • ارتقای سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام می گیرد و هزینه آن معادل تفاضل هزینه دو سرویس می باشد.
  • سروهای اختصاصی و مجازی تنها ارتقا (Upgrade) می یابد وتنزل (Downgrade) داده نمی شود.
  • تغییرات تعرفه از طریق وب سایت منعکس شده ومشتری موظف به تبعیت از آن برای سفارشات جدید می باشد؛ مگر اینکه پیش فاکتور مهلت دار در اختیار باشد که قبل از تغییرات تعرفه برای وی صادر شده باشد.

4.3 تغییرات فنی: منسیکس برای بهبود کیفیت خدمات حق انجام تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای را در سرویسهای ارایه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد منسیکس موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وب سایت منسیکس، پرتال پشتیبانی و یا ارسال خبرنامه به آدرس Email مشتریان اطلاع رسانی نماید. مشتری نیز موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید. هرگاه به دلیل موارد ضروری، منسیکس امکان اطلاع رسانی را از دست بدهد و یا فوریتهای فنی وی را ناچار به این امر نماید، مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت. ضمناً مشتری به منسیکس وکالت می دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویسهای میزبانی آن نماید.

4.4 تغییرات مالکیت: تغییرات مالکیت سرویس از طریق درخواست مشتری (تیکت) یا نماینده وی در پرتال پشتیبانی انجام میگردد.

  • منسیکس در راستای حفظ حقوق مشتریان خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت کند.
  • منسیکس می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.
  • منسیکس درصورتی که شخص جدید شرایط و ضوابط منسیکس را قبول داشته باشد، مالکیت را به شخص جدید انتقال دهد.

فصل پنجم: تحویل خدمات

5.1 نحوه تحویل:

  • پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط مشتری، با آماده شدن سرویس مشتری، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل و یا فرم های فروش به مشتری اطلاع داده می شود. عدم دسترسی مشتری به آدرس ایمیل مورد نظر مانع تحویل سرویس نمی گردد.
  • مشتری در صورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید، موظف است حداکثر 2روز پس از پایان زمان تحویل مجاز از طریق ایمیل و یا پرتال پشتیبانی منسیکس اعلام نماید.
  • در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، منسیکس مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا 2 برابر خواهد بود.
  • مشتری حق درخواست لغو سرویس تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن 2برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. به عنوان مثال چنانچه زمان تحویل 7 روز باشد، در صورت عدم تحویل مشتری تا 14 روز مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نمی باشد.
  • منسیکس مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده مشتری از سرویس تحویل شده ندارد.
  • سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط منسیکس ثبت و یا تمدید نشده اند و نزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور، تحویل شده فرض می گردند.

5.2 حداکثر زمان تحویل:

  • حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای منسیکس با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالات ممکن به شرح ذیل است:
    • سرور اختصاصی: 4 روز کاری
    • ثبت دامنه: 2 روز کاری
    • سرویس میزبانی: 2 روز کاری
  • در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف شده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضا ذیل نامه به بخش فروش منسیکس و دریافت رسید ارسال می باشد.
  • پس از ثبت دامنه و ارایه شناسه و کلمه عبور کنترل پنل به مشتری، بدلیل سلب امکان نظارتی از منسیکس، منسیکس هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت.
  • در مورد ثبت دامین های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تایید و فعال گردد، با توجه به اینکه به طور کلی منسیکس کنترلی در زمان تایید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامین به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار می گیرد.

5.3 تطابق با سفارش: در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارایه شده به مشتری با مشخصات سرویس، مشتری موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ راه اندازی سرویس  مطلع مند و منسیکس نیز موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد؛ در غیر اینصورت مسئولیت منسیکس صرفاً محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام مشتری و فقط تا پایان زمان سرویس می باشد وزمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت.

فصل ششم: امنیت ومحرمانگی

6.1 منسیکس با تدابیر امنیتی خود مسئول، حفظ امنیت سرویس های ارائه شده میباشد.

6.2 منسیکس مسئولیتی نسبت به ضعف و مشکلات امنیتی نرم افزارهای نصب شده و مورد استفاده مشتریان ندارد.

6.3 کلیه اطلاعات شخصی که مشتری در هنگام ثبت نام وارد نموده محرمانه بوده و منسیکس در اختیار کسی قرار نمیدهد.

6.4 منسیکس مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویس های خریداری شده توسط اشخاص ثالث ندارد.

6.5 اطلاعات و داده های مشتریان در سرویس های میزبانی فرد متعلق به مشتری بوده و منسیکس حق بهره برداری و یا استفاده از آنها را ندارد.

6.6 نصب پرتال یا برطرف کردن مشکلات نرم افزاری روی سایتهای مشتری با دریافت هزینه اضافی مقدور میباشد.

فصل هفتم: مرجع قضاوت

در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف مشتری موظف است در ابتدا نسبت به اعلام موضوع با منسیکس از طریق پرتال پشتیبانی و یا شماره فکس منسیکس اقدام نماید تا موضوع رسیدگی شود. در صورت عدم حصول نتیجه پس از 15روزکاری، مشتری می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد. ضمناً مشتری و منسیکس نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته وحق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.

فصل هشتم: فعالیتهای غیر مجاز مشتری

تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود. منسیکس تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد. منسیکس حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که منسیکس از تخطی یک مشتری از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد. در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف، سرویس مشتری به صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسی ها منسیکس بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود. همچنین منسیکس در صورت لزوم حق پیگرد قانونی شکایت و اخذ خسارت از متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد. هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. منسیکس هیچگونه وجهی به مشتری متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین مشتری متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به منسیکس، سایر مشتریان منسیکس و یا دیتاسنتر سرویس مورد نظر خواهد بود. منسیکس سایتها و فعالیت های زیر را پشتیبانی نمی کند و سایت های موردنظر سریعاً بسته یا حذف خواهند شد:

  • ضد قوانین جمهوری اسلامی ایرانوب سایتهایی که بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند و یا قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران را رعایت نمی کنند.
  • کلاهبرداری و دزدیبا سایتهایی که به هر شکلی و با هر نیتی قصد فریب بازدیدکنندگان سایت را دارند، از قبیل ایجاد سایتهای مشابه بانکها و موسسات برای دریافت اطلاعات شخصی، دریافت وجه و عدم سرویس دهی و کلاهبرداری و … سریعاً برخورد شده و بدون اطلاع قبلی حذف خواهند شد.
  • عدم رعایت قانون کپی رایتاستفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی.
  • سایت های ضد اخلاقی،دینیکلیه سایتهای ضداخلاقی یا مخالف ادیان الهی پشتیبانی نشده و سرویسشان قطع خواهد شد.
  • ارسال یا اجرای فایلهای مخرب به هر زبان برنامه نویسی و سعی در نفوذ به حریم فایلهای کاربران دیگر یا فایلهای سرور.
  • وجود فایلهای حاوی ویروس عمداً ویا سهواً در فضای سرویس مورد مشتری.
  • ارسال هرزنامه (Spam) عمداً ویا سهواً حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
  • گزارش فنی منسیکس و یا دیتاسنتر مبنی بر عدم امکان سرویس.
  • انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارایه خدمات منسیکس به مشتری و یا سایر مشتریان گردد.
  • استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
  • انجام فعالیت IRC
  • عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
  • مختل كردن امنیت سیستم یا شبكه.

در صورت بروز چنین مسائلی منسیکس حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می دارد. نمونه هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبكه شامل موارد ذیل می شود: دسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده ها، سیستم یا شبكه، از جمله هر گونه تلاش برای جستجو، اسكن یا آزمایش آسیب پذیری یك سیستم یا شبكه، مداخله در خدمات ارایه شده به هر كاربر، میزبان یا شبكه، شامل تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه های الكترونیكی، تلاش عمدی برای پر كردن فضای یك سیستم، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب سایتها بدون مجوز از مالکان آنها و …

فصل نهم: مسئولیت

9.1 هر کس باید در حفظ داده های خود کوشا باشد. رعایت نکات امنیتی نظیر استفاده از پرتال های نرم افزاهای امن، استفاده از رمز های عبور مشکل برای کنترل پنل، پرتال پشتیبانی و… بر عهده مشتری بوده و در صورت هر گونه دسترسی غیر مجاز از سوی افراد ناشناس، منسیکس هیچگونه مسئولیتی را بر عهده نمیگیرد.

9.2 مالکیت سرویس و کلیه مسئولیت ها و حقوق مرتبط با آنها بر عهده میشتری میباشد.

9.3 منسیکس مسئولیتی در قبال کنترل صحت اطلاعات خریداران ندارد. بدیهی است مشتریانی که با اطلاعات ناقص یا نادرست سرویسی خریداری میکنند، هرگونه حق و مالکیتی برای آن سرویس را از دست خواهند داد.

9.4 از آنجا که به مشتریان کنترل پنل اختصاصی جهت هاست و پنل دومین ارایه میشود و بصورت پیش فرض با اطلاعات و ایمیل ثبت نام شده پنل ها ایجاد و تحویل مشتری داده می شود، مشتری موظف است درصورت تغییر در اطلاعات کاربری خود در پورتال پشتیبانی منسیکس، اطلاعات خود را در پنل ها هم بروز کند. منسیکس هیچ گونه مسئولیتی در اثر بروز نبودن اطلاعات و مشخصات در پنل های هاست و دومین را نمی پذیرد.

فصل دهم: محتوا

10.1 سرویسهای منسیکس می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیماً به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد: (البته محدود به موارد زیر نیست)

  • قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز
  • استفاده غیر مجاز از علائم و اسامی تجاری دیگران
  • استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
  • اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
  • هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایران
  • انتشار اکاذیب علیه دیگران
  • ادعاهای دروغین وغیرقابل استناد
  • کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود.
  • سایتهای فعال در زمینه HYIP و یا دارای سیستم هرمی
  • فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد.
  • سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی
  • استفاده از سرویس های منسیکس برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی و غیر اخلاقی به هر شکل

10.2 مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ مشتری و یا متصل به دامنه مشتریی از منسیکس تماماً بر عهده مشتری است. این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد و سهو و یا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود.

10.3 در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات و هزینه های مادی و معنوی کلی و جزئی وارد بر منسیکس در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده مشتری خواهد بود.

10.4 مشتری حق استفاده از محتوای اشخاص ثالث را بدون کسب رضایت ایشان ندارد و در صورت اعلام این اشخاص به منسیکس و ارایه مدارک مثبت قابل قبول برای منسیکس، حق قطع فوری سرویس تا رسیدگی کامل برای منسیکس محفوظ بوده و مسئولیت جبران کلیه خسارات وارد بر اشخاص ثالث ومنسیکس بر عهده مشتری است.

10.5 منسیکس برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها و اقامه دعوا و ارایه اطلاعات مشتری که محتوای مجرمانه در سرویس خود و یا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.

فصل یازدهم: لغو سرویس توسط مشتری – بازگشت هزینه

مشتری می تواند تا 30 روز بعد از ایجاد شدن هاست، سرویس هاست خود را کنسل نماید. در این صورت چنانچه سرویس مورد نظر هزینه راه اندازی نداشته باشد، کل مبلغ دریافتی برگشت داده می شود. چنانچه مدت زمان استفاده از 30 روز گذشته باشد، هزینه بصورت ماهیانه محاسبه شده و مابقی مبلغ دریافتی برگشت داده می شود. مشتری موظف است که قبل از کنسل کردن سرویس خود، کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را بردارد؛ زیرا به محض کنسل نمودن سرویس، سرویس مشتری حذف خواهد شد.

  • توجه مهم 1سرویسهای اضافی که به همراه هاست خریداری می شود (مانند:Park Domain، Addone Domain و یا IP اختصاصی و… ) درصورت کنسل کردن، امکان بازگشت هزینه وجود ندارد.
  • توجه مهم 2ضمانت بازگشت هزینه تا 30روز، شامل سرویسهای نمایندگی، سرورهای مجازی، سرورهای اختصاصی و دومین نمی شود.
  • توجه مهم 3:خرید هایی که بصورت ماهیانه یا سه ماهه صورت می گیرد , تا 7 روز کل هزینه برگشت داده می شود.

فصل دوازدهم: ارتقا سرویس

12.1 مشتری می تواند در هر زمانی که مایل بود سرویس خود را ارتقا دهد. درصورت امکان ارتقا سرویس و تایید آن توسط منسیکس، فقط اختلاف هزینه سرویس دریافت می شود.

12.2 منسیکس هیچگونه ضمانتی بابت امکان ارتقا سرویس در هر زمان را نمی کند. درصورت عدم امکان ارتقا سرویس فعلی، سرویس جایگزین به مشتری پیشنهاد می گردد.

12.3 منسیکس هیچگونه کارمزدی جهت ارتقا هاست های اشتراکی دریافت نمیکند .

12.4 با پرداخت و انجام ارتقا , مدت دوره سرویس افزایش نمی باید یعنی تاریخ اعتبار سرویس تغییر نمی کند .

12.5 در موردهاست های اشتراکی که بصورت سالیانه خریداری می شود , جهت حفظ منافع مشتری , سرویسی که کمتر از یکماه از اعتبارش باقیمانده باشد , امکان ارتقا سرویس بدون دریافت هزینه وجود دارد .

فصل سیزدهم: ضوابط خاص دامنه

13.1 منسیکس کلیه دومین ها را با نام مشتری ثبت ‏می کند و صاحب امتیاز و مالک دومین ها مشتری ‏خواهد بود.‏

13.2 منسیکس یک ایمیل یادآوری حداقل 7 روز قبل ‏از اتمام سرویس جهت تمدید به شما ارسال خواهد ‏کرد. منسیکس تا 7 روز بعد از اتمام سرویس به ‏مشتری فرصت خواهد داد تا دومین را تمدید نماید.‏ بعد از 7 روز از اتمام دومین، در صورت عدم ‏تمدید دومین، منسیکس این اجازه را دارد که ‏دومین را به شخص دیگری واگذار کند.‏

13.3 مشتری موظف به رعایت تمامی قوانین دومین وضع شده ‏توسط رجیسترار خواهد بود. در صورت عدم رعایت قوانین، دومین توسط رجسترار ‏بسته خواهد شد. در این صورت منسیکس هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.‏

13.4 در صورت عدم تمدید به موقع دومین، دومین از سوی رجسترار غیر فعال شده و ‏جهت فعال سازی شامل جریمه خواهد شد که هزینه آن حدود 10 برابر هزینه 1 سال ‏ثبت دومین می باشد.‏

13.5 اگر در سفارش مشتری، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به منسیکس باشد که به هر دلیل انجام نگردد، منسیکس تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا انتقال آن دامنه به حساب مشتری در پرتال پشتیبانی می باشد. منسیکس در راستای رضایت مشتری هزینه سرویسهای معطل قابل بازگشت ناشی از عدم ثبت و یا انتقال یک دامنه را نیز به حساب بستانکار مشتری و به شکل اعتبار برای خرید مجدد برمی گرداند؛ لیکن این موضوع محدود به موارد قابل انجام است.

13.6 امکان انتقال یک دامنه به پنلی خارج از منسیکس برای مشتری فراهم می باشد و منسیکس حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال (درصورت عدم داشتن بدهی) را ندارد.

13.7 از آنجا که منسیکس ثبت و تمدید دامنه و انتقال برای مشتری را به صورت واسط انجام می دهد، عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی و یا ثبت کننده ir. نسبت به ثبت و یا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه منسیکس نخواهد کرد.

13.8 مشتری موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده ومنسیکس در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید منسیکس و مراجع ذیصلاح ایرانی و بین المللی آن دامنه را مسدود نموده و به رای مراجع و یا قوانین بین المللی عمل می نماید.

13.9 – ثبت و تمدید دامنه بصورت خودکار : از آنجایی که درخواست های ثبت و تمدید دامنه ها در منسیکس بصورت خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود , مسیولیت صحت و بررسی درستی انجام کار بر عهده مشتری می باشد. زمانی که دومین ثبت یا تمدید می شود یک نامه تاییده از سمت منسیکس به ایمیل مشتری ارسال می شود و مشتری موظف است که از ثبت دامنه و یا تمدید آن از طریق whoiss اطمینان حاصل نماید . امکان بررسی دامنه در منسیکس هم به نشانی my.mansix.net وجود دارد و مشتری می بایست هر گونه تناقضی را سریعا به منسیکس اعلام نماید . در صورتی که دومین ثبت نشده باشد و تمدید دامنه به هر دلیل انجام نشده باشد و مشتری موضوع را دیر به منسیکس اطلاع دهد ، منسیکس تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا تمدید دامنه می باشد و هیچ گونه خسارتی پرداخت نمی کند .

فصل چهاردهم: ضوابط خاص میزبانی

14.1 مشتری تا 30 روز فرصت دارد از تاریخ انقضای هاست، اقدام به تمدید آن نماید و پس از آن کلیه اطلاعات پاک خواهد شد.

14.2 استفاده محدود از امکانات سرویس: مشتری محدود به میزان استفاده از امکانات مشخص شده (مانند میزان پهنای باند، میزان فضا، تعداد ایمیل، تعداد ساب دومین و…) در سرویس خریداری شده می باشد و در صورت مصرف بیش از حد مجاز تعیین شده، سرویس بحالت تعلیق در آمده و مشتری مجبور است که سرویس خود را ارتقا دهد.

14.3 استفاده از سرویسهای ایمیل: مشتری با شرایط زیر می تواند از سرویسهای ایمیل بهره ببرد:

  • در هر ساعت بیشتر از 100ایمیل نفرستد. این محدودیت جهت کارایی سرویس گذاشته شده است.
  • هر ایمیل نباید بیش از 20گیرنده داشته باشد. این محدودیت جهت سرعت و کارایی سرویس گذاشته شده است.
  • برای ایمیل های که بصورت POP3 استفاده می کنید، بیش از 100بار در هر ساعت نمی توانید ایمیل خود را چک نمایید. زیرا باعث کاهش کارایی سرور می شود.

14.4 استفاده از منابع دیتابیس: استفاده از دیتابیس نباید باعث شود که کارایی سرور کاهش یابد یا به مخاطره بیفتد. دیتابیسی که 10درصد از Query های آن بیشتر 1 ثانیه طول بکشد، کارایی سرور را کاهش داده و مشتری باید در مدیریت دیتابیس هایش پاسخگو باشد.

14.5 استفاده از پزدازنده مشترک: هر مشتری نمی تواند بیشتر از 10درصد پردازنده را برای مدت 5 ثانیه در اختیار بگیرد.

14.6 استفاده از حافظه سرور: اکانت مشتری در هر زمانی نمی تواند بیشتر از 256 مگابیت از حافظه سرور (RAM) را اشغال نماید. (این محدودیت در سرویسهای حرفه ای لینوکس تا 512 مگابایت قابل افزایش است.)

14.7 محدودیت استفاده از سرویسها: اکانت مشتری نباید بیش از 20 پروسس در هر لحظه اجرا کند. Cron job (وظایف تعریف شده و زمانبندی شده) فاصله اجرای پروسس ها نباید کمتر از 30دقیقه باشد.

14.8 عدم استفاده از سرویس برای مقاصد غیرقانونی و عدم پشتیبانی از سایتهای خاص: منسیکس سایتها و فعالیت های زیر را پشتیبانی نمی کند و سایت موردنظر توسط ما سریعاً بسته یا حذف خواهند شد:

  • فعالیت در زمینه هک، کرک و امنیت : کلیه سایتهایی که در زمینه هک، کرک و یا حتی آموزش امنیت فعالیت می کنند، مورد حمله زیادی واقع می شوند. در نتیجه فعالیت اینگونه سایتها بر روی سرور ما اجازه داده نخواهد شد و 777 روز مهلت خواهیم داد که یا اطلاعات را انتقال و یا فعالیتشان را متوقف کنند.
  • دانلودر: اسکریپت هایی هستند که از سایتهای مثل Rapidshare ,Mega Upload و … دانلود می کنند. معمولاً مدت زیادی مخصوصاً برای فایلهای حجیم, سرور  را درگیر می کنند و موجب کاهش کارایی سرور می شوند که در این صورت اجازه استفاده داده نمی شود.
  • پروکسی: نصب پروکسی روی سرور و استفاده بصورت طولانی و گذاشتن برای استفاده عموم ممنوع می باشد.
  • جاسوسی، استفاده غیرمجاز و تلاش برای نفوذکلیه فعالیت های کاربران روی سرور Log شده و نگهداری می شود. همچنین سرور بصورت شبانه روزی مانیتور شده و فعالیت های مشکوک را سریعاً متوجه می شود. لذا آن دسته از مشتریانی که قصد جاسوسی دارند (یعنی تلاش برای کسب اطلاعات دیگر مشتریان روی این سرور)، استفاده غیر مجاز از سرویسها به هر شکلی و همچنین تلاش برای نفوذ به سرور سریعاً شناسایی شده و اکانتهای آنها بجهت حساسیت موضوع و امنیت دیگر کاربران حذف خواهد شد.
  • سایتهای فعال در زمینه Heap و یا دارای سیستم هرمی
  • استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد.
  • استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویسهای منسیکس و سایر مشتریان گردد.

14.9 منسیکس مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای مشتری به صورت رایگان ندارد.

14.10 منسیکس تلاش خود را جهت راهنمایی مشتری در مسائل فنی می کند، ولی مشتری خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنائی داشته و منسیکس مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.

فصل پانزدهم: ضوابط خاص اجاره سرور اختصاصی و سرور اختصاصی مجازی

15.1 منسیکس کلیه اطلاعات، رمز و روت سرور را در اختیار مشتری قرار داده و ‏اجازه ورود و دخل و تصرف و دسترسی و ویرایش و یا مشاهده فایل های مشتریان را ‏ندارد.‏

15.2 منسیکس دسترسی کامل به سرور را در اختیار مشتریان قرار می دهد و ‏هیچگونه دخالتی در مدیریت سرور ندارد. لذا مسئولیت نگهداری و امنیت داده ها بر ‏عهده مشتری خواهد بود.‏

15.3 منسیکس پشتیبانی و اشکالات مربوط به سرور و دیتاسنتر و یا شبکه را به عهده ‏و پاسخگو خواهد بود.‏

15.4 پشتیبان گیری از اطلاعاتVPS ‎‏ به عهده مشتری خواهد بود و در صورت نیاز می ‏تواند سرویس پشتیبان گیری از منسیکس را جداگانه خریداری نماید.‏

15.5 مشتری مجاز به استفاده از منابع حافظه و پردازنده به میزان تعیین شده می باشد. به تشخیص منسیکس درصورتی که بیش از حد مجاز استفاده نماید، می بایست سرویس خود را ارتقا داده و یا به سرورهای اختصاصی انتقال دهد.

15.6 درصورتی که پهنای باند بیش از مقدار تعیین شده مصرف شود، سرویس تعلیق می گردد. در مواردی که اجازه استفاده از سرویس تا پایان دوره برای مشتری فراهم شد، صورتحسابی بابت مصرف بیش از حد از پهنای باند برای مشتری ارسال می گردد که می بایست آنرا پرداخت نماید.

15.7 مشتری می بایست حداقل 7 روز قبل از ‏اتمام سرویس برای تمدید یا اعلام کنسلی سرویس خود اقدام ‏نماید. در غیر این صورت منسیکس این اختیار را دارد که در پایان ماه سرویس را قطع نماید.

15.8 منسیکس مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی به مشتری نداشته و مشتری موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد

15.9 منسیکس تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور می گردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سوء عملکرد مشتری باشد هزینه پشتیبانی طبق فاکتورهای دیتاسنتر از مشتری اخذ خواهد شد.

15.10 مالک تجهیزات و سخت افزار سرور اختصاصی، منسیکس می باشد و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب بروز حقی برای مشتری نمی گردد.

15.11 در صورت بروز مشکل سخت افزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود مشتری موظف به اعلام مورد به پرتال پشتیبانی منسیکس بوده و منسیکس پس از اطلاع، پیگیری های لازم و تماس با دیتاسنتر جهت رفع نقص را خواهد داشت.

فصل شانزدهم: ضوابط خاص نمایندگی

16.1 مشتری نمایندگی ها موظف به رعایت قوانین منسیکس ( ضوابط مربوط به سرویس خریداری شده ) می باشند. در صورت عدم رعایت قوانین مدیر سرور این اجازه را دارد اکانت های ‏مشتریان را بدون اطلاع قبلی معلق نمایند. نماینده می تواند در پنل نمایندگی دلیل ‏معلق شدن اکانت مشتری را مشاهده نماید.‏

16.2 فضای اضافی، سرویس اضافی: نماینده هر گونه فضا، پهنای باند، ‎ IPو سرویس ‏اضافی که خریداری نماید غیر قابل باز گشت خواهد بود.‏

16.3 زیر نماینده: نمایندگان می توانند با فضا و هاست خریداری شده، پنل نمایندگی برای ‏مشتریان خود ایجاد کنند. در صورت کنسل (انصراف) نمودن سرویس خود، کلیه ‏سرویس های مشتریان و زیرنماینده ها هم بدون بازگشت هزینه بسته یا حذف خواهد شد.‏

16.4 نماینده می تواند در صورت عدم فعالیت خود اکانت های مشتریان و نمایندگان خود ‏را به منسیکس واگذار نماید. منسیکس در زمینه پذیرفتن میزبانی مشتریان ‏نماینده مختار خواهد بود و هیچگونه تعهدی نسبت به نماینده نخواهد داشت.‏

16.5 اتمام سرویس نمایندگی: تا 15 روز مشتری فرصت دارد از تاریخ انقضای هاست، اقدام به تمدید آن نماید و پس از آن کلیه اطلاعات پاک خواهد شد.

16.6 استفاده از منابع سرویس: کلیه اکانت های ایجاد شده توسط نمایندگان باید از منابع سرور که بصورت اشتراکی در اختیار کلیه کاربران قرار گرفته بصورت کنترل شده استفاده نمایند، بطوریکه کارایی سرور کاهش نیاید. منابع فقط محدود به میزان استفاده از پردازنده و حافظه و پهنای باند نمی باشد. درصورت مصرف زباد از منابع ممکن است با هشدار، معلق کردن و یا حتی کنسل کردن سرویس همراه باشد.

16.7 بازیابی اطلاعات و دیتابیس توسط کاربر: جهت سایتهای بسیار بزرگ که حجم فایلها و یا دیتابیس بالایی دارند، بازگردانی آنها ممکن است کاری بسیار زمانبر باشد. چنانچه مدت بازگردانی این سایت ها بیش از 30 دقیقه زمان ببرد، باید سریعاً کار را متوقف کرده و از مدیر سرور بخواهد که اطلاعات را با دسترسی بالاتر بازیابی کند؛ چون ما به کاربران اجازه اجرای یک پروسس بیش از 30 دقیقه را نمی دهیم و آنرا متوقف می کنیم. ما اینکار را در زمان مناسب و زمانی که سرور ترافیک کمتری داشته باشد، انجام می دهیم. هزینه بازیابی اطلاعات تا 1 گیگابایت (به شرط درخواست یکبار درهر ماه) رایگان بوده و در غیر این صورت و همچنین در مورد بکاپ هایی با حجم بیشتر از 1 گیگابایت با هزینه ای که در قسمت تعرفه های سرویس های نمایندگی قید شده، قابل انجام خواهد بود.

فصل هفدهم: سایر ضوابط خاص

17.1 مشتری موظف است سرویسهایی که نزد منسیکس تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده ودر صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط منسیکس، حداکثر 7روز تقویمی پس از زمان انقضاﺀ مراتب را از طریق پرتال پشتیبانی به منسیکس اطلاع دهد؛ در غیر این صورت منسیکس مسوولیتی به عهده ندارد.

17.2 توافقات خاص مستند در پرتال پشتیبانی معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است .

17.3 مشتری موظف است تحویل، تطابق واجرای صحیح سرویس را کنترل نماید.

17.4 منسیکس هیچ مسئولیتی برای بدست آوردن دامنه از دست رفته و یا اطلاعات حذف شده از روی سرورهای میزبانی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت.

17.5 مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس وکنترل آنها بر عهده مشتری می باشد؛ لیکن منسیکس، انقضاء سرویسهای مشتری را از 15 روز قبل از طریق پست الکترونیک ثبت شده در پرتال پشتیبانی به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی مشتری به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای منسیکس ایجاد نخواهد کرد.

17.6 وضعیت اعتبار، فهرست سرویسها و پرداختهای مشتری در کنترل پرتال اختصاصی هر مشتری قرار دارد و همواره وی می تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.

17.7 مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات منسیکس، بررسی جرائم و اعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.

فصل هجدهم: نسخه پشتیبان (Backup)

18.1 به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود مشتریان بوده و همه مشتریان می بایست پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای منسیکس نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و منسیکس در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

18.2 مسئولیت بکاپ گرفتن در سرویس های سرورهای مجازی و اختصاصی صرفاً به عهده خود مشتری می باشد و منسیکس در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

18.3 در کنترل پنلهای هاستینگ امکان گرفتن Backup از محتویات فضای میزبانی و بانک اطلاعات وجود دارد که در فضای میزبانی مشتری نگهداری میگردد و کاربر می تواند اینکار را خود انجام دهد و از همان طریق نیز اقدام به برگرداندن اطلاعات سایت کند.

18.4 پشتیان گیری از سرویسهای میزبانی ارایه شده توسط منسیکس بصورت زیر می باشد:

  • سرورهای لینوکسپشتیبان گیری از سایتهای مشتریان بصورت زمان بندی شده توسط ما بصورت رایگان صورت می گیرد. استفاده از نسخه های پشتیبان فقط برای مشکلاتی که از سمت ما ( مانند مشکل سخت افزاری هارد سرور) صورت می گیرد قابل استفاده است. در صورت درخواست و تقاضای مشتری جهت بازگردانی اطلاعات منوط به دریافت هزینه امکانپذیر خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه نسخه های پشتیبان گرفته شده از فضای مشتریان و یا نماینده استفاده نمی شود . ضمناً افرادی که هاستهای سی پنل دارند می توانند در هر زمان که خواستند نسخه های پشتیبان را از داخل کنترل پنل خود مشاهده کرده و آنها را دانلود کنند.
  • سرورهای ویندوزپشتیبان گیری در سرورهای ویندوز هر شب از کل اطلاعات گرفته می شود. اما با توجه به اینکه امکان پشتیبان گیری و بازگردانی اطلاعات برای کاربر در کنترل پنل مشتری فعال و فراهم می باشد، منسیکس هیچ گونه مسئولیت و پاسخی در مورد نگهداری اطلاعات شما ندارد و خود کاربر باید از اطلاعات سایت خود پشتیبان تهیه نماید که در صورت نیاز از آنها استفاده کند.

18.5 اتمام سرویس نمایندگی: منسیکس تعهدی نسبت به ارایه رایگان داده های موجود بر روی Backup Server های خود به مشتری ندارد.

18.6 استفاده از منابع سرویس: منسیکس در صورت داشتن سرویس تهیه نسخه پشتیبان تنها مسئول تهیه نسخه پشتیبان بوده و هیچگونه مسئولیتی در مورد صحت نسخه پشتیبان و بروز بودن آنها را ندارد.

فصل نوزدهم: شرایط و قوانین مالی

19.1 نحوه پرداخت در بخش مالی سایت درج شده است. به طور عمومی مشتری موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.

19.2 مشتری موظف است پرداخت خود را به طور نقدی ویا در وجه حسابها و کارتهای اعلام شده در سایت (بصورت آنلاین یا آفلاین) بپردازد. در صورت هر گونه نقص در پرداخت، منسیکس حق دارد ضمن تعلیق سرویس، خسارات وارده بر منسیکس را نیز طلب نماید.

19.3 مشتری موظف است، پس از پرداخت هزینه تمدید یا ثبت سرویس، یا افزایش اعتبار، اطلاع رسانی لازم به منسیکس را داشته و پیگیری نماید. منسیکس هیچ گونه مسوولیتی در خصوص پرداخت بدون اطلاع رسانی کاربران برای تمدید سرویس ها ندارد. مسوولیت انقضای دامنه یا از دست رفتن آن، حتی اگر پرداختی صورت گرفته ولی به منسیکس اطلاع رسانی نشده باشد، به عهده مشتری خواهد بود. این اطلاع رسانی فقط از طریق پرتال پشتیبانی مستند است.

19.4 جریمه دیرکرد: صورتحساب از 7 روز قبل از موعد پرداخت برای مشتری صادر می شود. مشتری مهلت دارد تا زمان موعد آنرا پرداخت نماید. بعد از 10 روز از تاریخ انقضا، توسط سیستم بصورت اتوماتیک ۱۰درصد از کل هزینه صورتحساب با حداقل ۱۰،۰۰۰ ریال، جریمه تعلق می گیرد و به هزینه صورتحساب اضافه می شود.

19.5 مشتری باید در هنگام سفارش سرویس مورد نظر خود دقت کافی را به عمل آورد؛ زیرا پس از اتمام مراحل خرید و ثبت نهایی سرویس، برگشت هزینه فقط برای سرویسهایی که ضمانت بازگشت وجه را دارند میسر خواهد بود. همچنین هزینه راه اندازی بعد از فعالسازی سرویس مسترد نمی شود.

19.6 در صورتیکه منسیکس تشخیص دهد هر یک از سرویسها و یا کالای یک مشتری درزمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی تر مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل مشتری به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر و یا زمان طولانی تر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفه ای آنرا از مشتری دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای مشتری اجباری می باشد و منسیکس حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهی های مشتری خواهد داشت.

19.7 منسیکس با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهی های معوق حق قطع سرویسی که مشتری برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی مشتری را داشته و می تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر منسیکس) کسر نماید.

19.8 منسیکس حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.

فصل بیستم: فورس ماژور

منسیکس هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی منسیکس تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد را می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی مشتریان از شرایط خدمات نخواهد شد. در صورت تحقق شرایط فورس ماژور منسیکس حق عدم سرویس دهی تا رفع موارد خواهد داشت . ملاک تحقق شرایط فورس ماژور شرایط عمومی جامعه، صنفی، اقتصادی ومالی، تحریم و عدم امکان تبادل ارز خواهد بود.

فصل بیستم ویکم: انقضاء و تمدید خدمات

تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین منسیکس مسئولیتی در قبال نگهداری و ارایه اطلاعات و داده های مشتری پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.

فصل بیست و دوم: پذیرش مواد توافقنامه و ضوابط

با پرداخت مبلغ سرویس و یا عضویت در پورتال پشتیبانی منسیکس، مشتری مواد توافقنامه و ضوابط منسیکس را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از مشتری وجود ندارد.

فصل بیست و سوم: رویه حفاظت

منسیکس درقبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی مشتری مسئول بوده و حق استفاده و ارایه به اشخاص ثالث ویا استفاده تبلیغاتی را ندارد وتنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد. اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابل رویت بودن برای عموم از این قاعده مستثنی می باشد.

فصل بیست و چهارم: خسارت و رفع مسئولیت

خدمات منسیکس به همان شکلی که هستند ارایه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز مشتری بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارایه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای منسیکس که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارایه شوند فاقد اعتبار می باشند. منسیکس هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. منسیکس تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.

فصل بیست و پنجم: سلب اختیار

عدم اجرای بخشی از ضوابط و مواد توافقنامه منسیکس نسبت به مشتری یا دیگران به منزله سلب حق اجرای مواد توافقنامه از منسیکس نمی باشد.
شرایط و قوانین منسیکس در بیست و پنج فصل تنظیم گردید و در معرض عموم قرار گرفت.

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]