طراحی وب سایت فوق العاده

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / طراحی وب سایت فوق العاده

طراحی وب سایت فوق العاده

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی وب سایت فوق العاده

طراحی وب سایت فوق العاده برای هر کس می تواند متفاوت باشد. هنرمندان گرافیست و انیماتورهای دیجیتال، شرکت ها و کارخانجات سازمان ها نحوه آنالیز ، پیاده سازی و طراحی وب سایت ، نوع سایت و روش اجرایی طراحی سایت آنها کاملا با هم متفاوت می باشد.

پروسه طراحی وب برای هر کس می تواند متفاوت باشد. هنرمندان گرافیست و انیماتورهای دیجیتال، تنها کسانی هستند که برای وب، نرم افزار می سازند.

برنامه ریزی برای این منظور اگرچه به نظر طولانی نیست. ولی به فرآیند خلاقانه می انجامد. در اینجا چند ایده مطرح می شود که می تواند برای طراحی واسط های تازه وب به کار گرفته شود.

● شروع پروژه

این بخش شاید پراضطراب و زمانگیرترین قسمت اجرای یک پروژه باشد. زمانی که شما یک سنگ کاملا نتراشیده دارید و می خواهید با آن کار کنید.

ایده ها چنان سریع از ذهن شما عبور می کنند که نمی توانید یکی را انتخاب کنید. در این صورت شاید بهتر باشد یک گام به عقب برگردید و درباره جنبه های ساده پروژه تحقیق کنید.
شما یا مشتری تان در شیء تکمیل شده به دنبال چه چیزی می گردید؟ آیا آیتم خاصی وجود دارد که بخواهید بدون پرسیدن از کاربر در صفحه قرار دهید؟ قبل از این که وارد فرآیند دیجیتال شوید، سعی کنید چند مدل اولیه رسم کنید.

برای کسانی که استعداد هنری کمتری دارند، حتی یک طرح خام نیز می تواند الهام بخش باشد. یک طرح اولیه نه تنها به عنوان یک راهنما، بلکه بستری برای صفحه های آینده شماست.

● بررسی گالری های طراحی

برخی طراحان معتقدند گالری های طراحی برای وب هیچ ارزشی ندارند. آنها کپی برداری از ایده طراحان دیگر را کاری پست می دانند، ولی برخی دیگر اعتقاد دارند طراحان، طرح هایشان را در این مکان ها ارائه می کنند تا دیگران از آنها الهام بگیرند.

هیچ اشکالی در قرض گرفتن ایده وجود ندارد! به وجود آوردن زیبایی این است که روش های هنرمندان مختلف را بگیرید و به شیوه خود از آنها استفاده کنید.

طراحان وب واقعی قادرند این کار را بخوبی انجام دهند و واسط های خودشان را بسادگی به وسیله حافظه و الهامات دنیای بیرون بسازند. امروزه گالری های CSS آنلاین برای طراحان تازه کار فوق العاده هستند.

● اجرای آزمایشی برای واسط

قبل از هرگونه کدنویسی یا نهایی کردن طراحی، کمی وقت صرف کنید و فرآیند مرورگری را تصور کنید. اگر ممکن است خود را جای کاربری بگذارید که وارد وب سایت شما می شود.

بیندیشید کجاها کلیک می کنند و چه چیزی به نظرشان جذاب تر می رسد. این تکنیک کمک می کند خودتان را از موقعیت یک طراح بیرون بیاورید و موارد را از دید وسیع تری مشاهده کنید.

اگر کمی وقت بگذارید براحتی می توانید چگونگی تعامل کاربر با منو یا لینک های صفحه تان را متصور شوید. اگر ۳ ساعت به طور پیاپی روی یک طرح کار کنید، این فرآیند می تواند سخت و کسل کننده باشد. بنابراین به خود استراحت بدهید و کمی راه بروید حتی اگر ۱۵ دقیقه باشد.

● انجام طراحی برای مقایسه

این مرحله کمی بیشتر زمان می گیرد، ولی اگر نیاز مالی ندارید پیشنهاد می شود آن را به آرامی انجام دهید. اگر یک طرح اولیه قوی طراحی کنید ممکن است باعث شود چند طرح دیگر به ذهنتان بیاید تا از بین آنها انتخاب کنید.

این کار در فتوشاپ براحتی قابل انجام است، حتی اگر در طراحی با کاغذ و قلم ماهر نباشید. برخی افراد این مرحله را سخت و عامل کند شدن فرآیند ساخت می دانند. اگر آینده نگر هستید پس بدانید این روش، در مراحل پایانی ساخت به نجات شما خواهد آمد.

● فضا گذاری

فضای سفید در هر طراحی خوب، به چشم می خورد. اگر عناصر صفحه بدرستی کنار یکدیگر قرار بگیرند شما یک تناسب طبیعی در آنها پیدا خواهید کرد. صفحه های وب که با شبکه بندی و قابلیت دسترسی آسان تر کدنویسی شده است، مرتب تر و برای استفاده راحت تر خواهد بود.

حرکت در مسیر فضای سفید کلیدی برای حذف عناصری است که امکان دارد فضای اضافی اشغال کرده باشند. این موضوع در تمام مراحل طراحی به عنوان یک قانون، درست خواهد بود.

مطمئن شوید محتوای صفحه تان مثل پاراگراف ها، سرنوشته ها، تصاویر و ویدئوها فضای کافی برای نفس کشیدن و تعامل با بازدیدکنندگان طراحی سایت در کرج تان دارند.

فهرست کوچک

نوشتن یک فهرست کوچک از عناصری که برای صفحه لازم هستند، راه بسیار خوبی برای شروع کار است. این عمل ممکن است موجب تغییر شیوه طراحی وب سایت تان شود.

نشان می دهد این سیستم تا چه حد می تواند متحرک باشد. به عنوان مثال می توان به باکس های جستجو، دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، لینک ها یا آیکن های خرید، پست های برجسته بلاگ یا حتی یک فرم ارتباطات کوچک اشاره کرد.

زمانی که به طراحی مشغول می شوید احساس راحتی کردن به ذهن شما اجازه می دهد آزادانه سیر کند. اینجاست که ایده های نو متولد و الهامات هوشمندانه شعله ور می شود.

ساخت طراحی سایت کرج هیچ گاه کار ساده ای نبوده است، ولی اگر بتوانید زمان ساخت و یادگیری را از یکدیگر جدا کنید، کاری کاملا مفرح خواهد بود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]