طراحی سایت مینیمالیسم

خانه / آموزشی / طراحی سایت مینیمالیسم

طراحی سایت مینیمالیسم

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی, مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت مینیمال

طراحی سایت مینیمال یا مینیمالیسم نوعی شیوه طراحی وب سایت می باشد که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند.

مینیمالیسم تنها به معنای ساده گرایی نیست. بلکه استفاده از عناصر اصلی و مهم بدون استفاده از عناصر پیچیده می باشد. و باید عناصر اضافی را حذف کرد به عبارتی مینیمالیسم یعنی رعایت ساده گرایی و بی آلایشی، که کاربر بتواند به راحتی به خواسته ی خود برسد و ارتباط برقرار کند.

در این مینیمال اصل مهم استفاده کاربردی از رنگ ها و قالب ها در جهت بهینه سازی سایت و استفاده ی کاربردی می باشد؛درواقع در این روش مورد استفاده در طراحی سایت چگونگی استفاده از رنگ ها مهم است نه تعداد رنگ مورد استفاده. در طراحی سایت خود نباید از همه ی فضای خالی استفاده کرد با این کار شما کاربر را به متونی که مهم و کاربردی هستند هدایت می کنید.

مینیمالیسم در طراحی سایت در تهران، دارای مفهومی است که نمایانگر حفظ ساختار عناصر مهم و اصلی است.ظاهر وب سایت های مینیمال معمولا ، خیلی تمیز، ساده و مرتب است و باعث انتقال حس مطلوب به کاربران و بازدید کنندگان می شود.امروزه تاثیر استفاده از طرح های مینیمال از طراحی های مدرن بیشتر است.

قوانین مینیمالیسم در طراحی وب

استفاده کمتر یعنی تاثیر بیشتر : از عناصر ی استفاده کنید که برای طراحی سایت در کرج ضروری هستند. تاثیر نهائی تمام عناصر خیلی بیشتر از تاثیر هر یک از اجزا به تنهایی است.

حذف عناصر اضافی: عناصر زاید و بدون استفاده را از وب سایت حذف کنید. عناصری راحفظ کنید که برای محتوا و عملکرد وب سایت مناسب هستند.

حذف عناصر تا زمان مختل شدن کار: عناصر اضافی وب سایت را تا زمانی که استفاده از وب سایت مختل شود می توانید حذف کنید.

همه جزئیات در نظر گرفته شود: عناصری که برای استفاده باقی می گذارید باید حیاتی باشند. خود را به جای بازدید کننده ها بگذارید به حسی فکر کنید که او در هنگام بازدید از سایت خواهد داشت. (حس تنفر، مدرن بودن، تمیز بودن سایت، مصنوعی بودن و غیره) سپس جزئیات را به وب سایت اضافه نمائید.

استفاده از رنگ های مینیمال: از رنگ هایی که به خوبی با یکدیگر در تعامل هستند، استفاده کنید. برای استفاده از رنگ ها به احساسی که بازدید کننده از دیدن آن رنگ خواهد داشت توجه کنید.

استفاده از فضا های سفید حیاتی:همه فضای وب سایت را با محتوا و تصاویر پر نکنید . به جای آن از فضا های سفید برای هدایت بازدید کننده به دیدن محتواهای خاص، استفاده کنید.

ظاهر و باطن طراحی مینیمال

جنبه های کلیدی مینیمالیسم در طراحی سایت در کرج اصول استفاده شده ی طراحان وب سایت مینمیال است. که این سبک را به خوبی درک کرده اند و از آن استفاده نموده اند:

تایپوگرافی :استفاده از فونت های تمیز، ساده و با خوانایی زیاد.

چینش قوی گرید ها (Grids) :چشمان کاربران و بازدید کنندگان با خوانایی و نظم خوش آیند محتوا، در وب سایت ها، آشنا است . بهتر است محتوا در محل هایی از طراحی سایت کرج قرار داده شود که برای بازدید کنندگان آشنا است و برای آنها قابل پیش بینی است.

کنتراست یا تضاد ها:افزودن کنتراست ها می تواند خوانایی محتوا و سازگاری طرح مینمیال با چشمان یا دید بازدید کنندگان را به شدت افزایش دهد

فضای سفید (white spaces) :با استفاده مناسب از فضای سفید و با ایجاد حس راحتی و عدم فشردگی مطالب و محتوا، می توانید نگاه بازدید کنندگان را به سمت محتوایی ببرید که می خواهید نظر او جلب شود

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]