صفحات وب سایت دارای توضیحات متاتگ منحصر بفرد باشد

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / صفحات وب سایت دارای توضیحات متاتگ منحصر بفرد باشد

صفحات وب سایت دارای توضیحات متاتگ منحصر بفرد باشد

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

متاتگ

متاتگ ها و یا به اصطلاح متا دیتا، اطلاعاتی هستند. که در توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع اطلاعات تکمیلی صفحات طراحی سایت شما می باشند. و توسط بازدید کنندگان قابل رویت نیستند.

متا تگ (Meta tag) در صفحات وب، بخشی از کد HTML است که اطلاعاتی درباره صفحه را به موتورهای جستجو ارائه می دهد. این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیح کوتاهی از محتوای صفحه و کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه می باشد. این تگ ها می توانند در هر صفحه وب با هر فرمتی و در صورتی که صفحه شما دارای قاب باشد. در بخش head صفحه مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه اکثر موتور های جست و جو از برچسب های متا استفاده می نمایند. این برچسب ها برای بررسی و شاخص گذاری صفحات مورد استفاده قرار می گیرند. به این معنا که شما می توانید توسط این تکنیک کنترل بیشتری بر روی نحوه نمایش صفحه در موتور جستجو و در نهایت افزایش ترافیک بیشتر در آن، داشته باشید.

استفاده از متا تگ در طراحی سایت کرج بهینه سازی سئو (SEO) را برای صفحات وب افزایش می دهد. با استفاده از متا تگ های مناسب، موتورهای جستجو می توانند بهتر درک کنند که محتوای صفحه طراحی سایت در کرج درباره چه موضوعی است و در نتیجه، صفحات را بهتر رتبه بندی و نمایش دهند.

توضیحات متا (Meta description) نیز یکی از اطلاعاتی است که در متا تگ قرار می گیرد. توضیحات متا، توضیحی کوتاه و مختصر درباره محتوای صفحه ارائه می دهد و بهتر است حداکثر 160 کاراکتر باشد.

داشتن توضیح متا تگ متفاوت برای هر صفحه هم به کاربران و هم به گوگل کمک می کند. به خصوص در جست و جوها جایی که کاربران ممکن است روی دامنه ی شما صفحات چند تایی مطرح کنند. اگر طراحی سایت در کرج شما هزاران یا میلیون ها صفحه دارد. توضیحات متا تگ دستی ممکن است عملی نباشند. در این مورد شما می توانید به طور خودکار بر اساس متن یک صفحه توضیحات متا تگ ایجاد کنید.
شکل: از توضیح متاتگ ها استفاده کنید. تا هم برای موتور های جست و جو و هم کاربران یک خلاصه از این که صفحه ی شما راجع به چیست فراهم کنید.

متاتگ

متاتگ

طول بهینه برای توضیحات متا

بطور متوسط طول بهینه جهت نوشتن توضیحات متا 155 کاراکتر است. بیشتر از این مقدار طول ممکن است توسط موتورهای جستجو متن مورد نظر بریده (Crop ) شود. همچنین پیشنهاد می شود طول توضیحات متا کمتر از 100 کاراکتر نباشد.

تگ های توضیحات متا برای رتبه بندی موتورهای جستجو آنچنان اهمیتی ندارند. ولی این تگ ها در کلیک کردن کاربر در صفحه نتایج موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد. و هر چقدر تعداد این کلیک ها بیشتر باشد می تواند صفحه مورد نظر در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج قرار گیرد. و از نظر موتورهای جستجو این بدان معنا است که این توضیحات متا در طراحی سایت کرج بقدر کافی مفید بوده است. که توانسته بازدیدکننده را به سمت خود جلب نماید تا روی آن کلیک کند.

کلمات کلیدی (Meta keywords) نیز در متا تگ قرار می گیرد. این کلمات، کلماتی هستند که مرتبط با محتوای صفحه هستند و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بهتر درک کنند که محتوای صفحه درباره چه موضوعی است. با این حال، بیشتر موتورهای جستجو از این اطلاعات استفاده نمی کنند و به جای آن، به کلماتی که در متن صفحه استفاده شده اند توجه می کنند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]