سایت خود را مطابق تکنولوژی جستجوگر ها طراحی کنید

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / سایت خود را مطابق تکنولوژی جستجوگر ها طراحی کنید

سایت خود را مطابق تکنولوژی جستجوگر ها طراحی کنید

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

نقشه سایت

نقشه سایت كمك بسیاری به جستجوگر ها میكند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی كنند . ابزار های زیادی بر روی وب هست كه  نقشه سایت شما را در چند كلیك میسازد .

بسیاری از وب سایت ها هستند كه نمیتوانند ترافیك كافی را برای سایت خود بدست آورند ، یكی از این علت ها یك نكته ساده است: ” وب سایت برای موتور های جستجوگر بهینه نشده  . در این مقاله اعمالی كه برای بهینه سازی وب سایت در برخورد با موتور های جستجو باید صورت گیرد شرح داده میشود :

۱. صفحات را مطابق میل جستجوگر ها طراحی كنید :

برای یك موتور جستجو گرافیك سایت شما یا فلش ها و كد های جاوا اسكریپت جذابی كه ساخته اید اهمیتی ندارد . بلكه چیزی كه یك موتور جستجو نیاز دارد روان بودن كد نوشته شده در صفحات است . منظور من نوشتن كامنت در بین تگ ها یا رعایت كردن فاصله ها نیست بلكه استفاده از تگ هایی است كه جستجوگر ها از آنها استفاده میكنند . تگ های مهم در یك صفحه وب عبارتند از : تگ title و description و Keywordsو Alt . ( این روزها بعضی از موتور های جستجو فقط از تگ Keywords برای ارائه نتایج استفاده میكنند ).

●چند نكته :

▪اگر از جدول ها برای ساخت صفحات سایتتان بهره گرفته اید ، سعی كنید از كد های ساده استفاده كنید نه از تگ های تو در توی پیچیده .
▪استفاده از فریم ها باعث سر گیجه موتور های جستجو میشود كه به ضرر شماست . در ضمن استفاده از فریم ها دیگر در طراحی سایت ها متداول نیست .
▪اگر از كد های جاوا اسكریپت استفاده كرده اید برای فراخوانی فایل های جاوا اسكریپت خارجی از كد های كوتاه استفاده كنید .
▪استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتور های جستجو را در یافتن موضوع تصاویر كمك میكند . حتما از این تگ برای عكس ها استفاده كنید .
▪متن اصلی را قبل از عكس ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عكس ها را در میان متن قرار دهید .

۲. كلمات كلیدی Keywords :

استفاده از این تگ بسیار اهمیت داره و نوع كلمات استفاده شده در اون هم مهمه . سایت wordtracker كلمات كلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد میدهد كه میتوانید از آن بهره بگیرید . تعداد كلماتی كه میتوان در این تگ استفاده كرد محدودیت خاصی ندارد ، اما برای حصول نتیجه بهتر از ۱۰ الی ۱۵ كلمه برتر استفاده كنید .

۳. محتوای سایت :

بسیاری از موتور های جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن كلمات كلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده میكنند . پس استفاده درست از كلمات كلیدی و مطابقت آن كلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. كلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینك كنید تا جستجوگر ها به آن لغات اهیت ویژه ای دهند.

۴. عنوان سایت :

تگ title یكی از مهم ترین بخش ها از دید جستجوگر هاست . عنوان صفحات نیز باید مانند كلمات كلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود . چون گاهی موتور های جستجوگر به عناوین صفحات بیش از كلمات كلیدی اهمیت میدهند . تعداد كلماتی كه در عنوان صفحات استفاده میكنید نیز برای اینكه از حد استاندارد جستجوگر ها خارج نباشد باید حداكثر ۹ كلمه باشد.

۵. تگ توضیحات :

موتور های جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود ، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش میدهند .بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب میكند . استاندارد تعداد كلمات این تگ ۲۰ الی ۲۵ كلمه میباشد.

۶. گرافیك :

استفاده از عكس اگر چه زیبایی خاصی به طراحی سایت کرج شما میدهد اما حتی با تگ ALT نیز یك عكس به اندازه چند كلمه قدرت ندارد . چون موتور های جستجو فقط كلمات را میشناسند و عكس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی میكنند . بنا براین استفاده از عكس به جای لینك و یا بجای متن از خوانایی سایت شما برای چشم های یك موتور جستجوگر می كاهد .

۷.  نقشه سایت :

نقشه سایت كمك بسیاری به جستكوگر ها میكند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی كنند. ابزار های زیادی بر روی وب هست كه نقشه سایت شما را در چند كلیك میسازد.

۸. لینك های هدایتگر:

لینك هایی كه به دیگر صفحات سایت میدهید باید ساده باشد . استفاده از منوهای pop up و فلش و مانند آن از خوانایی لینك های شما می كاهد .اگر مجبور به استفاده از لینك های پیچیده در طراحی سایت در کرج هستید میتوانید از لینك های ساده در انتهای صفحات استفاده كنید تا موتور های جستجوگر نیز بتوانند لینك های شما را شناسایی كنند .
رعایت اصول فوق باعث میشود تا طراحی سایت در کرج شما در نتیجه جستجوی جستجوگر های معروف رتبه بالاتری را بدست آورد .

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 5 میانگین: 5]