جلب توجه از طریق طراحی وب سایت مناسب

خانه / آموزشی / جلب توجه از طریق طراحی وب سایت مناسب

جلب توجه از طریق طراحی وب سایت مناسب

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی, مبانی طراحی وب سایت

طراحی وب سایت مناسب

طراحی وب سایت مناسب ، هنگامی که یک صفحه طراحی وب سایت مناسب انجام می شود. برای هر شرکت طراحی سایت و یا برای هر طراح سایتی مهم است که وقایع مهم آن وب مانند موارد و مطالب از نظر مشتری جلب توجه نماید.

خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که بتواند در وب سایت تان توجه کاربران آنلاین را به خود جلب نمایید.

اکثر طراحان وب سایت روش ساده ای را پیدا کرده اند. که شامل تغییر اندازهء فونت عنوان مطالب می باشد. تنظیم اندازهء فونت مطالب به صورت بزرگترو منطقی، روش سادهء دیگری به منظور جلب توجه افراد می باشد.

روزنامه ها و رسانه های دیگر نیز این مطلب را به خوبی می دانند. یک شرکت طراحی سایت مناسب و با تجربه نیز باید از این روش به خوبی استفاده نماید.

– جلب نظر کاربران از طریق تایپوگرافی

استفاده از فنون چاپ و یا فونت های متفاوت و اندازه های مختلف برای بدست آوردن توجه کاربران آنلاین، واقعاً یک مفهوم و ایدهء جدید نیست. با این حال قبل از اینکه اقدام به تنظیم اندازه عنوان مطلب با فونت 48 و یا حتی بزرگتر نمایید.

باید از چند قاعده و قانون در امر تایپوگرافی که عموماً توسط شرکت های طراحی وب سایت رعایت می شود، آگاه شوید. متن زیر برخی از این قواعد را ذکر کرده است:

● طراحی وب سایت – نکته شمارهء 1

فقط آن مطالبی که مهم تر است را highlight نمایید. قبل از تنظیم عنوان با فونت بزرگتر باید از خودتان بپرسید آیا این بخش از مطالب واقعاً مهم است؟ به طور مثال اگر در وب سایت اقدام به اعلام تخفیف 20٪ در لوازم آرایشی نموده اید.

مطمئناً مسبب ایجاد علاقه در افراد خواهد شد. اما اگر اندازهء فونت خود را بی دلیل بزرگ نمایید. به احتمال زیاد مشتریان خود را بی علاقه خواهید نمود. و این موردی است که شما و شرکت طراحی وب سایت شما باید تمام اوقات از آن اجتناب نماید.

● طراحی وب سایت – نکته شمارهء 2

در نظر بگیرید که یک فونت استاندارد برای صفحات وب سایت خود انتخاب نموده اید. عقل سلیم می گوید: اگر تمامی مطالب وب سایت خود را با فونت 24 نوشته اید و عنوان مطالب را با فونت 30 تنظیم نموده اید.

ممکن است تفاوت زیادی در ظاهر کل مطلب ایجاد نکند. در عین حال عنوان مطلب با فونت 16 و محتوایی با فونت 8 به نظر بزرگ خواهد رسید.

● طراحی وب سایت – نکته شمارهء 3

از اندازه های استاندارد در تنظیم فونت مطالب وب سایت استفاده نمایید. شما درعین حال می توانید با مشتری خود در مورد نوع رویداد ها و اتفاقات تصمیم گیری نمایید که کدامیک شایستگی عنوان مطلب را داشته و افزایش اندازهء فونت آن که تا چه حد می تواند باشد.

شما و شرکت طراحی وب سایت شما می تواند از این مورد بهره مند شود. هنگامی که شما قصد اجرای یک طرح را دارید. حتی اگر مشتری شما شروع به درخواست از شما نمود.

تا اعلام فروش اخیر لوازم آرایش و بهداشتی را در وب سایت با فونت 54 تنظیم نمایید. شما صرفاً باید از اندازه های استاندارد و از پیش تعیین شده برای سطح خاصی از مطالب را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، تغییر اندازهء فونت، تنها راه عنوان کردن خود و طراحی سایت در کرج تان برای جلب توجه نمی باشد. توجه به اندازهء فونت در طراحی سایت اثبات شده که برای وب سایت مفید می باشد.

به طور مثال می توانید از فونت های متفاوت از یک خانواده برای برجسته سازی رویداد های مهم استفاده نمایید. (برای تاکید بیشتر از فونت serif به جای sans serifاستفاده نمایید).

برای جلب توجه سریع در بازدیدکننده می توانید در رنگ ها تغییر ایجاد نمایید. به همین ترتیب می توانید سبک فونت مطالب وب سایت خود را با استفاده از گزینه های bold و یا italic در بخش های معینی از وب سایت خود تغییر ایجاد نمایید.

جلب نظر کاربران آنلاین به ایجاد تغییر در فونت مطالب محدود نمی شود. هنوز راه های مناسب دیگری برای تغییر طراحی سایت شما وجود دارد. که می تواند موجب جلب توجه افراد گردد که به آن اشاره می کنیم:

● طراحی وب سایت – نکته شمارهء4

استفاده از تصاویر. تصاویر گرافیکی و عکسها همواره در جلب توجه افراد موثر بوده است. گاهی تصاویر گویای هزاران کلمه خواهد بود.

● طراحی وب سایت – نکته شمارهء 5

تغییر در صفحه بندی وب سایت (layout) تغییر کامل طرح صفحه بندی شیوهء بسیار هیجان انگیزی برای جلب توجه کاربر می باشد. انگار که با یک وب سایت جدید و جالب دیگری حضور پیدا می کنید.

● طراحی وب سایت – نکته شمارهء 6

از انیمیشن استفاده کنید. تصاویر تک بعدی باعث تحریک تمایل افراد به دیدن خواهد شد. اما با این حال، این روزها ممکن است شرکت طراحی وب سایت به شما پیشنهاد استفاده از طرح های گرافیکی چند بعدی یا انیمیشن به شما دهد.

به طور کلی وب سایت خود را به صورت پویا (دینامیک) طراحی نمایید تا در چشم بازدیدکننده جالب تر به نظر برسد. البته باید مراقب زمان بارگزاری صفحات وب سایت خود در مرحلهء طراحی سایت نیز باشید.

جلب توجه نظر بازدیدکننده آنلاین و انجام روش های اثبات شده ممکن است نسبتاً آسان باشد. با این حال با استفاده از این تکنیک ها در طراحی وب سایت، جلب نظر کاربران آسان خواهد بود.

باید به خاطر داشته باشید اگر یک خط از مطالب در هر صفحه به رنگ قرمز و یا bold (برجسته) باشد. می تواند اثر چشمک زن را برای بیننده داشته باشد. و هیچ چیز دیگری به اندازهء آن جلب نظر نخواهد کرد.

همچنین اگر به همان شیوهء قبلی 20٪ تخفیف لوازم آرایشی و بهداشتی وب سایت را اعلام نمایید. بازدیدکنندگان آنلاین شما مطمئناً از وب سایت شما متعجب خواهند شد. که آیا کسب و کار شما متمرکز است؟ و یا وب سایت شما به نظر غیر واقعی می آید!

آنها یاد خواهند گرفت که به سرعت از تمامی طرح های شما چشم پوشی کرده و به دنبال وب سایت دیگری که مانند طراحی سایت کرج شما ناامید کننده نیست، بگردند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 6 میانگین: 5]