جدا سازی مطالب از الگو وبسایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / جدا سازی مطالب از الگو وبسایت

جدا سازی مطالب از الگو وبسایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی وب

در طراحی وب بدنبال ساخت بستری هستند که به طراح سایت این امکان را بدهد تا نمای طراحی سایت در کرج را تغییر دهد. بدون هیچ نیازی به صفحه آرایی دوباره و این ایده و هدف اصلی جداسازی مطالب از الگوی سایت است.

برای انجام این کار چند روش مختلف وجود دارد. تکنولوژیهایی مانند  CGI، ASP، و PHP به برنامه نویس این امکان را میدهد تا صفحات سایت خود را بصورت دینامیک تولید کند. پس شرکتهای زیادی در ساخت نرم افزارهای تحت وب روشهای جالبی را بکار برده اند که از با این مفهوم کار می کند.

در گذشته، جامعه اینترنتی، تلاش در تولید مجموعه استانداردهایی برای طراحی سایت کرده است. یکی از تکنولوژیهای جدید، CSS است. CSS  برای نمایش صفحات دراصل چیز جدیدی بکار نمی برد فقط به برنامه نویسان این اجازه را می دهد.

تا استایل مشخصی را برای هر تگ html تعریف کنند. این روش، تقریبا مشابه روشی است. که برنامه نویس در گذشته با اتصال متغیری به هر تگ html، استایلش را تعریف می کردند. تفاوت مهم این است که تعاریف CSS، با اکثر مرورگرها تفسیر میشوند. ولی در روشهای قدیمی، موتور تولید صفحات دینامیک، تفاسیر را انجام می داد.

مراحل طراحی وب

طراحی وب فرآیند طراحی و توسعه وبسایت‌ها و صفحات وب است. در این فرآیند، یک‌ طراح وبسایت را طراحی و پیاده‌سازی می‌کند تا با استفاده از مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشد. طراحی سایت شامل چندین مرحله است که عبارتند از:

1- تحلیل نیازهای کاربران: در این مرحله، وب‌طراح باید نیازهای کاربران را بررسی کند و با توجه به آن‌ها، وبسایت مناسبی را طراحی کند.

2- طراحی صفحات وب: در این مرحله، وب‌طراح باید صفحات وب را طراحی کند و برای هر صفحه، طرح گرافیکی و محتوای مناسب را ارائه دهد.

3- توسعه وبسایت: در این مرحله، وب‌طراح باید صفحات وب را به زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript، پیاده‌سازی کند.

4- آزمایش وبسایت: در این مرحله، وب‌طراح باید وبسایت را آزمایش کند و اطمینان حاصل کند که همه قابلیت‌ها و اجزای وبسایت به درستی کار می‌کنند.

5- بهینه‌سازی وبسایت: در این مرحله، وب‌طراح باید وبسایت را بهینه کند تا با سرعت بیشتری بارگیری شود و بهینه‌تر در موتورهای جستجویی نمایش داده شود.

6- نگهداری وبسایت: در این مرحله، وب‌طراح باید وبسایت را نگهداری کند و به روز رسانی‌های لازم را انجام دهد تا وبسایت به درستی کار کند و از دسترسی کاربران برخوردار باشد.

در ادامه…

کاملا مشخص است که جدا سازی مطالب از الگوی طراحی سایت کرج نه تنها با استایل ها سر و کار دارد. بلکه با مشکلاتی که در سازگاری مرورگرها بوجود می آید. هم سر و کار دارد.

استایلها اولین چیزی بودند که توسط طراحان وب و برنامه نویسان بکار گرفته شدند. با افزایش پیچیدگی سیستمهای فناوری اطلاعات، جامعه اینترنتی به دنبال راه حلهایی هستند که استاندارد باشند. یکی از هدف ها در این استاندارد، تعریف یک زبانی است که سیستم ها بتوانند با یکدیگر صحبت کنند. و به تبادل اطلاعات بپردازند.

با نگاهی بر تاریخچه موسسات بزرگ، این شرکتها برای هدایت تجارت خود از نرم افزارهای گوناگونی برای شبکه های خود استفاده کرده اند. برنامه های تحت اینترنت می توانند بستر واحدی را ارائه کنند. که قادرند واسطه ای میان سیستم های مختلف باشند و اجازه دهند تا ارتباط بطور گسترده صورت گیرد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]