بازدید کنندگان ارزشمند خود را زیر نظر بگیرید

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / بازدید کنندگان ارزشمند خود را زیر نظر بگیرید

بازدید کنندگان ارزشمند خود را زیر نظر بگیرید

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

بازدید کنندگان وب سایت

بازدید کنندگان وب سایت ، آیا بازدید کنندگان طراحی سایت با ارزش خود را می شناسید؟ آیا می دانید که از چه طریقی با شما آشنا شده اند و چه عواملی محرک آنها بوده است؟

جواب این سوالات، شما را برای انتخاب سریع استراتژی و تکنیکهای بهتر برای جذب بازدیدکننده یاری می کند. روشهای متعددی برای کسب اطلاعات از بازدیدکنندگان وجود دارد.

اما برای اینکه مراجعین به شما اعتماد کنند و اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند. باید در بدو ورود به سایت به آنها اطمینان دهید که اطلاعات آنها در محل امنی قرار می گیرد. و از آن سوء استفاده ای نخواهد شد.

چگونه می توانیم بازدیدکنندگان خود را بهتر بشناسیم تا محتوای وب سایت، محصولات و سرویس های خود را با خواسته های آنها هماهنگ کنیم؟ راه حل این مشکل کسب اطلاعات دقیق آماری در مورد مراجعین سایت است.

توسط این اطلاعات شما خواهید توانست استراتژی کاری خود را روشن تر کنید. و راه حلهای جدیدی را برای پیشرفت خود بیابید. سرویس های اینترنتی و نرم افزارهایی وجود دارند.

که اطلاعات فراوانی در این مورد در اختیار شما قرار می دهند. اطلاعاتی از قبیل: تعداد مراجعه به هر صفحه سایت، مدت زمان میانگین حضور بازدیدکنندگان در سایت، تعداد بازدیدکنندگان غیرتکراری،چه صفحاتی بیشترین و کمترین مراجعه را داشته اند.

بیشتر مراجعه ها در چه زمانی انجام شده است. نقطه ورود و خروج اغلب بازدیدکنندگان کدام صفحه طراحی سایت در کرج است. بازدیدکنندگان از چه طریقی به سایت وارد شده اند و… اطلاعات متنوع دیگری نیز وجود دارد. که شما با توجه به استراتژی خود می توانید از آنها استفاده کنید.

امروزه میلیونها وب سایت روی اینترنت قرار گرفته اند و تعداد بیشتری نیز در حال طراحی و پیاده سازی می باشند. چگونه می توان از میان این همه وب سایت مشتری را به سایت خود جذب کرد؟ راه حلهای زیر برای حل این مشکل پیشنهاد می شود.

اهمیت نظرات کاربران در طراحی سایت

طراحی سایت متناسب با نظر کاربران بسیار مهم است زیرا کاربران هستند که سایت را استفاده می کنند و اگر طراحی سایت به نیازهای آنها پاسخ ندهد، ممکن است از سایت خسته شده و به سایت رقیب منتقل شوند. بنابراین، برای داشتن یک سایت موفق و جذاب، باید به نظر کاربران توجه کرد.

طراحی سایت متناسب با نظر کاربران به معنای ساخت یک سایت است که به راحتی قابل دسترسی و استفاده باشد و در عین حال زیبا و جذاب باشد. برای این منظور، باید به عواملی مانند طرح کلی، رنگ ها، فونت ها، ترتیب محتوا و دسترسی به اطلاعات توجه کرد. همچنین، باید به طور مداوم از بازخورد کاربران استفاده کرد و باعث شده تا طراحی سایت بهبود یابد و با نیازهای کاربران همراه باشد.

طراحی سایت متناسب با نظر کاربران بهبود تجربه کاربری و ایجاد اعتماد کاربران به سایت کمک می کند. همچنین، باعث می شود تا سایت بیشتر در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد و بازدیدکنندگان بیشتری به سایت جذب شوند. به طور کلی، طراحی سایت متناسب با نظر کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت سایت است.

سایت خود را متناسب با مخاطبین مورد نظر طراحی کنید

آیا مخاطبین شما برای حضور در اینترنت از آخرین تکنولوژی ها استفاده می کنند یا هنوز از مودم های قدیمی و کند استفاده می کنند؟ اگر شما بینندگانی با سطوح تکنولوژی متفاوت دارید.

انتظار می رود که سایت شما به گونه ای طراحی شود که در مرورگرهای مختلف قابل رویت باشد. تا به این ترتیب هیچ یک از مشتریان خود را از دست ندهید.

به بازدیدکنندگان فرصت دهید تا برای سایت شما تبلیغ کنند

این موقعیت را در اختیار آنها قرار دهید که بتوانند مطالب یا صفحاتی از سایت شما را با فشردن کلیدی برای دوستان خود ارسال نمایند. به این صورت که به سادگی نام و آدرس خود، آدرس دوستان و متن کوتاهی در مورد صفحات فرستاده شده را وارد کنند.

این روش، برای زنده نگهداشتن فروش و تبلیغات دائمی شما بسیار موثر است. راهکار دیگر این است که اعلام کنید برای بازدیدکنندگانی که افراد بیشتری را به سایت شما دعوت کنند، امتیازاتی در نظر می گیرید. برای مثال هنگام خرید، برای آنها تخفیف قائل شوید.

انتقادات و پیشنهادات را دریافت و در سایت اعمال کنید

اعمال انتقادات و پیشنهادات بازدیدکنندگان در طراحی سایت کرج نکته بسیار با ارزشی است. مرکز پشتیبانی مشتریان باید تمام نامه های الکترونیکی رسیده را بررسی کند و حتی با بعضی از افراد که به نکات خوبی اشاره کرده اند، تماس بگیرد.

هرگز نباید به این نامه ها به چشم خصومت نگاه کرد، بلکه همین نامه ها دوستانی هستند. که شما را در بهینه سازی سایت، محصولات، تصاویر و… یاری می کنند.دریافت نامه هایی با مضمون یکسان نشان می دهد.

که بازدیدکنندگان زیادی به آن موضوع اهمیت داده اند. و شما باید آن را به به گونه ای قابل رویت در سایت اعمال کنید.

در سایت خود پرسشنامه داشته باشید

توسط پرسشنامه می توانید اطلاعات بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید. تعداد سوالات را به کمتر از ۱۲ عدد محدود کنید و از سوالاتی استفاده کنید که بیشترین اطلاعات را در مورد بازدیدکننده منعکس می کند.

به گونه ای باید آنها را تحریک کنید تا این زمان را صرف کنند و پرسشنامه را تکمیل نمایند. این محرک می تواند ورود به بخشی از سایت، پیشنهاد ارائه e-book های رایگان و یا سرویسهای خاص باشد.

امتیازات خاصی برای مراجعین وفادار در نظر بگیرید

به بازدیدکنندگان همیشگی و وفادار خود امتیاز شرکت در حراجهای خصوصی و یا اجازه دسترسی به بخشهای خاصی از سایت را ارائه دهید. یا هر خدمات دیگری که به مشتریان عادی ارائه نمی کنید.

از تکنیک لینک های دوطرفه استفاده کنید

در این ساختار، دو شرکت که اهداف نزدیک و بازدیدکنندگانی با علائق مشترک دارند. یا مطالب و سرویس های مکمل در آنها ارائه شده است. لینک هایی به یکدیگر ایجاد می کنند. بازدید کنندگان وب سایت

به این ترتیب هر دو شرکت ترافیک بیشتری را به خود جذب خواهند کرد. و بازدیدکنندگان نیز با سهولت بیشتری مطلب یا محصول مورد نیاز خود را خواهند یافت. در سایت www.linkbuddies.com مطالبی در این مورد و ابزارهای رایگانی برای بهینه سازی سایت و جذب مشتریان وجود دارد.

راهی برای ارتباط بازدیدکنندگان با یکدیگر پیش بینی کنید

به افراد این فرصت را بدهید که توضیحات، نقدها و سوالات خود را برای شما ارسال کنند. می توانید صفحه ای به نام “نقطه نظرات مراجعین” در سایت قرار دهید. و در این صفحه خاص نظرات و پیشنهادات ارائه شده توسط بازدیدکنندگان را نمایش دهید.

به این ترتیب بینندگان نظرات و احتمالاً تعاریف بازدیدکنندگان دیگر و خود را روی سایت مشاهده می کنند و به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

وقتی با استفاده از هر یک از این تکنیکها بازدیدکنندگان دائمی خود را یافتید، در مرحله بعدی باید آنها را زیر نظر بگیرید و با هر کدام از آنها به نوعی ارتباط برقرار کنید. نوع این ارتباط به میزان مراجعه آنها به سایت و خریدهای انجام شده بستگی دارد.

نکته مهم این است که گاهی ممکن است برای جلب رضایت یک مشتری وفادار، تلاش های فراوانی انجام دهید. اما همین یک نفر می تواند ترافیک سنگینی را به سایت شما بیاورد.

برای ایجاد یک تجارت هدفدار، باید بازدیدکنندگان را شناسایی و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. و تاثیری روی آنها بگذارید که دوباره به سوی شما بازگردند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]