بازاریابی شبکه های اجتماعی – 10روش افزایش طرفداران در فیس بوک

خانه / آموزشی / بازاریابی شبکه های اجتماعی – 10روش افزایش طرفداران در فیس بوک

بازاریابی شبکه های اجتماعی – 10روش افزایش طرفداران در فیس بوک

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، آیا صفحه طرفداران “fan page” برای کسب و کار اینترنتی خود و بازاریابی شبکه های اجتماعی در فیس بوک ایجاد کرده اید! آیا می دانید که چگونه افراد را جذب کرده تا صفحهء تجاری شما را “like” کنند؟

اصلاً ناراحت نباشید چون شما تنها نیستید! بسیاری از افراد به همین صورت به دنبال راه حلی برای جذب طرفدار هستند. در اینجا 10 روش و متد برای بدست آوردن طرفداران خود در صفحه تجاری تان به شما ارائه می کنیم.بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

1- ایجاد یک صفحهء خوش آمدگویی سفارشی

ساخت یک صفحهء منحصر به فرد خوش آمدگویی به مخاطبین راه بسیار عالی برای افزایش طرفداران شما در فیس بوک می باشد. آمارها نشان می دهد که این امر کمک می کند که 72٪ از بازدیدکنندگان به طرفداران صفحهء تجاری شما تبدیل شوند. شما برای ساخت یک صفحهء سفارشی می توانید از نرم افزارهای فیس بوک و Tab هایی با زبان های HTML iFrame استاتیک استفاده نمایید.

اگر با کدهای HTML آشنایی ندارید می توانید به طراحی سایت رایگان Pagemod.com بروید و قالب آماده برای خود بسازید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک قالب انتخاب نمایید. همچنین وب سایت woobox.com وجود دارد که در آن شما می توانید قرعه کشی و مسابقات و… را در صفحهء طرفداران خود اضافه نمایید.

2- لیستی از ایمیل مشتریان فعلی خود تهیه و آنها را دعوت به عضویت در صفحهء تجاری تان نمایید

شما می توانید یک ایمیل خوب برای مشتریان فعلی خود ارسال نمایید تا در مورد صفحهء تجای تان بیشتر بدانند؛ همراه با جملاتی شبیه به “افتخار ما خواهد بود اگر ما را like کرده و به جمع طرفداران و اعضای ما بپیوندید” البته مطمئن شوید. که در پایین صفحه، آدرس لینک fan page تان وجود دارد.

3- لینک هایی در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود مانند تویتر، LinkedIn و یا پروفایل شخصی خود در فیس بوک ارسال نمایید.

به طور مثال در بیوگرافی پروفایل شخصی فیس بوک تان می توانید. چیزهایی مانند: در صفحهء فیس بوک من با من همراه شوید، آدرس_______/facebook.com در بیوگرافی تویتر و یا LinkedIn می توانید جملهء “با ما در فیس بوک به آدرس _______/facebook.com در تماس باشید” را تایپ نمایید.

4- از فیس بوک به عنوان صفحهء خود استفاده نمایید

هنگامی که به صفحهء فیس بوک وارد می شوید، می توانید فلش رو به پایین در گوشه سمت راست بالای صفحه نزدیک “Home” را کلیک کرده و سپس “Use facebook as page” را کلیک نمایید. هنگامی که بر روی آن کلیک کردید، شما به عنوان یک صفحه با افراد در تعامل خواهید بود. (نه به عنوان یک شخص) بنابراین استراتژی که به شما کمک خواهد کرد تا طرفداران بیشتری در فیس بوک داشته باشید. همین کلیک کردن بر روی گزینه “Use facebook as page” می باشد و بعد از آن ارسال نظرات در دیگر صفحات فیس بود تاثیرگذار خواهد بود.

5- استفاده از تبلیغات فیس بوک

همیشه می توانید از تبلیغات در فیس برای هدایت ترافیک به صفحهء طرفداران تان استفاده نمایید. اگر از این استراتژی استفاده می کنید. مطمئن شوید که آگهی های مناسب و کوچکی را برای شروع مورد هدف قرار می دهید. تنها با صرف چند دلار در روز و آزمایش تبلیغات مختلف می توانید شروع کنید. سپس می توانید تشخیص دهید که کدام یک از آنها برای شما مناسب تر است. (البته قبل از این که مقدار زیادی پول صرف این کار نمایید)

6- اضافه کردن like Box فیس بوک در وب سایت تان

هنگامی که این کادر را به طراحی سایت کرج تان اضافه می کنید، افراد به راحتی روی Like کلیک کرده و به جرگهء طرفداران شما می پیوندند. (مستقیماً از طریق وب سایت شما) هنگامی که افراد به طراحی سایت در کرج شما می آیند و می بینند که تعداد زیادی طرفدار در فیس بوک دارید. مطمئناً در نظر آنها معتبرتر جلوه خواهید کرد.

7- از دوستان خود بخواهید که صفحهء شما را به اشتراک بگذارند

تمامی fan page ها دارای لینک “share” یا اشتراک گذاری در سمت چپ صفحه هستند. می توانید از دوستان خود بخواهید که بر روی این لینک “اشتراک گذاری” کلیک کرده تا از این طریق صفحه شما برای دیگران به اشتراک گذاشته شود.

8- لینک صفحهء طرفداران خود را در پایین ایمیل خود اضافه نمایید

هنگامی که این کار را انجام دادید، هرگاه ایمیل برای اشخاص ارسال می کنید. آنها لینک fan page شما را پایین ایمیل تان می بینند و به راحتی و با یک کلیک به صفحه شمادسترسی پیدا می کنند.

9- دعوت از دوستان

در سمت راست هر صفحه Fan page لینکی به نام دعوت از دوستان “Invite Friends” وجود دارد. که با کلیک بر روی لینک به منظور دعوت از افراد مختلف و دوستان برای تبدیل شدن به طرفداران تان می توانید عمل نمایید.

10- راه اندازی بخش رویدادها در صفحه تان

شما می توانید بخش Event یا رویدادها و چیزی شبیه به Launch of the _______page راه اندازی نمایید. هنگامی که “رویداد” را ایجاد کردید. در بخش اطلاعات بیشتر، شما می توانید یک جمله دربارهء صفحهء طرفداران خود تایپ نمایید. مثلاً: بسیار مفتخر می شویم که به صفحهء طرفداران ما بپیوندید و ما را like نمایید _______/facebook.com

(همیشه لینکی به صفحهء خود داشته باشید، اگر لینکی وجود نداشته باشد. افراد ممکن است ندانند که چگونه به صفحهء شما دسترسی پیدا کنند)

هنگامی که در حال انتخاب میهمان برای دعوت به رویدادهایتان هستید. لینکی را مشاهده می کنید. که در آن نوشته “Add a personal message” یا ارسال پیام شخصی؛ توصیه می شود. که بر روی این لینک کلیک نمایید. و همان جمله قبلی را تایپ کنید. جملاتی شبیه به: خوشحال می شویم که ما را like کرده و به طرفداران ما در فیس بوک بپیوندید ______/facebook.com

اگر در این دو مکان لینک صفحهء طرفداران فیس بوک خود را قرار دهید. شانس بیشتری برای این خواهید داشت. که دوستان شما بر روی آن کلیک کرده و تبدیل به هوادار شما شوند.

مخاطب هدف شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بعد از مشخص شدن دلیل حضور شما در شبکه‌های اجتماعی  باید مخاطب هدف را مشخص نمایید. با دانستن مخاطب هدف، پاسخ به سوالات مختلف پیرامون نحوه اشتراک‌گذاری مطالب، ساده‌تر خواهد شد. برای مثال، کسب و کاری در حوزه گردشگری فعالیت  دارد قادر است مطالبی از این دست را در صفحه اینستاگرام خود برای اشتراک قرار دهد.

مزایای مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی

همان‌طور که گفتیم حضور و بازاریابی در در رسانه‌های اجتماعی طراحی سایت حائز اهمیت می باشد. به همین علت انتخاب این روش قادر است از مزایای مهمی برخوردار باشد که به شرح زیر می باشد:

  1.  بهبود اعتبار برند
  2. افزایش آگاهی از برند (Awareness)
  3.  تولید سرنخ‌های باکیفیت
  4. بهبود نرخ تبدیل
  5.  برقراری روابط عمیق، بلند مدت و دوسویه با مخاطبان
  6.  تحلیل رقبا و یادگیری از آنها
  7. افزایش ترافیک ورودی برای سایت
  8.  اثرگذاری رو سئو و بهبود رتبه در موتورهای جستجو
  9.  دریافت اطلاعات مخاطبان و فالوئرها
  10. افزایش وفاداری مشتریان
  11.  ایجاد ارزش افزوده
  12. هزینه و اثربخشی خوب
  13.  رهبری بازار و رهبری فکری
  14. تبدیل شدن به منبع محتوا
  15. رفتارشناسی مشتری
  16. راه‌اندازی امور مشتریان و پشتیبانی
  17.  انسانی‌سازی برند
لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]