اشتباهاتی که نرخ تبدیل شما را از بین می برد

خانه / آموزشی / اشتباهاتی که نرخ تبدیل شما را از بین می برد

اشتباهاتی که نرخ تبدیل شما را از بین می برد

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

اشتباهات نرخ تبدیل

اشتباهات نرخ تبدیل ،احتمالا شما به خودتان افتخار میکنید که یک طراح وب عالی هستید، درست است؟ اما آیا می دانید که بعضی از عناصر طراحی سایت شما، احتمالا نرخ  تبدیل و بازده طراحی سایت تان را  بدون آنکه بدانید کاهش می دهد ؟

این ها اغلب اشتباهات ساده ای هستند که به راحتی می توان اصلاح کرد، در عین حال تاثیر بسیار زیادی بر نرخ تبدیل دارند. برای درک اینکه آیا این اشتباهات را انجام داده اید و چه طور از انجام اشتباهات جلوگیری کنید. یا آنها را تصحیح کنید، در این مقاله لیستی از اشباهات رایج که نرخ تبدیل شما را از بین می برد، آورده ایم. اشتباهات نرخ تبدیل:

بارگذاری وب سایت

بارگذاری وب سایت

1.قرار دادن دکمه های call-to-actions زیر page fold

در ابتدا باید بدانید که page fold (محدوده ای از صفحه که بازدیدکنندگان در مرورگر خود بدون scroll میبینند) چه تاثیر مهمی  به ویژه در بازدید کنندگان بار اول دارد. بازدیدکنندگان بار اول شما یک نگاه اجمالی – در حد 5 ثانیه – به سایت می اندازند و در مورد سایت قضاوت می کنند و اغلب تمام طراحی سایت در کرج را نگاه نمی کنند.

بنابراین اگر دکمه های CTA مهم شما یا محتوایتان زیر page fold باشد. احتمال پیدا نشدن قسمت مورد نظر توسط بازدید کنندگان یا دیده نشدن قسمتی که شما می خواهید حتما دیده شود، افزایش می یابد.

برای جلوگیری از این مسئله، از ویژگی  great new browser size در گوگل آنالیز (Google Analytics) استفاده کنید تا مشخص شود. که کدام عناصر از صفحه شما، می تواند بالای fold در رایج ترین اندازه رزولوشن صفحه قرار بگیرد. و سپس محتوای کلیدی ودکمه های call-to-actions را در نقاط بالا تر قرار دهید.

2. نادیده گرفتن تاثیر حواس پرتی

تصاویر یا بنر های تبلیغاتی ممکن است جالب به نظر برسند. اما آیا شما مطمئن شده اید که  چشم بازدیدکنندگان به مهمترین قسمت صفحات، دکمه های call-to-action واطلاعات کلیدی افتاده است؟

داشتن تعداد زیادی عکس و تبلیغات می تواند بازدیدکننده شما را از مهمترین قسمت صفخه منحرف کند. عکس های متحرک یا بزرگ که شامل تصویر مردم باشد، تاثیر بیشتری در گیج کردن و حواس پرتی بازدید کننده دارند.

برای اینکه مشخص شود بازدیدکنندگان شما در صفحه شما به چه مواردی نگاه می کنند. من پیشنهاد می کنم از ابزار ردیابی مثل AttentionWizard و GazeHawk استفاده کنید یا دوربین ردیاب چشم را استخدام کنید. این کار به شما بینش و ایده هایی می دهد تا انتخاب کنید چه چیزهایی در صفحه تان به منظور افزایش جریان چشمی حرکت کنند. احتملا از اینکه بفهمید دقیقا بازدید کنندگانتان به کدام قسمت نگاه می کردند، شگفت زده خواهید شد.

3.جالب بودن به جای مفید بودن

تمام طراحان سایت تمایل دارند که خلاق باشند و عناصر جدید، منحصر به فرد و جالب را به کار بگیرند. متاسفانه اگرچه ، عناصر منحصر به فرد هستند. اما احتمالا استاندارد های طراحی کارآمد را نقض می کنید. که باعث افزایش میزان گیج شدن بازدید کنندگانتان توسط تم و ترک وب سایت قبل از موعد می شود. بنابراین نرخ تبدیل شما به شدت کاهش می یابد.

به طور مثال ، ممکن است شما منو اصلی را به مراتب جذابتر وجالب تر ا سایر عناصر صفحه طراحی کرده باشید. نتیجه این کار ممکن است این باشد که درک نام گذاری آیتم ها را برای بازدیدکننده مشکل کرده باشید. و یا ممکن است با منوهای تو در تو بازدیدکننده را گیج کرده باشید.

برای جلوگیری از این اشتباه، همیشه تغییرات جدید پیشنهادی خود را با استفاده از یک ابزار تست وب سایت چک کنید. تا متوجه شوید که بازدیدکنندگانتان در مورد آنها چه فکری می کنند.

4. تست نکردن در تمام مرورگرهای بزرگ

یکی از علل اصلی نرخ تبدیل پایین در  وب سایت تجارت الکترونیک این است. که وب سایت در یکی یا چند تا از مرورگر های بزرگ به درستی اجرا نمی شود یا  ظاهر درستی ندارد. حتی تغییرات یا مسائل جزئی در یک ورژن مرورگر می تواند باعث شود. طرح های ماهرانه و دقیق شما تاثیرعمده در تعامل با بازدید کنندگان و نرخ تبدیل داشته باشند.

بنابراین وب سایت تان را فقط برای داشتن ظاهر خوب در Firefox طراحی نکنید. لازم است که وب سایت رو در IE و Safari و حتی مهمتر از آن در Google Chrome که در حال حاضر یکی از محبوب ترین مرورگرها است، نیز چک کنید.

شما می توانید از ابزار BrowserShots و CrossBrowserTesting برای تست وب سایت در مرورگرهای مختلف استفاده کنید.

5. استفاده از بلوک های طولانی متن

تاثیر متن های وب سایت بر بازدیدکنندگان  را فراموش نکنید. وب سایت شما تنها نباید ظاهر خوبی داشته باشد، بلکه لازم است متن ها نیز جذاب و روان باشند. به خصوص زمانی که تلاش می کنید نظر بازدیدکننده را برای رسیدن به اهداف وب سایت جلب کنید.

به یاد داشته باشید که مطالعه مردم به صورت آنلاین مانند مطالعه معمولی نیست. آنها اول نگاهی اجمالی برای مطالب مورد علاقه خود دارند. بنابراین بسیار مهم است که مهمترین متن خود را به صورت عناوین کوتاه که به صفحات کلیدی اشاره می کند، قرار دهید. این کار نگاه اجمالی برای بازدیدکنندگان را بسیار آسان تر می کند. و در نتیجه اغلب میزان تعامل و نرخ تبدیل افزایش می یابد.

6. تغییراتی که به اندازه کافی متفاوت نیستند

هنگامی که شما در حال تست تغییرات جدید وب سایت خود هستید، بسیار مهم است. که مطمئن شوید تغییراتی که ایجاد کرده اید به اندازه کافی متفاوت می باشد. اگر شما تنها تغییرات نامحسوسی را انجام داده باشید مانند تغییراتی جزئی در رنگ یا استایل، بازدید کننده شما احتمالا به تفاوت ها توجه نخواهد کرد. بنابراین هیچ تغییری نمی کند، در نتیجه نرخ تبدیل شما چندان افزایش نمی یابد.

از یک تنوع در تغییرات خود استفاده کنید – به عنوان مثال تغییر کامل استایل عناصر صفحه یا تغییر کامل سبک جمله بندی ها –  و تغییرات خود را به صورت نسخه آزمایشی ارائه دهید. و در نهایت آن دسته از تغییراتی که نرخ تبدیل بیشتری را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد. به عنوان نسخه نهایی اعمال کنید. بدین ترتیب شانس بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل خود خواهید داشت.

7. طراحی سایتی که one-size-fits-all باشد

در طراحی سایت کرج چیزی که در نظر گرفتن آن بسیار مهم است این است. که نیاز های اصلی و موارد استفاده بازدیدکننده خود را بر طرف کنید، به جای طراحی سایتی که سعی می کند تک منظوره باشد. و برای همه بازدیدکننده های خود یک چیز ارائه می کند.

 شما نیاز دارید که طیف وسیعی از عناصر را در صفحات وب خود ایجاد کنید تا بازدیدکننده های شما را بیشتر درگیر شوند. شما می توانید ازبسیاری ابزارهای تست زیادی  به جهت هدف قرار دادن محتوای خاص برای بازدیدکنندگان کلیدی استفاده کنید. مانند بازدیدکنندگان جدید یا وفادار، و اغلب این کار نرخ تبدیل را افزایش می دهد. و در نتیجه با بازدیدکننده تعامل و رابطه عالی تری برقرار می شود.

8. تنها مواردی که مورد نظر رئیس تان هست را چک می کنید

در آخر ،اگر شما طرح های جدیدتان را تست می کنید ،اشتباه عمده ای که ممکن است مرتکب شوید. این است که تنها موارد مورد نظر رئیس یا کارفامای خود را چک کنید. این بسیار مسئله برانگیز است چرا که آنها اغلب تصورمی کنند، آنچه را که بازدیدکنندگان می خواهند. و بهترین نحوه انجام کار را می دانند و اغلب این می تواند قطب مخالف آنچه که بازدید کننده ها  واقعا می خواهند باشد. و این دقیقا به معنی کشتن بالقوه نرخ تبدیل بالاتر است.

برای جلوگیری از این اشتباه، شما بهتر است ایده های تست را با استفاده از بینش بدست آمده از ابزار آنالیز وب سایت و ایده های حاصل  از بازخورد نظرسنجی های بازدیدکننده ایجاد کنید. ایجاد تست به این شیوه  به شما کمک خواهد کرد تست های بهتری که منجر به افزایش نرخ تبدیل می شوند، طراحی کنید.

در این مقاله 8 تا از رایج ترین اشتباهاتی که طراحان وب مرتکب آنها می شوند لیست شد. شما کدام مورد را بیشتر از همه انجام می دهید؟ اگر موردی را سراغ دارید که در این مقاله از قلم افتاده است با در میان بگذارید.

9.پیچیده بودن مراحل خرید

یکی دیگر از اشتباهات نرخ تبدیل پیچیده بودن مراحل خرید است که در این مواقع بهتر است فکرتان مانند مخاطبان و مشتریان خود باشد و کافی است خود را جای آن‌ها قرار دهید و احساس ان ها را درک کنید. پس زمان را از دست ندهید و فرآیند خود را یک‌بار از اول تا آخر انجام دهید، چون حتی اگر یک دکمه عالی CTA برای بازدیدکنندگان داشته باشید، اما روند ثبت سفارش پیچیده باشد، آن‌ها احتمالاً سایت شما را ترک میکنند. درخواست اطلاعات بیش از حد نیز امکان دارد دلیل تغییر ذهن مشتری باشد، چون احساس ناخوشایند شکستن حریم شخصی را ایجاد میکند. در ایجاد روش خرید نیز بسیار احتیاط کنید، برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری آن را کوتاه و ساده نمایید و تمام نگرانی خریداران را از بین ببرید. اگر در هر مرحله بازدیدکنندگان از سایت شما راضی نباشند، آن را ترک می‌کنند و شما کانورژنی نخواهید داشت.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]