استفاده از گرید در طراحی سایت

خانه / آموزشی / استفاده از گرید در طراحی سایت

استفاده از گرید در طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

گرید

گرید ، زمانی که اقدام به طراحی سایت می کنید. یکی از مهمترین چیزهایی که بایستی به خاطر داشته باشید. طرح سایت و امکان برقراری ارتباط با کاربر است. که امری اساسی در انتقال مقصود شما و اطلاعات وب سایت به شمار می رود. اگرچه هدف اصلی، فهم اطلاعات توسط کاربر است. با این حال طراحی سایت انواع متفاوتی دارد.

یکی از ملزومات در طراحی سایت های ارائه دهندۀ اطلاعات، بوجود آوردن احساس رضایت در کاربرانی است. که به سایت مراجعه می کنند. کاربر باید مطمئن باشد که می تواند با صرف کمترین زمان مقصود شما را دریابد. این امر می تواند ملاکی باشد برای شناخت سایت هایی که تنها وقت مراجعه کنندگان را تلف می کنند.

چرا در طراحی سایت در کرج از گرید استفاده می کنیم؟

اگر طراحی سایت با یک طرح ساختاربندی شده انجام شود. این احساس که یک ساختاری وجود دارد را در اولین برداشت از سایت می توان دریافت. بنابراین بایستی در اینکه وب سایت ها چگونه باید اطلاعاتشان را به کاربران انتقال دهند تأمل شود.

زمانی که یک گرید به کار برده می شود، با آنچه قرار است طراحی شود هماهنگ می گردد. در حقیقت، گرید یک ذهنیت مطمئن به طراح می دهد. و در طراحی سایت به عنوان یک راهنما به او کمک می کند. این به یک معنی منحصر کردن خلاقیت طراح برای اینکه دقت خود را در یک مسیر خاص قرار دهد است.

برخی ممکن است فکر کنند که گرید محدودیتی برای طرح است، اما این اشتباه است. چراکه آن ابزاری است برای رسیدن طراح به هدفی که در طرح دارد. در طراحی سایت، گرید ها ساختاری مبنایی برای یک وب سایت هستند. که به طراح اجازه می دهند تا یک طرح قوی برای عناصر خود بوجود بیاورد.

انواع گریدها در طراحی سایت و زمان مناسب برای به کاربردن هرکدام

از آنجا که در طراحی سایت، شمار بسیاری از انواع گریدها وجود دارد. همه آنها را می توان در 4 نوع اصلی تقسیم کرد که هر کدام برای بهبود بخشیدن به ظاهر سایت و قوت بخشیدن به محتوای آن بسیار مفید هستند.

1-) کاربرد گرید نوشتاری در طراحی سایت

در طراحی سایت در کرج ، ساده ترین گرید، گرید نوشتاری است که مرکب از یک تک ستون یا بلوکی از متن است. به همراه تصاویری جاسازی شده در آن که به وسیلۀ حاشیه ای محصور شده اند. ساختار این گرید شبیه ستونی مستطیل مانند است که با متن و محتوا پر شده است.

گریدهای نوشتاری در کتاب ها، مقالات و پست گذاری وبلاگ ها مناسب هستند. البته تنها به متن محدود نمی شود و تصاویر می توانند در اطراف ستون ها قرار بگیرند.

use-of-grid-in-webdesign1

2-) کاربرد گرید ستونی در طراحی سایت

این نوع از گرید برای ایجاد فضایی با ستون های عمودی به کار می رود. که سمت چپ آن می تواند برای تصاویر، عناوین و متون آزاد گذارده شود. وقتی می خواهید افکتی زیبا در طراحی سایت کرج خود ایجاد کنید. که اطلاعات ارائه شده در آن منقطع هستند.

این گرید می تواند برای قرار دادن محتواها به کار شما بیاید. برای مثال می توانید انوع موضوعات غیر مرتبط، عبارات و … را در آن وارد کنید. در این ، می توان در طراحی میان چندین ستون پل زد و آنها را به هم مرتبط ساخت. یک ستون می تواند به متن اختصاص یابد، یکی به تصاویر و دیگری به عناوین تصاویر.

use-of-grid-in-webdesign2

3-) کاربرد گرید قسمتی در طراحی سایت

این نوع از گرید، طراحی سایت در کرج را با ترکیبی از دسته بندی افقی و عمودی ساختاربندی می کند. با قسمت بندی های این گرید، می توان فضایی که عناصر مختلف وب سایت در آن قرار می گیرند را محدود ساخت. این برای طراحی سایت هایی که محتوایی پیچیده با عکس های فراوان دارند مناسب است.

گریدهای قسمتی، نسبت به طرح هایی که گرید ستونی در طراحی سایت می تواند ارائه دهد. برای طرح های پیچیده ای که به کنترل بیشتری نیاز دارند مناسب تر هستند. گالری های تصاویر، اسناد و کارت های فروشگاهی، نمونه طرح های مناسبی برای گریدهای قسمتی هستند.

use-of-grid-in-webdesign3

4-) کاربرد گرید سلسله مراتبی در طراحی سایت

این نوع از گرید به طور معمول عناصر مختلف سایت را در یک قالب بصری (حسی) و گویا قرار می دهد که اغلب با اندازۀ دلبخواه ستون ها و ردیف هایی با وسعت متفاوت و به صلاحدید طراح همراه است. گرید های سلسله مراتبی زمانی می توانند مفید باشند که طرح برای طراحی سایت با گریدهایی که پیش از این ذکر کردیم مناسب نباشد و نیاز به گریدهایی خاص داشته باشد. این گرید می تواند برای ایجاد ارتباط میان محتواهایی که بسیار از هم متفاوت هستند و به عبارتی ایجاد یک ساختار کلی مناسب برای اینکه شامل محتواهای دور از هم شود به کار رود.

use-of-grid-in-webdesign4

در طراحی سایت در کرج گرید چه اهمیتی دارد؟

ساختار بندی وبسایت اولین تصویری می باشد که کاربر از وب سایت دریافت میکنماید.برای اولین گام برای جذب کاربر  وب سایت با ساختار بندی اصولی و منظم میتواند این کارا انجام دهد. استفاده از شبکه هغا در میان طراحان از اهمیت بالایی برخوردار شده است و استاندارد های متفاوتی برای استفاده از این تکنیک به وجود آمده می باشد. میتوانیم به عنوان راهنما از گرید برای کاربران استفاده کنیم که قاغدر است یک ذهنیت مطمئن را در طراحی وب سایت به طراح منتقل کند.گرید یک محدودیت برای کاربر نیست در حقیقت ابزاری می باشد برای رسیدن طراح به هدفی که در ذهنش پرورش داده است.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]