ابزارهای محاسبهء سئو به منظور بررسی میزان ترافیک وب سایت های رقبا

خانه / آموزشی / ابزارهای محاسبهء سئو به منظور بررسی میزان ترافیک وب سایت های رقبا

ابزارهای محاسبهء سئو به منظور بررسی میزان ترافیک وب سایت های رقبا

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

محاسبهء سئو

محاسبهء سئو ، در بازاریابی اینترنتی، زیر چشمی آمار ترافیک طراحی سایت های رقبا را بررسی کردن و پیش بینی اینکه چه کسی جا پای دیگری خواهد گذاشت. کاری معمول و همیشگی است. و ادامه خواهد داشت. با طیف وسیعی از ابزارهای مختلف محاسبهء سئو که می توانند پیش بینی و نظارت بر این اطلاعات بسیار ارزشمند داشته باشند. تقریباً می توانید یک شبه بازاریابی آنلاین خود را متحول سازید.

بهترین خدمات در زمینهء سئو و بهینه سازی وب سایت و بازاریابی موتورهای جستجو برای نظارت و پیش بینی Alexa – comscore – google Ad planner – google trends-SEMrush بعضی از این ابزارهای برجسته می باشند.

Alexa روند کلی ترافیک وب سایت رقبای شما را نشان می دهد. (حداکثر 5 سایت به صورت همزمان). که دارای گرافیک تصویری مفیدی نیز بوده و اطلاعات خاصی مانند تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، بازدیدها و…را به صورت قانع کننده ای به شما نشان خواهد داد. تمامی این خدمات به صورت رایگان انجام می گیرد.

این ابزار نمودار رنکینگ وب سایت ها را به شما ارائه می نماید. با این ابزار کمی عمیق تر جستجو کرده. و اطلاعات نسبتاً دقیق تری کشف خواهید کرد. که این روند در مقابل اطلاعات گوگل analytics کمتر دقیق به نظر می رسد. زیرا به نفع وب سایت هایی که بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی آنلاین انجام می دهند.

عمل کرده و آمار می دهد. Alexa بهترین وسیله برای مقایسه سایت های مشابه در یک صنف می باشد. همچنین مناسب برای بالا رفتن بینش تان در مورد جمعیت مخاطبین وب سایت، بهینه سازی طراحی سایت در کرج در موتورهای جستجو و بازاریابی آنلاین می باشد.

بازاریابی آنلاین

Comscore ابزاری است که ارائه دهندهء گزارشات و دیدگاه ها در زمینهء بازاریابی آنلاین و اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی مهم در صنف شما می باشد. در عین حال google Ad planner دارای اطلاعات قابل اعتماد برای افراد می باشد. و مخاطبان به آن علاقهء زیادی نشان می دهند. اما برای وب سایت های کوچک اطلاعات خاصی ندارد. این امر می تواند یک ضربه برای سرویس دهندگان سئو باشد.

از طرف دیگر معیارهای گزارش شده در دو مورد دیگر بسیار مفید می باشد. اما اطلاعات در مورد ترافیک وب سایت ها خیلی معنا دار نیست. بهترین روش برای استفاده از google Ad planner استخراج دیتا در سایت هایی که اجازهء تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات را داده اند. که این مورد مزیت خوبی برای سرویس دهندگان سئو می باشد. مانند تمامی محصولات گوگل، Ad planner نیز رایگان می باشد.

فرض کنید می خواهید تفاوت بین وب سایت a و وب سایت b را تشخیص دهید. و به مقایسهء آن دو سایت با سایت های مختلف از جمله اطلاعات مربوط به محدودهء آن وب سایت بپردازید. google trends چشم انداز عادلانه ای برای پاسخگویی به نیاز بهینه سازی طراحی سایت در کرج در موتورهای جستجو و پویایی بازاریابی اینترنتی به شما ارائه می کند. هر چند قابلیت اعتماد به داده ها و اطلاعات، هنگامی که فقط برای مقایسه ترافیک بوجود آمده از جستجو انجام می شود بسیار دقیق و بالا است.

آمار ترافیک وب سایت

هنگامی که به وسیلهء آمار ترافیک وب سایت های مختلف را مقایسه می کنید. این نمودارها به شدت وحشتناک به نظر می رسند. اگر میزان جمع آوری داده ها برای شما اهمیت دارد. گوگل trends برای شما مناسب می باشد و کار مشکلی است. که بتوانید اطلاعات مقایسه ای بهتری در جای دیگر بدون داشتن دسترسی مستقیم و عضویت در وب سایت های تحلیل داده، پیدا کنید. اشکال گوگل trends این است که به شما آمار نهایی نمی دهد. و شما باید برای حل و فصل آن، آگاهانه حدس بزنید که اعداد و آمار واقعی رقبای شما چه چیزی می تواند باشد.

ابزار murkier به تجزیه و تحلیل دو وب سایتی می پردازد. که در یک موقعیت مشابه از نظر سایز باشد. گوگل trends همیشه نمی تواند به درستی یک برنده قطعی بر طبق آمار ترافیک ماهیانه به شما بدهد. یکی دیگر از ابزارهای سئو، quantcast می باشد که ارائه دهندهء اطلاعات و آمار ترافیک طراحی سایت کرج است. که این آمار به صورتی بسیار ساده و قابل درک ارائه می شود. همچنین اطلاعات را تبدیل به نمودار کرده و تنها نقص عمدهء آن عدم قابلیت اطمینان به داده ها و عدم وجود اطلاعات برای سایت های کوچک و متوسط می باشد.

SEMrush

SEMrush فقط برای ترافیک گوگل اطلاعات ارائه می کند و تمامی وب سایت ها را تحت پوشش قرار می دهد. اما باز هم مسئله در اینجا میزان دقت می باشد. بعلاوه این ابزار قابلیت دیدن لیست کلمات کلیدی و چگونگی رنکینگ کلمات کلیدی رقبا را به شما داده و این نکتهء ویژه ای در بحث تجارت الکترونیک می باشد.

خلاصه؛ ابزارهای خدمات دهندهء سئو خالصانه بازی می کنند. در واقع با قاعده بازی می کنند. اما شما باید بیاموزید که راه و روش خود را پیدا کنید. بسیار ساده است که این امر یکی از رازهایی است که برای همه آشکار بوده و جزء استراتژی های بازاریابی اینترنتی موفق می باشد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]